Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksoin laskut ja tilillä 0 euroa marraskuulle.

Vierailija
26.10.2021 |

Miten muut pärjää yli - kalliissa suomessa?

Kommentit (106)

Vierailija
81/106 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasket kaikki pakolliset menot yhteen. (Vuokra, vesi, vakuutukset jne) sitten jaat ko summan 12.

Siitä tiedät paljonko sinun pitää vähintään säästää kk tilillesi rahaa. Toisina kk menee enemmän, toisina vähemmän, mut säästösumma oltava sama. Ei ihan heti helpota mutta kaikki kulut ns ennakoitu noin ja pikkuhiljaa taloutesi tasapainossa ja jos voit niin joka kk pikkusumma lisää. Hyvin riittää nyt rahat ja pikku puskuri hätävarana. Yks pienituloinen olen.

Ok. Miten järjestäisit talouteni.

Palkka käteen 1300e

Vuokra 1050e

Sähkölasku sähkönsiirtoineen aivan liikaa

Oma ja lapsen puhlasku=50/kk

Vakuutukseen ei varaa

Talon netti ilmainen

Kulutamme vain ruokaan. Leivon itse ja käyn hakemassa myös ns.ilmaisruokaa jos töiden ohella ehdin. Käyn hoitamassa myös sairastunutta äitiäni.

Mistä voin säästää?

Pituus 170cm paino 50kg en polta, en käytä alkoholia, en tilaa lehtiä, emme syö roskaruokaa, halvempaa asuntoa emme ole saaneet, olen hakenut töitä Hkin ulkopuolelta.

Meillä jatkuva vaje toimeentulosta.

Tuollaiseen vuokraan noilla tuloilla saat kyllä asumistuen. 

Jep. Minäkin tahdon tietää, miksei laskelmassa ole asumistukea ja lapsilisää sekä elatustukea. Muuttuu koko laskelma ihan erilaiseksi.

Vierailija
82/106 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muutin 5 kilometrin päähän työpaikastani entisen 100 metrin sijaan, koska sieltä sain puolet halvemman vuokran ja 1,5 kertaa isomman asunnon. Merkittävä säästötekijä tuo vuokra. Ennakkoluuloiset ystäväni karsastivat liikettäni, koska heidän mielestään täällä on kaikki syrjäytyneet.

En osaa arvioida tämän lähiseutuni väkimäärää, mutta äkkiä laskettuna on 12 kerrostaloa välittömässä lähiympäristössä ja vain yhdessä taloista asuu enemmän köyhää sakkia.  Se mitä vapaapäivinäni olen joskus huomannut, niin sekä minun taloni, että naapuritalojen parkkiapaikat ovat suurinpiirtein tyhjillään päiväsaikaan ja täyttyvät iltapäivällä ihmisten tullessa töistä kotiin. Ja kun itse käyn kotona lähinnä syömässä ja nukkumassa, niin ei paljon haittaa, jos jossain yhdessä talossa on työttömiä... Asunnon etsin sillä perusteella, että se on yhden bussilinjan päässä työpaikastani, ettei tarvitse vaihtaa bussia päästäkseen töihin. bussimatkat menee mukavasti podcasteja kuunnellen.

Nämä kaikki ovat valintoja. uuden asunnon hankita on työlästä ja sitä päätöstä helposti pitkittää erilaisilla uskomuksilla, mutta kun niistä pääsee irti ja alkaa etsiä, löytää kyllä halvemman, jos haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/106 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraovi.com: Malmilla 3h+k+s, vuokra 850e/kk. Näyttö tänään klo 17. 

Näitä kohtuuhintaisia löytyy koko ajan, mutta ne menee heti. Kannattaa päivittäin käydä katsomassa nämä vuokra-asuntosivut. 1050e/kk on ihan hullu vuokra Helsingissäkin, jos on asumassa vain 1 aikuinen ja 1 lapsi. 

https://www.vuokraovi.com/vuokra-asunto/helsinki/malmi/kerrostalo/11813…

Vierailija
84/106 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikkiskin jättää kun ei saa röökejään

Vierailija
85/106 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein ymmärrä miksi isolla osalla kirjoittajista on kova tarve saada vakuutettua (itsensä?) että kaikki ihmisten talousongelmat ovat heistä itsestään ja heidän valinnoistaan kiinni? Selvästi kaivattaisiin lisää elämänkokemusta ja laajakatseisuutta. Ei elämä mene aina niin kuin sen itse suunnittelee.

Se johtuu siitä, että he ymmärtävät ettei kenenkään elämä mene aina niinkuin itse suunnittelee ja siitä syystä ovat perustaneet itselleen puskurirahaston.

Vierailija
86/106 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasket kaikki pakolliset menot yhteen. (Vuokra, vesi, vakuutukset jne) sitten jaat ko summan 12.

Siitä tiedät paljonko sinun pitää vähintään säästää kk tilillesi rahaa. Toisina kk menee enemmän, toisina vähemmän, mut säästösumma oltava sama. Ei ihan heti helpota mutta kaikki kulut ns ennakoitu noin ja pikkuhiljaa taloutesi tasapainossa ja jos voit niin joka kk pikkusumma lisää. Hyvin riittää nyt rahat ja pikku puskuri hätävarana. Yks pienituloinen olen.

Ok. Miten järjestäisit talouteni.

Palkka käteen 1300e

Vuokra 1050e

Sähkölasku sähkönsiirtoineen aivan liikaa

Oma ja lapsen puhlasku=50/kk

Vakuutukseen ei varaa

Talon netti ilmainen

Kulutamme vain ruokaan. Leivon itse ja käyn hakemassa myös ns.ilmaisruokaa jos töiden ohella ehdin. Käyn hoitamassa myös sairastunutta äitiäni.

Mistä voin säästää?

Pituus 170cm paino 50kg en polta, en käytä alkoholia, en tilaa lehtiä, emme syö roskaruokaa, halvempaa asuntoa emme ole saaneet, olen hakenut töitä Hkin ulkopuolelta.

Meillä jatkuva vaje toimeentulosta.

Tuollaiseen vuokraan noilla tuloilla saat kyllä asumistuen. 

Jep. Minäkin tahdon tietää, miksei laskelmassa ole asumistukea ja lapsilisää sekä elatustukea. Muuttuu koko laskelma ihan erilaiseksi.

Koska kirjoittaja tiesi, että hänellä menee rahaa kuukausittain täysin turhiin hyödykkeisiin ja jos hän olisi kirjannut ylös kaikki tulonsa rehellisesti, hänelle olisi sanottu, että omg, miten et osaa elää noin suurella rahamäärällä?

Vierailija
87/106 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein ymmärrä miksi isolla osalla kirjoittajista on kova tarve saada vakuutettua (itsensä?) että kaikki ihmisten talousongelmat ovat heistä itsestään ja heidän valinnoistaan kiinni? Selvästi kaivattaisiin lisää elämänkokemusta ja laajakatseisuutta. Ei elämä mene aina niin kuin sen itse suunnittelee.

Koska iso osa kirjoittajista ei ole vasemmistolaisia.

Vierailija
88/106 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on liikaa menoja suhteessa tuloihin. Jos et pysty nopeasti kasvattamaan tuloja niin sitten pitää leikata menoja raskaalla kädellä. Jos et siis ole Suomen valtio joka elää velaksi välittämättä seurauksista.

Osoittaa melkoista tietämättömyyttä kun huutelee valtion muka elävän velaksi seurauksista välittämättä. Oikeasti hyvä valtion taloudenpito on juuri sellaista, että laskukaudella otetaan lisää lainaa tukien kansalaisia ja yrityksiä. Kun taloudessa menee muutenkin hyvin, valtion kuuluu jarruttaa ylikuumenemista. Toimia siis nousu- ja laskusuhdanteita loiventaen! Vain idiootti iskee valtiontalouden leikkaukset pöytään silloin, kun yrityksillä tilauskirjat tyhjenevät ja kansalaiset ovat lomautettuina/työttöminä. Esim. 1990-luvun alun lama oli paha juuri siksi, että Aho ja Viinanen jyrkensivät osaamattomalla talouspolitiikallaan laskusuhdannetta ja pankit ajoivat elinkelpoisia firmoja konkurssiin.

Vierailija
89/106 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, laskut ovat ihan suoraan kiinni omasta kulutuksestasi. Eivät ne itsestään tule vaan perustuvat tekemiisi sopimuksiin.Eli olet kuluttanut velaksi ja nyt tuli maksun aika.

Kuluta vähemmän, kilpailuta.

Tämä!

N49

Vierailija
90/106 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten vingutat luottokorttia. 

Lyhyen tähtäimen ongelma on se, että (marraskuun) rahat on käytetty. Pitemmän tähtäimen ongelma on, että sulla on tulot ja menot epätasapainossa. Tämänkin aloituksen tueksi ap:n pitäisi laittaa laskelma tuloista ja maksetuista menoista. Siitä nähtäisiin miten paljon siellä on turhaa kuten osareita ja maksullisia palveluita, pikavippejä jne. Tulojen ja menojen tasaaminen ei käy hetkessä, siihen voi mennä useampi kuukausi. Ihan ekana lopeta Netflix yms.

Heh. Esim.mulla ei mitään netflixejä eikä pikavippejä, yks osamaksu kun hammas hajos. Köyhä olen.

Vierailija
91/106 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pärjää kun sukanvarressa on 3.3 miljoonaa. Mites sulla nyt kaikki rahat noin meni?

