Minkä näköistä naista miehet oikein etsii?
Kirjoittelin treffipalvelussa yhden miehen kanssa. Hän kehui, miten meillä sopi jutut yksiin ja miten mukavalta vaikutin.
Sitten hän pyysi kuvaa ja heti sen saatuaan ilmoitti, että ei ole kiinnostunut jatkamaan yhteydenpitoa.
En ole mikään miss Suomi, mutta ihan mukavan näköinen, normaalipainoinen nainen. Mies itsekään ei todellakaan ollut mikään kiiltokuvapoika. Eikä mikään menestyjä tms., myönsi itse, että oli hakeutunut helpompiin ja vähäpalkkaisempiin hommiin, kun ei kantti kestänyt haastavampia töitä. Ihan tavallinen suomalainen mies.
Mitä miehet oikein hakee?
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Sun ulkonäkö ei ollut kyseisen miehen mieleen, mutta eihän se sitä tarkoita, ettei joku muu siitä tykkäisi.
Niinpä, se oli yksi ainoa mies. Tiedän paljon miehiä, jotka tykkää ap:n kuvailun kaltaisista tavallisista ja meikittömistä naisista.
Vierailija kirjoitti:
Hyi, olisi kamalaa, jos joku olisi vain ulkonäön takia yhdessä. Onneksi olen niin paljon moniulotteisempi kuin ulkonäköni, joten sitä vaaraa ei ole.
Tuskinpa monikaan on parisuhteessa vain ulkonäön takia, mutta ulkonäkö pelkästään on syy sivuuttaa toinen parisuhdemielessä. Parisuhteessa toisen ulkonäön tulee miellyttää tai kyseessä on kaveri.
Itse haen itseni tyylistä naista. Koska olen 190cm, niin naisen pituudellakin on merkitystä. Koska olen urheilua harrastava ja sopusuhtainen, niin toivon samaa naiseltakin. Vaikken itse ponnaria omaakaan, niin tykkään naisesta ponnarilla. En hae miss Suomea tai instababeä, vaan omaa ikäluokkaani olevaa minua viehettävää naista. Toki kriteerini eivät rajoitu pelkkään ulkonäköön, mutta niistä nyt oli ketjussa kyse.,
Eräs onneton jukolan jussi kerran katseli nenänvarttaan pitkin sellaista ihan normi suomineitoa, ja totesi että 'ei ole minun tyyliäni'. Meinasin revetä, itsellä kun ei olisi ollut varaa arvostella. Eli: naisen pitää olla missityyppiä, meikattu, hoikka, muu ei kelpaa. Vaikka niitä mahiksiakaan ei olisi. Puhuvat kyllä muuta, ajattelevat näin.
Tarviiko tuota edes kysyä? Suurin osa miehistä, ns. fiksuistakin, sekoaa tietyn näköisen naisen nähdessään, toiminta siirtyy aivoista vyötärön alapuolelle.
no miksi sinulla ei ole se kuva siellä esillä ihan muutenkin?
vai pitääkö kaikkien miesten viehättyä kenestä tahansa naisesta?
Vierailija kirjoitti:
Eräs onneton jukolan jussi kerran katseli nenänvarttaan pitkin sellaista ihan normi suomineitoa, ja totesi että 'ei ole minun tyyliäni'. Meinasin revetä, itsellä kun ei olisi ollut varaa arvostella. Eli: naisen pitää olla missityyppiä, meikattu, hoikka, muu ei kelpaa. Vaikka niitä mahiksiakaan ei olisi. Puhuvat kyllä muuta, ajattelevat näin.
mene sinäkin ulinainen sinne lähimpään Prismaan katsomaan teitä hoikkia ja meikattuja "suomi-missejä".
kun muuthan ei saa mielestäsi miestä ikinä
Merkittäviä tekijöitä:
-Paino. Lähinnä ylipaino haittaa valtaosaa, liian laihakin voi olla, mutta se on hankalampaa. Jotkut voivat ajatella normaalipainoista (BMI mukaan) vielä lihavaksi.
-Nuoruus. Miesten maku jämähtää sinne 20v-näköisten naisten tasolle.
-Naama näin yleisesti.
-Vartalotyyppi. Lähinnä tiimalasia haetaan.
Ei kovin merkittäviä tekijöitä (näissä asioissa esiintyy suurempaa vaihtelua miesten välillä, ja ne ovat useimmiten sivuseikkoja joidenka takia naista ei tuosta vain jätetä):
-Pituus. Kunhan olet miestä lyhyempi, niin valtaosa ei välitä.
-Silmien, hiusten väri.
-Hiustyyli. Kunhan ovat siistit eivätkä liian lyhyet.
-Rintojen koko.
En haluaisi tilanteeseen, jossa kuvan perusteella pitää päättää, kiinnostaako vai ei. Livenä näkeminen kertoo paljon enemmän naisesta, eli mielestäni ap ei menettänyt mitään.
Lisäksi tiedän omankin mielipiteeni voivan muuttua ajan kuluessa, niin valokuvista kuin livenä kohdatessa. Joskus toinen alkaa näyttää kauniimmalta, ja joskus varsinkin livenä luonteen paljastuttua ikäväksi ulkonäössäkin alkaa kiinnittää huomiota niihin piirteisiin mistä ei pidä.
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi tilanteeseen, jossa kuvan perusteella pitää päättää, kiinnostaako vai ei. Livenä näkeminen kertoo paljon enemmän naisesta, eli mielestäni ap ei menettänyt mitään.
Lisäksi tiedän omankin mielipiteeni voivan muuttua ajan kuluessa, niin valokuvista kuin livenä kohdatessa. Joskus toinen alkaa näyttää kauniimmalta, ja joskus varsinkin livenä luonteen paljastuttua ikäväksi ulkonäössäkin alkaa kiinnittää huomiota niihin piirteisiin mistä ei pidä.
Jossain vaiheessa se ulkonäkö käy ilmi joka tapauksessa, joten parempi mielestäni aiemmin kuin myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Itse haen itseni tyylistä naista. Koska olen 190cm, niin naisen pituudellakin on merkitystä. Koska olen urheilua harrastava ja sopusuhtainen, niin toivon samaa naiseltakin. Vaikken itse ponnaria omaakaan, niin tykkään naisesta ponnarilla. En hae miss Suomea tai instababeä, vaan omaa ikäluokkaani olevaa minua viehettävää naista. Toki kriteerini eivät rajoitu pelkkään ulkonäköön, mutta niistä nyt oli ketjussa kyse.,
Virossa on. Valittaminen on toki helpompaa.
Jokainen ettii oman mieltymyksensä mukaista. Sinä nyt et ollut tuon juuri miehen mieleen. Get over it.
Pantavan näköistä. Siinä kaikki, millä oikeasti väliä.
Vierailija kirjoitti:
Pantavan näköistä. Siinä kaikki, millä oikeasti väliä.
Eilisen ketjun perusteella sanoisin pikemminkin molemminpuolista omistussuhdetta.
Minä etsin ihan rehellisesti isokokoista naista.
En tietenkään kuuluta sitä julkisesti tai kirjoita asiaa profiiliini, mutta näin se vain on.
Hiusten värillä, silmien värillä, tms. ulkoisilla asioilla ei ole niinkään väliä - mutta laihoista tai urheilijavartaloisista naisista en vain yksinkertaisesti fyysisesti viehäty.
Haluan naisen, jolla on ns. ylimääräistä. Joka ei ole laiha. Joka ei ole "timmikroppainen".
Esimerkiksi tuo HS:n artikkelissa "Liian iso treffeille" ollut nainen ei olisi omasta mielestäni - ainakaan kuvien perusteella - ollut lainkaan liian iso, vaan oikein sopiva. Tosin itselleni hieman liian nuori, ei aivan omaa ikäluokkaani.
Kuka kenestäkin viehättyy.
Satunnaisena esimerkkinä julkisuudessa olevista naisista otettakoon vaikkapa Suomen valtioneuvoso. Hallituksen naisministereistä ulkoisesti kiinnostaisi itseäni vain Annika Saarikko. Hän olisi iältäänkin itselleni oikein sopiva. Kaunis nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet oikeasti normaalipainoinen, niin sitten jäi naamasta kiinni. Lisäksi todennäköisesti arvioit miehen ulkonäön alemmaksi kuin mitä se keskimäärin on, kuten naisilla on tapana.
Tässäpä oikein älyn riemuvoitto!
"arvioit miehen ulkonäön alemmaksi kuin mitä se keskimäärin on".
Siis......?
Jos pidän jonkun miehen ulkonäöstä tai vaikka omasta ulkonäöstäni ja joku mu ei pidä, en suinkaan voi arvioida väärin! Kyseessä on MINUN mielipiteeni, minun HENKILÖKOHTAINEN mielipiteeni jota kukaan muu ei voi tulla määräilemään.
En tiedä, olen vain niin loputtoman kyllästynyt ihmisiin. Tuntuu että nykyaika tuottaa jostain syystä ihan sietämättömän tyhmiä ihmisiä. Aikuiset puhuvat noin!
Pinnallisuus ja typeryys tunkee päälle. Ei ihme että ihmiset eivät pariudu. Mutta sitten ei saa myöskään vikistä.
Etsitään tietynlaisia naamoja, kokoja, pituuksia, vartalon rakenteita. Ihminen on sivuseikka.
Kuinkahan moni teistä tulee sitten onnelliseski sen naaman kanssa? Tai niitten isojen tissien. Tai mannekiinivartalon. Tai isojen lihasten jne jne. Mitä ne teille antavat, minkälaista onnea koette elää maailman kauneimman tai komeimman naaman kanssa? Ulkoilutatte sitä naamaa ja ylpeilette että näin komean sain? Ihan kuin jotain palkittua lemmikkiä?
Entä sitten kun se naama tai kroppa väistämättä vanhenee? Ja kun itse vanhenette? Mistä sitten otetaan se ruumiinosa tai ominaisuus jota voitte esitellä? Kun ei enää olekaan mitään. Ei yhtään mitään.
No, onnea teille naaman ja lihasten ja sen oikean kilomäärän etsintään. Tulkaa onnellisiksi.
On henkilökohtainen mielipide, mutta ulkonäön arvioimisessa on myös vahvaa universaalisuutta. Kun otetaan iso massa ihmisiä arvioitavaksi ja iso määrä arvioijia, muodostuu ulkonäöllekin yleinen asteikko josta voidaan nähdä keskijakaumaa ja muuta mielenkiintoista. Asioita voi katsella joko naiivin romanttisesti tai sitten tieteellisesti ja näiden ei tarvitse olla edes ristiriidassa keskenään. Kahdenkeskinen dynamiikka on aina monimutkaisempaa kuin keskiarvot, mutta kumpikin on silti todellista. Jokaiselle meistä ulkonäköasioilla on jonkin verran merkitystä, myönsi sitä ääneen tai ei, joten en ymmärrä miksi siitä pitää jeesustella. Ei näistä tietenkään kasvotusten kukaan suoraan puhu, mutta anonyymillä palstalla voi hyvin keskustella.
Kyllä, me kaikki vanhenemme. Sillä ei ole sitten enää niin merkitystä kun olemme sen mielestämme viehättävän kumppanin nuorena saaneet ja on yhdessä vanhettu. Tai jos sen saa myöhemmällä iällä, niin kaikki suhteutetaan tietysti omaan ikään ja nähdään siltä pohjalta. Ei ihminen nyt sentään jää henkisesti paikalleen varttuessaan.
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään kuuluta sitä julkisesti tai kirjoita asiaa profiiliini, mutta näin se vain on.
Hiusten värillä, silmien värillä, tms. ulkoisilla asioilla ei ole niinkään väliä - mutta laihoista tai urheilijavartaloisista naisista en vain yksinkertaisesti fyysisesti viehäty.
Haluan naisen, jolla on ns. ylimääräistä. Joka ei ole laiha. Joka ei ole "timmikroppainen".
Esimerkiksi tuo HS:n artikkelissa "Liian iso treffeille" ollut nainen ei olisi omasta mielestäni - ainakaan kuvien perusteella - ollut lainkaan liian iso, vaan oikein sopiva. Tosin itselleni hieman liian nuori, ei aivan omaa ikäluokkaani.
Satunnaisena esimerkkinä julkisuudessa olevista naisista otettakoon vaikkapa Suomen valtioneuvoso. Hallituksen naisministereistä ulkoisesti kiinnostaisi itseäni vain Annika Saarikko. Hän olisi iältäänkin itselleni oikein sopiva. Kaunis nainen.
Huh huh. Tietyllä tapaa olen kateellinen sinulle koska pariutuminen on sinun tapauksessa niin paljon helpompaa.
t. tuo aiempi hoikista ja treenatuista viehättyvä
en ole nähnyt kuin yhteen formaattiin tehtyjä seksinukkeja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh huh. Tietyllä tapaa olen kateellinen sinulle koska pariutuminen on sinun tapauksessa niin paljon helpompaa.
t. tuo aiempi hoikista ja treenatuista viehättyvä
”Huh huh” ei se sunkaan kauneusihanne kovin terve ole. Kun naisella on niin alhanen rasvaprosentti, että luut paistaa (kuten itse kommentissasi toivoit), niin se vaikuttaa täysin naisen hedelmällisyyteen ja yleensä naisen kuukautiset tuleekin epäsäännöllisiksi, jopa lähtee kokonaan. Myös hiukset saattaa ohentua. Jos mietin kommenttiasi, niin toivot selkeästi syömishäiriöistä naista. Joko ortorektikkoa tai anorektikkoa. Joten siinä tapauksessa sulla ei ole oikeus tuomita tämän ylipainosista pitävän kommenttia.
Itse miehenä etsin hoikkaa tai treenattua naista. Kasvojen suhteen en ole nirso, mutta haluan, että rasvaprosentti on sen verran alhainen, että solisluut erottuu selvästi ja olkavarret, reidet, vatsa ja peppu on timmit.