Silmälääkärille tuli komennus, huolissani olen
Kävin optikolla silmätarkastuksessa, ihan vain tarkoituksena hankkia uudet lasit. Optikko sanoi, että toisen silmän jossakin kuvassa näkyy varjostusta, jäi vähän epäselväksi mitä se on. Nyt silmälasikaupasta soitettiin, silmälääkäri oli katsonut sen kuvan ja kehotti käymään silmälääkärin tarkastuksessa. Silmälasikauppias ei osannut sanoa mikä ongelma on. Ei välttämättä mitään kiireellistä, lähiaikoina kuitenkin kannattaisi käydä. Nyt olen tosi huolissani..... toinen silmä tuntuu jotenkin erilaiselta.... mitäköhän tämä voi olla. Viime aikoina ollut niin paljon terveyden kanssa reistailua, että en oikein enää jaksa....
Kommentit (13)
No ei välttämättä ole mitään. Otettiinko samasta silmästä väh.2 kuvaa? Lääkäri ei voi vain poissulkea mitään kuvan perusteella ja haluaa siksi nähdä silmän livenä.
Niin munkin kuulemma piti kun laseilla ei kuulemma voi näköäni korjata täysin. No siitä on jotain 7 vuotta ja mitään kamalaa ei ole vielä tapahtunut.
Optikko ei saa tehdä mitään diagnoosia vaikka tietäisikin mikä on vikana. Vain lääkäri saa todeta silmäsairauden.
Ja muista, että kun oikein hermoilee ja murehtii jotakin ruumiin osaa, niin jo kohta siinä alkaa jo muka tuntuakin yhtä ja toista.
En tunne silmäsairauksia ollenkaan. Voiko 46-vuotiaalla olla jo alkavaa harmaakaihia?
t ap
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 20:37"]
En tunne silmäsairauksia ollenkaan. Voiko 46-vuotiaalla olla jo alkavaa harmaakaihia?
t ap
[/quote] Vaikka olisikin, ei se nykypäivänä sokeuta, vaan on leikattavissa.
Muutenkin suositellaan, että silmälääkärillä käydään ensimmäisen kerran 40-vuotiaana. Älä suotta murehdi etukäteen.
glaukoomaa tai harmaakaihia,molempia voi leikata.Tai voi olla muuta rappeumaa ym,varaa aika ja sitten se selviää,ei voi sanoa tosiaan mitä voisi olla.Koita olla murehtimatta ennenkö saat faktaa,älä lueskele netistä =) paljon pystytään tänäpvänä silmille tekemään ja apua antamaan.
Optikolla ei ole pätevyyttä tehdä mitään diagnooseja. Silmälääkäri on se , joka toteaa silmänsairaudet.
Mulla silmä veresti kk päivät... Olin työterveyslääkärissä ja antoi mulle lähetteen silmälääkäriin. Stressasin että mikä silmässäni on kun lähipiirissä oli syöpää ja kaikkea muuta mahdollista. No, työterveyslääkäri sanoi että ei varmaankaan mitään vakavaa vaan kasvaimet näyttävät tummilta pisteiltä, kuin luomilta. No... Siitähän se paniikki alkoi. Silmämunassani on ollut vuosikaudet tumma piste, mutta se on luomen alla joten se näkyy vain kun avaa silmät apposen ammolleen. Olin niiiin hermona kun menin silmälääkäriin että pelkäsin pyörtyväni :( no, lääkäri mittasi silmänpaineet ja tutki silmät tarkoin. Se musta pistekkin oli ihan tavalinen luomi... Kuulemma niitä voi tulla silmiinkin. Mutta tiedän tuon tunteen kun pelkää asioita... Nytkin tuo toinen silmä tuntuu kummaliselta kun alan ajatella asiaa. Psyykeellä saa ihmeellisiä asioita aikaiseksi..:( mutta yritä olla rauhallisin mielin ja mene mahdollisimman pian silmälääkäriin niin pääseet tuosta stressistä! Tsemppiä!
Kiitos tsemppaajille! Kyllä se vuosi voisi vähän iloisemmallakin mielellä vaihtua, mutta eihän näille voi mitään...toivottavasti ei mitään vakavaa...
ap
Silmälääkärillä on nyt käyty. Tällä hetkellä tilanne oli normaali, mutta 2-3 vuoden kuluttua pitäisi käydä tarkistuksessa uudelleen. Mahdollisesti jotain glaukoomaan viittaavaa. Mutta toistaiseksi näköhermot olivat normaalit. Kannattaa siis käydä silmälääkärillä kun ikää alkaa olla enemmän, niin saa ajoissa apua.
Tavallaan tämä lääkärikäynti oli helpotus, vaikka ehkä jotain häikkää saattaa ollakin. En ole koskaan ajatellut, että silmissäni voisi olla jotain sairautta, tuli vähän puun takaa. Mutta toistaiseksi siis kaikki ok!
Niin ja ikää on 46-vuotta...
ap