Juuri puhumaan oppinut hokee
Onko normaalia että 2v juuri puhumaan opetteleva hokee KOKOAJAN sanoja? Siis yölläkin "isi, isi, isi." Varmaan 15 min putkeem. Ja päivällä kokoajan "äiti, äiti, kukka, muumi, pappa, koija, kissa, mau, äiti, äiti, äiti"...
Kommentit (23)
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 13:48"]
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 12:44"]
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 12:24"]
Onko normaalia että 2v juuri puhumaan opetteleva hokee KOKOAJAN sanoja? Siis yölläkin "isi, isi, isi." Varmaan 15 min putkeem. Ja päivällä kokoajan "äiti, äiti, kukka, muumi, pappa, koija, kissa, mau, äiti, äiti, äiti"...
[/quote]
Sun miehesikö on kokoaja? Vai joku muu lähipiirin ihminen? Ja sitten taapero koko ajan toistelee, mitä kokoaja sanoo "isi, äiti, kukka" jne.)?
[/quote]
Hahah,
tää oli sellanen, jonka jälkeen kahvihuoneessa tulee hiiren hiljaista ja kaikki katsovat toisiaan vaivaantuneina :DD
[/quote]
Meidän kahvihuoneessa syntyisi vilkas keskustelu. Veikkaan, että useimmat eivät ole ilmiötä huomanneet (ovat vanhempaa väkeä eivätkä nettipalstoja seuraa). Yhden työkaverini reaktion jo arvaankin; hän ei siedä suomen kielen raiskaajia ollenkaan. Taidanpa ällistyttää heidät huomenna. :)
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 12:27"]Ole itse 2 vuotta hiljaa ja kokeile ;)
[/quote] :))
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 13:53"]
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 13:16"]
Minulla on neljä lasta, eikä heistä kyllä kukaan ole hokenut tuolla tavalla.
En halua huolestuttaa, mutta minusta tuo ei ole tavallista. Juttele asiasta neuvolassa. :)
Minulla on synnytyksessä hapenpuuteesta vammautunut kehitysvammainen veli, joka hokee sanoja peräkkäin vielä nyt aikuisenakin. Lapsena hän hoki esimerkiksi "hyvää yötä" niin kauan (kymmeniä minuutteja), että me sisarukset poltimme aina hermot siihen. Äiti jaksoi vastata aina. :)
Enkä nyt todellakaan tarkoita, että lapsellasi olisi kehitysvamma. Veljeni vamma tosiaan todettiin heti synnyttyä, hänet elvytettiin henkiin.
[/quote]
Sinulla on ollut hieno äiti. :)
[/quote]
Kiitos, niin todella oli. Hän on jo edesmennyt. Meitä sisaruksia oli kahdeksan, vaatimaton toimeentulo ja koskaan äiti ei valittanut tai ollut huonolla tuulella. :)