Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten Tori .fi:stä ostetaan? Onko ideana, että vain omalta alueelta

Vierailija
31.12.2014 |

ja siis että vain noutona, vai voiko kysäistä (onko tapana?) että myyjä postittaisi tuotteen?

Etsin tiettyä tuotetta, mutta oli monen sadan km: päässä... en ole käyttänyt toria koskaan aiemmin.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit kysyä jos suostuu postittamaan, mutta kannattaa miettiä sitä maksu-ja toimituspuolta sitten.

Minulla on ollut muutama ilmoitus torissa enkä ole suostunut postittamaan. Syynä se, että ihmiset ei ole suostuneet maksamaan etukäteen eivätkä ole suostuneet maksamaan postiennakkomaksuja, joten se siitä sitten. Helpointa on ollut se, että joku on tullut kotoa hakemaan. Asun kaupungin keskustassa joten ei ole tarvinnut mihinkään lähteä tavaroita raahaamaan vaan ovat noutaneet ne tästä.

Vierailija
2/5 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ostanut aina postin kautta eli maksan hinnan ja kulut tilille etukäteen. Yksi ei suostunut postittamaan vaikka olisin maksanut siitä 50,- (harvinainen keräilytuote)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava lukea -toistaiseksi-asiallisia vastauksia. Oikeastaan merkittävin ero mielestäni mm. Huutonettiin verrattuna  se, että oletuksena on, että ostaja maksaa sen, mitä myyjä pyytää. - Ja/ tai mahd. tarjouksia ei kukaan muu pääse näkemään. Ja se, mikä hieman lisää riskiä etämyyntiin (jolloin myyjän tulisi lähettää myynti kohde) -on se, että Tori.fi ei pysty selvittämään niin tarkasti myyjän tai ostajan tapoja toimia maksaa /lähettäää tuote. Jne, mitä tuo kauppakumppaneiden antamat palautteett esim huutiksessa kertovat. - Toisaalta luotettavuutta periaatteessa lisännee se, että toi.fi:ssä näkyy, ainakin huomattavalla osalla myyjän puhelin numero, jonka kautta voinee lähteä hieromaan kauppoja. - Ja ellei numero ole esim salainen niin voi jäljittä, missäpäin myyjä asustaa tai on ainakin joskus asustanut tai on operaattorille kertonut asuvansa.    

Vierailija
4/5 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en koskaan osta ellei numero ole oikeasti jonkun nimissä. Tori on huijareiden ykköspaikka joten haluan tietää etukäteen että kenestä tekisin rikosilmoituksen ;)

Vierailija
5/5 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 22:51"]

Minä en koskaan osta ellei numero ole oikeasti jonkun nimissä. Tori on huijareiden ykköspaikka joten haluan tietää etukäteen että kenestä tekisin rikosilmoituksen ;)

[/quote]

Totta. Prepaidilla on tosi helppo huijata.

Tosin huijata voi muutenkin, kuulin yhdestä tutuntutusta joka oli ostanut tuolta uuden iPhonen joltain, käynyt ihan henkkoht sen hakemassa, saanut mukaan kuitit ja kaikki. Jokusen viikon puhelin pelittikin ihan ok ennen kuin se yhtäkkiä IMEI-lukittiin. Tutuntuttu oli ottanut yhteyttä operaattorin asiakaspalveluun jolloin kävi ilmi, että myyjä oli varastetuilla papereilla käynyt hakemassa puhelimen kaupasta (kytkyllä) ja kaupannut sen sitten eteenpäin väärillä henkilötiedoilla (oli väittänyt olevansa sen niminen kun varastetuissa papereissa luki, puhelinnumerokin taisi olla se prepaid). Että se siitä puhelimesta sitten.

Ostettaessa yksityisiltä saa pitää varansa ja jos joku on liian hyvää ollakseen totta, se harvemmin myös onkaan totta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi