Onko miehen vihaisuus syy erota?
Meillä on minun lisäksi kaksi teiniä ja vihainen mies talossa. Mies on ollut pari vuotta usein jatkuvasti kireä, aina saa olla varuillaan mistä seuraava "räyhäys" alkaa. Jos ei ryhmä, moittii ystäviäni, sukulaisiani, vanhempiani, vaikka eivät ole mitään pahaa tehneet, perheeni asuu kaukana, näen heitä harvoin. Kengät väärin eteisessä ja kamala huuto "asettelusta". Siskoni kävi meillä "ihan kamalaa miten pojalla pitkä tukka, sisko ja mies huonoissa ammateissa, eivätkö älyä sitä, etteivät jätä perintöä lapsilleen" mieheni mielestä ei pitäisi huonopalkkaisten lisääntyä.. Lapsi kaatui ja joutui käymään tk:ssa, polvi kipeytyi. Alkoi huutaa, että eikö ymmärrä että kävellessä pitää olla varovainen.. Jatkuvasti pahalla tuulella köyhistä ihmisistä, ja miten hän elättää ne.. En jaksaisi koko ajan negatiivisuutta, olen alkanut itsekin huomata, miten se valitus ja huuto syö minua. Mutta ei mies hakkaa eikä muuten minua uhkaile. Onko väärin pohtia eroa?
Kommentit (61)
Sinähän sen päätät mikä on sinulle riittävä syy. Itse on tuollaista jaksaisi.
Vierailija kirjoitti:
Sinähän sen päätät mikä on sinulle riittävä syy. Itse on tuollaista jaksaisi.
Oletko assburger? Vai mitä yrität sanoa?
Ei parisuhde ole mikään työsuhde, josta irtisanomiseen pitää olla selkeät lain määrittämät perusteet, joita ilman irtisanominen on laiton. Parisuhteesta voit erota ihan mistä syystä hyvänsä.
eiköhän sen miehen pitäs selvittää mikä puristaa tai ainakin vältellä
niitä tilanteita jos tuntuu että pitää joka rasahuksesta ulahtaa.
sama koskee naistakin vastaavassa tilanteessa.
normi tila ei ole jatkuva vaahtoaminen
Kyllä sitä on paljon muitakin hyviä syitä erota kuin hakkaaminen ja uhkailu, nuo ovat jo ihan extreme-syitä ja pitäisi erota jo aikaisemmista varoitusmerkeistä. Jos toisen käyttäytyminen tekee oman ja mahdollisesti niiden lastenkin olon huonommaksi niin mielestäni siinä on jo ihan tarpeeksi syytä erota. Etenkin jos tuota on jatkunut jo kauemmin eikä mies yhtään edes yritä muuttaa omaa käyttäytymistään.
Köyhistä ihmisistä suuttuvalle onkin sitten harmin aiheita luvassa. Jeesus nimittäin muistutti että: ”Köyhät teillä on aina keskuudessanne.”
Vihainen sinulle köyhistä sisaruksistasi? Voi hyvänen aika sanon minä :DDDD Mitä se miehesi takamusta kutittaa? :DDD Ihme mies...
Avioliitto on juttu jonka pitää tuntua hyvältä. Jos se tunnu siltä eikä sitä saa paremmaksi yrityksistä huolimatta, on ainoa järkevä teko erota. On hyvä huomata, että useimmiten ero on lasten etu. Parempi kasvaa yksinhuoltajan kanssa kuin riitaisassa perheessä.
Erota voi ilman mitään erityistä syytäkin. Riittää se, että ei halua enää olla yhdessä.
Ehkä ensimmäinen askel on se että kerrot miehellesi että negailu loppuu tähän, että et enää sitä katsele. Et halua elää näin itse, etkä halua että lapset kasvavat tuohon malliin. Tapojen on muututtava heti tai sinulla ei ole muita mahdollisuuksia kuin erota. Jos olet tuon jo tehnyt ja ei ole tehonnut, niin sitten on toimenpiteiden aika. Voimia!
M52
Ei ole olemassa mitään korkeampaa tahoa joka kertoisi sinulle milloin on sopivaa erota ja milloin taas ei.
Se sinun on päätettävä ihan itse. Kyse on avioliitosta jossa olet toinen osapuoli, silloin sinun viihtymisesi on liiton kannalta erittäin tärkeä asia.
Minusta ei kannata pitää kasassa väkisin jotain mikä ei toimi. Jos mies ei halua kertoa mikä vikana, korjata asiaa eikä tuosta kummemmaksi muutu, on hyvä kysyä itseltään haluaako viettää loppuelämänsä syyttömänä kiukun kohteena.
Miksi mies on vihainen ja ärtynyt? Joku syyhän siihen on, masennus, stressi tai ikäkriisi.
Jos ette vielä ole selvittäneet syytä vihaisuutneen niin selvittää, jotta siihen voi saada apua. En antaisi vielä periksi, ja asiaanhan voi tulla muutos piankin, kunhan saa terapiaa, lääkettä ym.
Tsemppiä, kaiken se kestää kunhan apua saadaan <3
Vanhempani olivat tuollaisia enkä ikinä, IKINÄ enää huolisi saman katon alle sellaista ihmistä, nyt kun pystyn itse valitsemaan. Mulla todettiin parikymppisenä traumaperäinen stressihäiriö, kun oli pienestä pitäen saanut niitä räjähdyksiä pelätä ja munankuorilla kävellä, keho koko ajan valmiustilassa.
Vihan tunteessa sinällään ei ole mitään pahaa, jos se on tilanteenmukaista ja sen osaa ilmaista muita vahingoittamatta. Jos 24/7/365 v*tuttaa, on ihmisen itsensä sisällä jotain pielessä, ja jos ei sitä ole valmis käsittelemään vaan purkaa turhautumisensa läheisiinsä, niin ei, en todellakaan sellaista katselisi.
Vierailija kirjoitti:
Koska teillä on ollut seksiä viimeeksi? Kuinka usein? Puutteessa oleminen saattaa näkyä ulospäin vihaisuutena.
Minulta olisi mennyt halut täysin tuollaisen miehen kanssa.
Jatkuva vihaisuus syö koko perhettä. Itse olin parikymmentä vuotta (kylläkin alkoholi pahensi) aviomiehen hirmuvallan alla. Lapsia useampi. Jos olisin lähtenyt aiemmin, olisi suku syyttänyt. Kun lähdimme myöhään, silti koin syyllisyyttä.
Ei ole oikeita ratkaisuja näissä. On vain vähiten huono, elämän aloittaminen kauempana tyranniasta.
Jos mies havahtuu, hyvä. Usein ei.
Voimia sinulle!
Vierailija kirjoitti:
Koska teillä on ollut seksiä viimeeksi? Kuinka usein? Puutteessa oleminen saattaa näkyä ulospäin vihaisuutena.
Jos seksielämän ongelmista on kyse niin kyllä aikuisen ihmisen on osattava keskustella kumppanin kanssa asioista kiukuttelun sijaan.
Sillä on miesten vaihdevuodet. Kauhean vähän niistä puhutaan. Omakin mieheni alkoi tuollaiseksi n 40v eikä siinä auttanut kuin ero.
Raskasta tuollainen perhe-elämä. Miehen kannattaa hakea apua itselleen.
Jos mies jatkaa samaan tapaan, koko perhe kärsii niin paljon, että ero on mielestäni paras vaihtoehto.