Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

P*skin duuni missä olet ollut

Vierailija
31.12.2014 |

Kauanko kestit sitä, millä ehdoilla menisit uudelleen

Kommentit (344)

Vierailija
61/344 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 13:28"][quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 13:26"]

Täällä yksi tuttukin oli töissä. Älkää ikinä vaan menkö tuolle firmalle töihin. Pompottelevat extraajia (ja vakkareita) sen minkä ehtivät ja vaativst ihan älyttömiä tehoja. Työolosuhteet huonot, kuuma ja kylmä vaihtelee ja hiki virtaa, siinä työssä menee kuulema selkä paskaks ja kaikki muukin mielenterveydestä lähtien. Ylempi taso nauttii tehoviikoista.

[/quote]

"Täällä." Missäköhän...
[/quote]

Anteeks piti sanoa että lindströmillä kun lainasin tekstiä.

Vierailija
62/344 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

R-kioski wuhuuu...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/344 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylivoimaisesti raskainta ja minulle pahinta: opettaja. Olin useamman vuoden.
Kolmanneksi raskainta fyysisesti, ei henkisesti lainkaan: tarjoilija baarissa.
Toiseksi raskainta fyysisesti, henkisesti tosi mukavaa: rakennussiivooja.
Fyysisesti raskainta, henkisesti eos kun siitä niin kauan jo: maatalouslomittaja.

Vierailija
64/344 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siwa EI KIITOS koskaan.

Vierailija
65/344 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansikanpoimijana teininä. Ei yksinkertaisesti polvet ja selkä kestänyt urheiluvammojen vuoksi. Olin töissä yhden päivän. Hävetti. Työtä en sinällään halveksinut, olin aiemmin samana kesänä poimimassa tomaatteja, mikä oli ihan kivaa.

Vierailija
66/344 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulun työharjoittelun vietin eräässä pienessä media-alan firmassa, ja se oli ehdottomasti kamalin työpaikkani ikinä. Olin nuorempana mäkkärissä töissä ja edes se ei ollut yhtä hirveää, kuin tuo siistiksi toimistoduuniksi luokiteltava työ. Pomo oli täysi kusipää ja huijari, maksoi järkyttävän vähän palkkaa työn vaativuuden huomioon ottaen (korkeakoulutason tutkinto) ja joskus tili tuli todella myöhässä, teetti ilmaisia ylitöitä ja sätti milloin mistäkin. Vastuulleni oli kaadettu ties mitä tehtäviä, mitkä eivät minulle olisi edes kuuluneet, eikä opastusta saanut lainkaan. Kun otin asian esille, pomoni hykerteli vain että heillä nyt ei ole varaa ja on niin kätevää, kun saatiin minut "avuksi" firmaan.  Huuto, vittuilu ja syyllistäminen oli jokapäiväistä, lähdin aina itkien töistä kotiin ja itkin kotona monta tuntia lisää. Pomoni mielestä minun olisi kuulunut olla vain kiitollinen siitä, että saan "arvokasta työkokemusta" ja "opin uusia asioita" (en oppinut yhtään mitään, koska ohjausta ei tullut) ja uhkaili irtisanomisella, mikäli niskuroin käsittämättömiä olosuhteita vastaan.

Kyllä ukon naama venähti, kun sain lopulta tarpeekseni ja irtisanouduin kesken kiireisen projektin. Koulun puolelta oltiin onneksi ymmärtäväisiä, ja uusi harjoittelupaikkakin järjestyi. Masennus ehti kuitenkin puhjeta, ja siitä meni todella pitkään toipua. Harmittaa ajatella, että luultavasti tälläkin hetkellä joku nuori harjoittelija kärsii samankaltaisessa tilanteessa eikä uskalla tehdä mitään, koska ei tiedä oikeuksiaan eikä uskalla puolustaa itseään. Muiden kokemuksia kuulleena tämä tuntuu olevan yleinen kuvio media-alalla. Tälläkin palstalla näkee aina näitä "yrittäjiä" jotka pitävät nuorten orjuuttamista hyväksyttävänä ja inhimillisten työolosuhteiden vaatimista "pullamössövalituksena". Joillakin on vielä otsaa valittaa harjoittelijoiden vievän resursseja koska tarvitsevat ohjausta, mutta eivät kuitenkaan sellaista edes järjestä. :(