Vierailija
92/106 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se rahankäyttötaito, älä elä yli varojesi.

Onnistuu jos varat riittää elämiseen. Ei muuten.

Muistan kun tienasin kuussa 800 e bruttona. Tosi vaikea sitä oli saada riittämään. Käytännössä mahdoton, vaikken tuhlannut. Nyt kun tienaan 1600, riittää ihan toisella tapaa laskuihin!

Vierailija
93/106 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän tukien varassa ja silti onnistunut saamaan 10 000e säästöön. Suunnittelen rahankäyttöni tarkkaan.

Vierailija
94/106 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kuka ne rahat käyttää ja laskut kerryttää sitten, joulupukkiko?

Tähän on pakko sanoa että ihan sellainen kun sairastuminen voi viedä talouden kuralle vaikka karsisi kuinka kaikki kulut minimiin.

Vierailija
95/106 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elän tukien varassa ja silti onnistunut saamaan 10 000e säästöön. Suunnittelen rahankäyttöni tarkkaan.

Et sinä lain mukaan voi ainakaan toimeentuloa saada, jos sinulla on säästöjä. Et kyllä niin väittänytkään mutta kiinnostaa, että mitä muita tukia.

Vierailija
96/106 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sinä lain mukaan voi ainakaan toimeentuloa saada, jos sinulla on säästöjä. Et kyllä niin väittänytkään mutta kiinnostaa, että mitä muita tukia.

asumistukea voi saada: säästöt eivät enää nykyisin vaikuta asumistuen määrätymiseen. Vain tulot, siis palkka tai vaikka sijoituksista tulevat tuotot. Tämä on hyvä uudistus sikäli, että voisi ajatella, että se kannustaisi tekemään mitä tahansa, että pääsisi opois toimeentulotukiasiakkauudesta ja aloitettua säästämisen asumistuen voimin.

Vierailija
97/106 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa, että olet pitkään ollut tuilla. Mikset ole töihin päässyt, vai oletko edes hakenut?

Vierailija
98/106 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lyhyen tähtäimen ongelma on se, että (marraskuun) rahat on käytetty. Pitemmän tähtäimen ongelma on, että sulla on tulot ja menot epätasapainossa. Tämänkin aloituksen tueksi ap:n pitäisi laittaa laskelma tuloista ja maksetuista menoista. Siitä nähtäisiin miten paljon siellä on turhaa kuten osareita ja maksullisia palveluita, pikavippejä jne. Tulojen ja menojen tasaaminen ei käy hetkessä, siihen voi mennä useampi kuukausi. Ihan ekana lopeta Netflix yms.

Heh. Esim.mulla ei mitään netflixejä eikä pikavippejä, yks osamaksu kun hammas hajos. Köyhä olen.

Hampaan korjauttaminen kannattaa teettää kunnallisella, niin ei joudu maksamaan sikatörkeää ylihintaa hammaslääkärifirmalle.

Vierailija
99/106 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on liikaa menoja suhteessa tuloihin. Jos et pysty nopeasti kasvattamaan tuloja niin sitten pitää leikata menoja raskaalla kädellä. Jos et siis ole Suomen valtio joka elää velaksi välittämättä seurauksista.

Osoittaa melkoista tietämättömyyttä kun huutelee valtion muka elävän velaksi seurauksista välittämättä. Oikeasti hyvä valtion taloudenpito on juuri sellaista, että laskukaudella otetaan lisää lainaa tukien kansalaisia ja yrityksiä. Kun taloudessa menee muutenkin hyvin, valtion kuuluu jarruttaa ylikuumenemista. Toimia siis nousu- ja laskusuhdanteita loiventaen! Vain idiootti iskee valtiontalouden leikkaukset pöytään silloin, kun yrityksillä tilauskirjat tyhjenevät ja kansalaiset ovat lomautettuina/työttöminä. Esim. 1990-luvun alun lama oli paha juuri siksi, että Aho ja Viinanen jyrkensivät osaamattomalla talouspolitiikallaan laskusuhdannetta ja pankit ajoivat elinkelpoisia firmoja konkurssiin.

Osoittaa melkoista tietämättömyyttä ja laskutaidottomuutta kun ei tajua ettei Suomi nyt ole ottanut investointivelkaa vaan syömävelkaa. Siin on eroa laittaako rahat osakkeisiin vaiko kulutukseen. Suomi on nyt ottanut pikavippiä rutkasti ja makselee sillä sekä omia että naapurin laskuja. Vastineeksi ei saa mitään.

Vierailija
100/106 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hampaan korjauttaminen kannattaa teettää kunnallisella, niin ei joudu maksamaan sikatörkeää ylihintaa hammaslääkärifirmalle.

kas kun kunnalliselle ei pääse kun porukat on hoitamassa ja jälkittämättä koronapotilaita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi