Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

painonhallitsijat, mitä syötte?

Vierailija
01.01.2015 |

Näin vuoden aluksi monelle tuttu juttu, mutta mulle uusi: laihtuminen ja pienemmässä painossa pysyminen. Tarvitsen ruokavinkkejä! Olen kyllästynyt kaikkeen (roska)ruokaan ja haluan syödä terveellisesti. Meillä on pienet lapset, joten en ehdi netistä kaikkia ruokasivuja selaamaan eikä ole rahaa maksullisiin ruokavinkkeihin.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kuulostaa muuten hyvältä, mutta kokeileppa ravintolan pizzan ja happarin sijaan itsetehtyä. Saa tehtyä kevyemmän, halvemman ja taatusti paremman makuisen.

Esim. ruisleipä tai täysjyväsämpylä, alle 9% jauhelihaa, maz 17% aamupala juusto, tomaattia, salaattia, kurkkua ja vähän ketsuppia. TAI pizzapohja johon laitat leseitä ja/tai täysjyvävehnäjauhoja, tomaattisoosi, paljon kasviksia, kevyttälihaa kinkku/kana tms., vähärasvaista mutta vahvaa juustoa (esim polar 5%) ja päälle rukolaa ja vaikka kermaviilikastiketta.

Vierailija
22/29 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä syödä ollenkaan kalaa, ap? Siitä saisi hyviä rasvoja. Kannattaa syödä kasviksia ja juureksia monipuolisemmin, joku porkkanaraaste kuulostaa tosi tylsältä, kun vaihtoehtoja on niin paljon. Mutta tietty hyvä juttu, jos se maistuu. Joka aterialla ei tarvitse olla lihaa eikä välttämättä edes sitä pastaa/perunaa/riisiä.

Kokeile muuten tuoreananasta (jos se ei allergisoi), se on sata kertaa parempaa kuin purkkiananas. Pähkinöistä saa hyviä rasvoja, mutta ne ovat todella energiapitoisia, eli niitä ei kannata syödä edes kourallista vaan ihan vain muutama päivässä.

Muista, että esim. pizzassa tai hamppariateriassa on helposti yli 1000 kcal, joten herkuttelupäivänäkin kannattaa pysyä jonkinlaisessa kohtuudessa (eli syödä sitten vähemmän normaalia ruokaa, syödä pizzasta vain puolet, karkkia ei myöskään kannata vetää 350 grammaa vaan vähemmän jne.).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En välttämättä syö päivän aikana muuta kuin pari jugurttia. Paino pysyy hallinnassa... Olo ei ole hyvä.

Vierailija
24/29 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ainoa toimiva ruokavalio on vhh, ei ollenkaan viljoja, perunaa, riisiä, sokeria. Runsaasti kasviksia, päivittäin kananmunaa, turkkilaista jugurttia, pari viipaletta rasvaista juustoa, pähkinöitä, siemeniä, kohtuullisesti hedelmiä, marjoja, monta kala-ateriaa viikossa. Lihasta en juuri tykkää, mutta yritän syödä pienen annoksen ainakin pari kertaa viikossa, kana menee vähän paremmin, joskus teen maksapihvejä. Riista on parempaa myös, mutta eipä sitä paljon ole saatavilla. Mun ruuassa täytyy olla rasvaa (nokare voita tai loraus kermaa, oliiviöljyä tai kookosöljyä), muuten on nälkä jatkuvasti.

Vettä pitää myös juoda riittävästi, pitää turvotukset loitolla ja vatsa toimii hyvin. Tosin vhh:lla vatsa toimii ainakin mulla hyvin muutenkin, eli sen 2-3 kertaa päivässä. Ruokavalion rinnalle sitten vaan riittävästi liikuntaa, itse liikun 2 tuntia päivässä. Käyn salilla, jumpassa, joogassa ja vesijuoksemassa. Lisäksi pyöräilen, sauvakävelen ja hiihdän, kunhan olis lunta. Liikunta parantaa aineenvaihduntaa ja kun esim. käyt salilla, vielä seuraavana päivänäkin poltat kaloreita normaalia enemmän vaikka vaan makaat sohvalla.

Ja sitten ne parhaat laihdutusvinkit: nuku riittävästi, ainakin 8 t yössä, itse nukun 8-9 ja viikonloppuisin ja lomilla vaikka 10 t. Toinen on runsas seksin harrastaminen, aika kiva tapa polttaa kaloreita!

Vierailija
25/29 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kaikkea normaalia ruokaa, juju on annoskoko. Herkuttelen vähän joka päivä. Pari palaa suklaata tms. Vaaleaa leipää tai pullaa en syö, enkä juo mehuja tai limua. Sipsiä yms ei tietenkään. Hedelmiä syön 2-3 joka päivä. Ja vähintään kolme kertaa viikossa pitkä kävelylenkki. BMI 22 viimeiset 30 vuotta.

Vierailija
26/29 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen tätä Patrik Borgin luentoa:

Siitä saat kerralla kaiken perustiedon ja vältät tyypillisimmät sudenkuopat. Esimerkkejä:

- säännöllinen ateriarytmi (jotta nälkä pysyy aisoissa; jos nälän päästää yltymään aamupäivällä, sitä on vaikea saada loppumaan koko loppupäivän aikana vaikka söisi kuinka paljon tahansa)

- paljon kasviksia (kenenkään maha ei ole pohjaton, joten jos syö paljon kasviksia, ruokavalioon ei jo senkään takia mahdu liikaa energiaa)

- älä yritä syödä "mahdollisimman vähän" (se johtaa vain siihen, että aamupäivän kituutat ja illalla vedät jääkaapin tyhjäksi)

- syö vähintään 1500 kcal päivässä (kitukuuri vie lihasmassan ja on nälän takia vaikeampi toteuttaa)

Vierailija
27/29 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkulapset tuo vähän haastetta, täydet yöunet ja seksin harrastaminen on nyt vähemmällä, eikä ole mahdollisuutta maksullisiin liikuntoihin. Lasten kanssa saa kävelyä ja nostelua, ulkoillaan päivittäin kävellen ja yli 20kg rattaiden liikuttelua tulee tehtyä. En tupakoi ja alkoholia käytän todella harvoin. Lautasmallin tunnen ja tarkoitus olisi pitää ruokamäärät sellaisena. Herkkupäivänä en aio syödä muuta lämmintä ruokaa. Aiemmin olin sokerikoukussa, nyt ollut karkkipäivä kerran viikossa 2,5vuoden ajan enkä enää pystyisi syömäänkään pientä karkkipussia ja pikkusuklaata enempää kerralla.

Listaltani unohtui kananmuna, öljy paistamisessa, leivän päälle Becel-levite jossa omegarasvahappoja ja auttaa kolesterolin hallinnassa. Perunaa en juurikaan syö, raejuusto ei maistu ja mieheni inhoaa kalaa, joten sitä tulee syötyä harvoin. Onko kaikki kastikkeet kielletty?

Suurin tarve olisi terveellisille ruokaohjeille jotka on helppo valmistaa pikkulapsiarjessa.

ap

Vierailija
28/29 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin ja mulla on Selätin, jos jollakulla on siihen treenivinkkejä jotka auttais etenkin omenavartaloiselle...

ap

Vierailija
29/29 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan perus kotiruualla paino pysyy normaalina jos annoskoot on kohdallaan. Meillä ruoka on luonnostaan suht vähähiilarista (mielummin kasviksia kuin perunaa/pastaa/riisiä) joten sekin tietty helpottaa. Leipää syödään esim keiton tai salaatin kanssa, ei juuri muuten.

Tee ap vaikka 4-6 vkon ruokalista 1-2 pvän ruuista etukäteen ja pysy siinä niin ei tarvitse hätäpäissään tyytyä roskaruokaan "kun ei keksi mitään"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi