HS: Ruokakaupat käyttävät pahvisia kuvia elintarvikkeista hyllyjen täytteinä Britanniassa
https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000008354653.html
Jestas, vähän kuin Venäjän pahviohjukset 80-luvulla :D
Kommentit (118)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä ettei näin saarivaltiossa asuvana nämä Suomalaisen median uutisoimat puutteet näy mitenkään paikan päällä ruokakaupoissa?
Suomen media valehtelee briteistä minkä ehtii. Pääasia on saada sanoma kansalle, että britit ovat huonoja ja EU on hyvä.
MIelestäsi The Guardian valehtelee?
https://www.theguardian.com/business/2021/oct/22/supermarkets-using-car…
Mitenkään ongelmia vähättelemättä, tilanne ei jutun perusteella kuulosta kovin ihmeelliseltä. Uutisessa sanotaan: Shoppers have spotted fake carrots in Fakenham, cardboard asparagus in London, pictures of oranges and grapes in Milton Keynes, and 2D washing liquid bottles in Cambridge.
Minun lähi-Prismassani on joka kerta joku hylly tyhjänä, mutta en ole viitsinyt kuvia laittaa someen. Ei ole käynyt mielessäkään. Pitäisiköhän huvikseen ottaa valokuvat seuraavalla kauppareissulla tyhjistä hyllyistä ja kaupata niitä vaikka Iltasanomille.
Tyhjät hyllyt on kohta Suomessakin.
Ei mene kauaa kun puoli Suomea syö soppatykistä.
Miten luulette että Suomen valtio voi elää ulkomaanvelalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä ettei näin saarivaltiossa asuvana nämä Suomalaisen median uutisoimat puutteet näy mitenkään paikan päällä ruokakaupoissa?
Ehkä sä olet syönyt liikaa pahviparsoja, etkä tunnista enää eroa.
Suomalainen nyt ei edes tiedä miltä parsa maistuu, oli oikeaa tai pahvia. Itse asiassa Suomessa myydään yleensä juuri sitä pahvinmakuista parsaa, jos sitä joskus ylipäätään saa.
Hienosti käänsit asian uusille raiteille tyypillisen tapaan heitolla "mutta kyllähän Suomessakin...".
Tuosta väistöstä olisi itse Boriskin ylpeä!
Joskus toivoisi, että keskityttäisiin hiukan enemmän suomalaisen elintarvikemafian aiheuttamiin ongelmiin. Minulla on aika sama, onko Englannissa kaikkia vihanneksia aina tarjolla. Enemmän harmittaa maksaa suomalaisista surkeista elintarvikkeista järkyttävää ylihintaa joka kauppareissulla.
Ja olen asunut ulkomailla, olen ärsyttävä. Moni suomalainen ei vaan tunnu tajuavan, miten meitä koko ajan kusetetaan ja vedätetään. Esim. briteillä on aivan loistavat marketit ja vieläpä edullisesti meihin verrattuna. Saksassa tilanne ihan yhtä hyvä. Miksi meille tuodaan kaikki muille kelpaamaton moska?
Tämä "ulkomailla kaikki on hienosti, Suomessa kaikki paskasti" on kyllä niin väsynyt asenne. Ja kyllä, joissain maissa jotkuta asiat ovat keskimäärin jonkin verran paremmin mutta harva maa on aina sellainen onnela kuin hehkutetaan.
Olen itse saanut Ranskassa monesti myös hyvin itäänsanomatonta ja vaatimattoman tasoista ruokaa vaikka se on keskimäärin kyllä hieno ruokamaa. Samoin Italian marketeista voi löytää heikkotasoisia kasviksia vaikka toisessa kaupassa olisikin hyvä ja tuore valikoima.
Ja ihan sama on Britanian ja myös muuten Suomen kanssa. Löytyy kaikkea laidasta laitaan. Tietämällä oikeat paikat ja vierailemalla vaikkapa toreilla ja kauppahalleissa voi Suomessakin saada erinomaisia elintarvikkeita.
No hienoa sulle. Itse joudun käymään töissä, eikä täältä pääse mihinkään toreille tai kauppahalliin. Marketista olisi kiva ostaa ruuat. Mutta anteeksi, kun erehdyn toivomaan, että omassa lähimarketissani olisi samantyyppinen valikoima kuin esim. edellisen Englannin kodin lähimarketissa samaan hintaan. Sori siitä. On se vaan niin mahtavaa, että Suomessa ei mikään voi olla huonommin kuin muualla...
Pointti on se että nuo kaksi kokemustasi eivät ole mikään totuus kummastakaan maasta. Yhtä hyvin olisit voinut asua Englannissa paikassa jonka lähimarketti ei olisi ollut niin kummoinen ja Suomessa taas paikassa jonka vieressä olisihin hyvinkin laadukas lähikauppa.
Ja aina pitää muistaa myös ihan maantieteelliset faktat. Jokainen kasvis ei voi Suomessa olla kaupassa aina ympäri vuoden niin tuore kuin se on eteläisemmissä maissa ihan jo kuljetusketjujen takia. Meillä vahvuus on taas esim. sienet, marjat, makean veden kalat jne. ja ne taas meidän luonnonolojemme takia.
Taisin antaa itsestäni todella tyhmän vaikutelman, kun koet, että sinulla on oikeus ja ilmeisesti velvollisuus kertoa minulle itsestäänselviä asioita. Ketjun aihe on ihan muu, ja vastasin viestiin, jossa sääliteltiin brittien parsatilannetta kertomalla, että yleensä ottaen heidän parsatilanteensa on kuitenkin parempi kuin Suomessa. Olen asunut Englannissa neljässä eri kaupungissa, eikä minusta suomalaisilla oikeastaan ole natsoja arvostella UK:n muka heikkoa elintarviketarjontaa. Nämä jatkuvasti brexitin takia loukkaantuneet palstalaiset eivät tajua, että Suomessa ei kaikki ole paremmin, ei varsinkaan parsa.
Jatkuvat brexit-aiheiset ketjut, jotka yleensä menevät koko kansakunnan haukkumiseksi, ovat ihan yhtä puisevia kuin Suomessa myytävä parsa.
Niitä ketjuja pitää yllä brittien kummallisen jääräpäinen tapa kiistää kaikki vaikeudet tai kääntää ne jonkun muun syyksi. Jos britit voisivat reilusti myöntää että kaikki ei ole mennyt ihan putkeen mutta tämä on silti se suunta johon haluamme menne niin asia olisi ihan ok. Nyt keskustelu menee heti tällaiseksi kummalliseksi jankkaukseksi jossa todetaan että "meillä ei ehkä ole parsaa mutta teillä se on pahaa".
Aivan samanlaista tuotepulaa on suomalaisissa kaupoissa. Toimitusketjut sakkaavat myös tänne, ja sen syynä ei ole brexit tai fixit.
Rekkakuskeja ei enää ole koska sitäkään työtä ei enää arvosteta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Briteissä on paikoittain toimitusvaikeuksia PARSAN kanssa. Tämä on eurofiilien ja muiden ääliöiden ykkösargumentti sen puolesta, että brexit oli virhe. Mm. Tesco on sanonut jo kauan sitten, että valikoimia karsitaan tehokkuuden takia ja kaupoissa on sen takia liikaa hyllytilaa.
”Kauppaketjujen mukaan syynä on myös tarkoituksellinen siirtymä pienempiin tuotevalikoimiin, jonka takia kaupoissa on liikaa hyllytilaa.
”Tästä [pahvikuvien käytöstä] on tullut melko yleistä. Se ei johdu pelkästään puutteista, vaan myös siitä, että suuremmat kaupat ovat yksinkertaisesti liian isoja”, analyytikko Bryan Roberts sanoi.
KAUPPAKETJU Tescon mukaan se on käyttänyt kuvia jo kuukausien ajan, eikä niiden käyttö liity tuotanto- tai kuljetusketjun ongelmiin.”
Mietipä pikkasen, miksi tuotevalikoimia pienennetään. Aivan. Tyhjästä on paha nyhjästä. Kun ei saada tuotteita kauppoihin ,herättää vähemmän paniikkia kuluttajista kun annetaan se kuva että tämä on tahallista. Hauskaa joulua vaan sinne britteihin. Toivottavasti edes turnipseja riittää kaikille.
Kotibryssän kannattaa panostaa vähän enemmän luetun ymmärtämiseen: ”tarkoituksellinen siirtymä pienempiin tuotevalikoimiin”. Paniikki löytyy sieltä eurofiilien hatarasta päänupista, kun EU-pellekerho ei kelpaakaan enää kaikille. Kohta saadaan Albania ja Serbia tilalle ”korjaamaan” brittien jättämä rahoitusaukko.
Ainoa hyötyjä Brexistä on ollut Putinin Venäjä, joka haluaa tietoisesti heikentää EU:ta. Varmaan samasta syystä persut ovat Suomen venäjämielisin puolue, jotka haikailee YYA-aikoja.
Oi, eurofiili otti Venäjä-kortin käyttöön. Ehkä vielä säälittävämpi argumentti kuin tuo parsapulasta vinkuminen.
Britit tulee varmasti hyvin toimeen ilman EU:ta kuten vaikka Sveitsi, Norja ja Islantikin. Venäjä on kokonaan oma kysymyksensä eikä täysin ilman sotilaallista voimaa oleva EU ole mikään pelote sille. Tälläkin hetkellä Turkki miehittää osaa yhdestä EU-jäsenvaltiosta eli Kyproksesta. Jos Venäjä tekisi saman jollekin toiselle jäsenmaalle, EU asettaisi muutaman pakotteen ja paheksuisi tapahtunutta.
Sveitsillä ja Norjalla on pääsy Eu- markkinoille. Norja maksaa jäsenmaksuja Eulle ja noudattaa esim. Schengenin sopimusta. Sveitsi noudattaa schengeninsopimusta ja sillä on erityiset sopimukset Eun kanssa Islannista n 500k väestö on merkityksetön taloudellisessa mielessä ja he haluaa vapaasti metsästää valaita ja haita.
Lähtölaskenta... olen tänään avannut viisi ketjua, joista tämä on yksi. Kaikki muut ovat hävinneet. Tästä päättelen, että tämäkin ketju poistuu ihan näillä näpyköillä.
Vierailija kirjoitti:
Jännä ettei pskapuheitasi usko kukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen nyt ei edes tiedä miltä parsa maistuu, oli oikeaa tai pahvia. Itse asiassa Suomessa myydään yleensä juuri sitä pahvinmakuista parsaa, jos sitä joskus ylipäätään saa.
Alapeukuttajat voinevat kertoa, mistä Suomesta saa sitä parsaa, jota Englannissa yleensä myydään? Itse olen suomalaisten ketjujen armoilla, ja niiden parsa on monesti kuin puuta. Ihan sama mitä kikkoja sen kypsentämiseen käyttää, kun tuote on armottoman huono.
Englannista sentään yleensä saa hentoa ja maukasta parsaa.
Meidän parsapenkistä ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Lässyn lässyn.
Kannatattiko antaa kansa äänestää eroa eusta?
turpaan tulee nyt jatkuvasti ja tilanne ei helpotu vuosikausiin.
britit ei enää halua kuulu euhun ja mustat silmät oottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapeukuttajat voinevat kertoa, mistä Suomesta saa sitä parsaa, jota Englannissa yleensä myydään? Itse olen suomalaisten ketjujen armoilla, ja niiden parsa on monesti kuin puuta. Ihan sama mitä kikkoja sen kypsentämiseen käyttää, kun tuote on armottoman huono.
Niin, Suomessa on pakko harrastaa omavaraistaloutta, jos meinaa saada hyvää parsaa. Pitänee alkaa kohta viljellä myös naurista ja lanttua.
Kaupassa on meillä kaikkea mitä ennenkin, eikä bensajonoja ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, Suomessa on pakko harrastaa omavaraistaloutta, jos meinaa saada hyvää parsaa. Pitänee alkaa kohta viljellä myös naurista ja lanttua.
Ai eikö britit enää itse viljele mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Briteissä on paikoittain toimitusvaikeuksia PARSAN kanssa. Tämä on eurofiilien ja muiden ääliöiden ykkösargumentti sen puolesta, että brexit oli virhe. Mm. Tesco on sanonut jo kauan sitten, että valikoimia karsitaan tehokkuuden takia ja kaupoissa on sen takia liikaa hyllytilaa.
”Kauppaketjujen mukaan syynä on myös tarkoituksellinen siirtymä pienempiin tuotevalikoimiin, jonka takia kaupoissa on liikaa hyllytilaa.
”Tästä [pahvikuvien käytöstä] on tullut melko yleistä. Se ei johdu pelkästään puutteista, vaan myös siitä, että suuremmat kaupat ovat yksinkertaisesti liian isoja”, analyytikko Bryan Roberts sanoi.
KAUPPAKETJU Tescon mukaan se on käyttänyt kuvia jo kuukausien ajan, eikä niiden käyttö liity tuotanto- tai kuljetusketjun ongelmiin.”
Mietipä pikkasen, miksi tuotevalikoimia pienennetään. Aivan. Tyhjästä on paha nyhjästä. Kun ei saada tuotteita kauppoihin ,herättää vähemmän paniikkia kuluttajista kun annetaan se kuva että tämä on tahallista. Hauskaa joulua vaan sinne britteihin. Toivottavasti edes turnipseja riittää kaikille.
Kotibryssän kannattaa panostaa vähän enemmän luetun ymmärtämiseen: ”tarkoituksellinen siirtymä pienempiin tuotevalikoimiin”. Paniikki löytyy sieltä eurofiilien hatarasta päänupista, kun EU-pellekerho ei kelpaakaan enää kaikille. Kohta saadaan Albania ja Serbia tilalle ”korjaamaan” brittien jättämä rahoitusaukko.
Ainoa hyötyjä Brexistä on ollut Putinin Venäjä, joka haluaa tietoisesti heikentää EU:ta. Varmaan samasta syystä persut ovat Suomen venäjämielisin puolue, jotka haikailee YYA-aikoja.
Oi, eurofiili otti Venäjä-kortin käyttöön. Ehkä vielä säälittävämpi argumentti kuin tuo parsapulasta vinkuminen.
Britit tulee varmasti hyvin toimeen ilman EU:ta kuten vaikka Sveitsi, Norja ja Islantikin. Venäjä on kokonaan oma kysymyksensä eikä täysin ilman sotilaallista voimaa oleva EU ole mikään pelote sille. Tälläkin hetkellä Turkki miehittää osaa yhdestä EU-jäsenvaltiosta eli Kyproksesta. Jos Venäjä tekisi saman jollekin toiselle jäsenmaalle, EU asettaisi muutaman pakotteen ja paheksuisi tapahtunutta.
Voi voi, eivätpä näytä tulevan. Polttoaine-, lääke- ja ruokajakelussa ongelmia. Yllättäen noita ongelmia ei ole Pohjois-Irlannissa, eikä Irlannin tasavallassa. :D
Mun mielestä noi pahvihedelmät ovat jotenkin söpöjä, tulee niin nostalginen fiilis kun joskus lapsena leikittiin kauppaa feikkihedelmillä.
Vierailija kirjoitti:
et taida ymmärtää että velka on vain pieni osa kokonaistaloutta suomessa.
velkaa otetaan että se kasvattaa tulevaisuudessa isompia tuloja kuin
velka mitä otetaan.
Itse ihmettelen miksi persuja äänestävät työttömät äänestää niitä kun ne
ne ovat juuri se puolue joka haluaa laskea työttömyysetuuksia
kuten kävi 2015 sipilän hallituksen aikana. Mielipuoli-menoa.
Meillä on marketin hyllyt täynnä ja juuri kävin tankkaamassa ilman jonotusta. Mielummin näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen media valehtelee briteistä minkä ehtii. Pääasia on saada sanoma kansalle, että britit ovat huonoja ja EU on hyvä.
MIelestäsi The Guardian valehtelee?
https://www.theguardian.com/business/2021/oct/22/supermarkets-using-car…
Mitenkään ongelmia vähättelemättä, tilanne ei jutun perusteella kuulosta kovin ihmeelliseltä. Uutisessa sanotaan: Shoppers have spotted fake carrots in Fakenham, cardboard asparagus in London, pictures of oranges and grapes in Milton Keynes, and 2D washing liquid bottles in Cambridge.
Minun lähi-Prismassani on joka kerta joku hylly tyhjänä, mutta en ole viitsinyt kuvia laittaa someen. Ei ole käynyt mielessäkään. Pitäisiköhän huvikseen ottaa valokuvat seuraavalla kauppareissulla tyhjistä hyllyistä ja kaupata niitä vaikka Iltasanomille.
Pahvisten pesuainepullojen vieressä muuten luki, että tuotteen saa kassalta pyytämällä. Ilmeisesti siis ollut näpistäjien suosikki vaikkei kai kovin kalliista tuotteesta ollut kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turkki miehitti Pohjois-Kyproksen jo 1974, jolloin puhuttiin vielä Euroopan talousyhteisöstä EEC:stä eikä nykyisestä Euroopan Unionista EU:sta. Huvittaa miten persut jaksaa räksyttää EU:sta, mutta Venäjään suuntaan he ovat täysin suut supussa riippumatta siitä mitä itänaapuri tekee.
Britanniaa, ei kannata verrata Norjaan tai Sveitsiin. Jälkimmäiset osaavat hoitaa asiansa.