Vierailija
67/344 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräässä ravintolassa nuorempana. Vuorot kesti aina n. 11h, koska työntekijöitä oli liian vähän ja koko ajan kiire. Pomo/talon ainut kokki ei tiennyt ravintolan pyörittämisestä yhtään mitään, heitti vähän lonkalta kaikki. Joka ikinen ylijäänyt ruoka pakastettiin ja käytettiin myöhemmin uudestaan, esim. lounaalta melkein tyhjien maitopurkkien viimeiset tipat kerättiin yhteen ja pakkaseen, myös vanhaksi mennyt maito. Eilisen päivän aurajuustokana oli seuraavan päivän currykana, enimmät aurajuustot vain raavittiin päältä pois. Lisäksi nainen maksoi mulle pimeänä käteisellä, olin nuori ja tyhmä enkä tiennyt paremmasta.

Vierailija
68/344 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikala..ei tarvitse varmaan selittää enempää.

Vierailija
69/344 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten oli ihan ok homma, mutta työnantajalla ei ollut palkanlaskijaa eikä kirjanpitäjää -> palkat monia päiviä myöhässä, väärin, verot väärin...

Vierailija
70/344 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulun yrittäjä-mäkkärit. Eivät todellakaan noudattaneet tes:sta ja ilmoitin korkeammalle lafkan taholle asiasta -> ottivat yhteyttä yrittäjään joka vakuutti kaiken olevan ok ja muuta tutkintaa ei tehty. Otin loparit.

Vierailija
71/344 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkoti. Ei lapsissa ja työssä ollut vikaa, vaan muissa aikuisissa. Ei enää koskaan.

Vierailija
72/344 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vila. Kaamea paikka.

Vierailija
73/344 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmainen vapaaehtoistyö

Vierailija
74/344 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaisjakelulehtien jako lukioikäisenä. Jaksoin muutaman kuukauden. Palkka naurettava (150 e / kk, 2 täyttä työpäivää viikossa), lehdet piti tottakai lajitella ennen jakoa ja kärrätä laajalle omakotitalo-alueelle. Varsinkin talvi-aikana ei herkkua... En menis uudelleen.

Vierailija
75/344 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purin vuoden verran kontteja 1200€ /kk nettopalkalla. Kontit oli kesäisin +60celsiusta ja talvisin -20c.

Idästä tullutta rakennustavaraa. Nauloja jne..

Nuori ja tyhmä kun olin niin tuli tehtyä aivan järjetöntä tahtiakin että pomo tykkäisi.

Vierailija
76/344 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 23:59"]

On mulla kaikenlaisia paskaduuneja ollut mutta olen kova tekemään töitä joten ei ole ollut vaikeuksia selvitä työstä. Nyt on tutkinto ja duuni keskiluokkaa, ihan ok mutta asiaa verottaa pahemmanluokan työpaikkakiusaaja minkä takia minulla on ollut vaikeuksia selvitä arjesta. Kokonaisuutena tämänhetkinen työpaikkani on paskin ever. HUSilla töissä.

[/quote]

Mitä teet HUSilla?

Vierailija
77/344 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäteaseman ylläpitäjän duun se on paskaa. Asema on kolmesti viikossa auki joka toinen päivä + viikonloput on vapaa, mutta  palkka jää tästä syystä vähäiseksi vain 1000e ja joskus vain 800e kuussa.

Työ on hyvin asiakaspalvelu painoitteista ja suurin osa asikkaista on dementtoituneita vanhuksia jotka ei kuule, näe taikka ymmärrä. Nämä kävelevät ruumiit ovat hamstranneet tavaraa ainakin sen 80 vuoden ajan, ja kuormat ovat välillä sen näköisiä. Näistä lajittelemattomista peräkärri kuormista löytyy sitten ihan kaikkea, Esim electroniikkaa,  energiajätettä, puujätettä, Lajiteltavaajätettä (kansankiellä rakennusjäte), metallijätettä, ongelmajätettä, asbestia, biojätettä, kuivajätettä, akkujätettä, maalijätettä.

Nämä kuormat eivät ole näkönsä vuoksi pelkästään henkisesti raskas vaan myös usein fyysisestikin, koska metallin seasta löytyy välillä autojen koriosia, pappatuntureita, moottoriosia/ moottoreita. Electroniikan seasta pesukoneita, uuneja, jääkaappeja. Lajiteltavastajätteestä löytyy erillaisia huonekaluja kuten sänkyjä, sohvia, tuolija jopa kokonaisia veneitä. Vanhushan ei sitten tietenkään pysty nostamaan näitä kyseisiä esineitä jäte lavoille ja melko usein ei edes voi auttaakkaan niiden nostamissa, kun on mukamas käsi tai olkapää leikattu. Siinä on aika vaikea heittää jotain smoltalkkia tai edes hymyillä samalla kun roudaat 70kg kuvaputkea.

Pieniintavaroihin päästessä viimein, luulisi vanhuksen tai keski-ikäisen henkilön jo pärjäävän kunhan on hänelle selittänyt tarkasti mihin mikäkin esine kuuluu ja perään sanonut että lavoissa vielä lukee mitä niihin laitetaan ja jos silti on epävarma niin senkun tulee kysymään neuvoa niin selitän uudelleen. Niin paskat ne mitään niistä lavoista lukee tai tulee kysymään, lappaavat vaan tavarat sokkona sinne lavoille ja jälkeen päin saa kuulla, että ei saa muka palvelua ja pomo huutaa että lavat on sekaisin tavarasta. No  jos kuitenkin tulevat kysymään niin sitten saa selittää vähintään 100kertaa ja senkin jälkeen pihalla pyöritään kuin poranterä, ihmetellään, raavitaan kaljuuntunutta päälakea ja katellaan hämmentyneenä. 

Laitoksemme on aidattu alue missä lavat ja kontit ovat erikseen kontit vasemmalla, lavat oikella, molemmat nätissä rivissä. Aidan toisella puolen on toinen jätefirma, joka hakee ympäri kaupunkia erinäköistä jätettä. Sen kuorma-autot vievät meidän lavat tyhjennykseen. Tämä takia aidassa on kuorma-auton mentävä rako. Osa asiakkaista on kuitenkin niin juntteja, että selitettyäni, Esim puujätteen, (Kädellä näytän jonka jälkeen sanon), Oikeallapuolen tässä rivissä 5:s ja 6:s lava eli kaksi viimeistä LAVAA, ovat puujettä. Tämän sanottuani asiakas ajaa auton peräkärreineen aidan toiselle puolen teollisuus alueen puuläjään, joka on aivan toisessa suunnassa. Siinä kohtaan päässäni alkaa napsahdella oikeen kunnolla ja erillaisia kysymyksiä herää kuten miten voi mailmassa olla noin idioottia sakkia.

Tiedän, että näitä vanhoja ihmisiä pitäisi ymmärtää, mutta kun näitä tulee tarpeeksi sekä suurempi ja suurempi joukko keski-ikäisiä ihmisiä liittyy tähän junttienjoukkoon, niin ymmärys loppuu ja toivo ihmiskuntaa kohtaan.  Minä en ole mikään helvetin lähihoitaja.

78/344 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojelun sossu. Ihmisten ongelmat on isoja enkä osaa auttaa niissä, ei oo tarjota avuks palveluita, ympäröivien ammattiryhmien (koulu, päiväkoti, terveydenhuolto) mielestä kaikki asiakaslapset pitäis vähintään huostaanottaa jne.

Vierailija
79/344 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokanopettaja.

Vierailija
80/344 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivooja Iss, töihin aamuneljältä ja pois klo 11. Järjettömän raskasta, laihduin 3 kg 1,5kk:ssa, siivosin jotain sarpin leipureiden taikinajämiä viemäreistä, miksi se pullataikina piti sinne viemäriin tunkea?? Lisäksi tietysti moppaukset ym...ja se kuinka halveksivia ne kaupan kassat olivat siivoojaa kohtaan :D no eipä tarvi enää, nyt siisti, kevyt sisätyö:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi