Onko cdon luotettava paikka tilata?Kokemuksia?
Otsikossa kysymys. Tuolta löytyisi eräs tv-sarja kokonaisuudessaan boksina.
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elokuvat tulevat hyvin, mutta levyjä on paljon listattuna joita eivät kuitenkaan pysty toimimaan.
Muuten on luotettava ja asiakaspalvelu toimii.
Itse en koskaan tilaa näiltä firmoilta, jotka listaavat tuotteita, joita niillä ei todellisuudessa ole. Mutta ne ovat hintavertailusivustoilla aina kärjessä.
Hyvä pointti, tuollainen hinnoittelu on asiakkaiden harhaanjohtamista.
Nykyään myyvät aliexpress kamaa aivan järkyttävään ylihintaan. Tosi tarkkana saa olla. Kannattaa välttää.
Vierailija kirjoitti:
On luotettava, olen tilannut sieltä vuosia
Minä olen samoin tilannut sieltä useamman vuoden ajan pääasiassa musiikkia, elokuvia ja tv-sarjoja fyysisinä tallenteita (CD, LP, DVD, Blu-ray) eikä minulla ole ollut mitään mainittavia ongelmia. Siinä tilauksen yhteydessä näkee sen keskimääräisen toimitusajan kyseiselle tuotteelle. Kun tilaa Qliron laskulla, niin ei tarvitse maksaa ennen kuin se tilattu tuote on hallussa, sillä se 14 vrk:n maksuajalla oleva lasku lähtee vasta siinä vaiheessa kun tuotekin on laitettu postiin.
Etenkin Anttilan konkurssin jälkeen olen tilannut valtaosan musiikista Levykauppa Äxästä ja CDON:ista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elokuvat tulevat hyvin, mutta levyjä on paljon listattuna joita eivät kuitenkaan pysty toimimaan.
Muuten on luotettava ja asiakaspalvelu toimii.
Itse en koskaan tilaa näiltä firmoilta, jotka listaavat tuotteita, joita niillä ei todellisuudessa ole. Mutta ne ovat hintavertailusivustoilla aina kärjessä.
Ne vaikeasti saatavat tuotteet erottuvat noissa katalogeissa myös erittäin pitkillä toimitusajoilla. Kun tilaa laskulla, niin raha ei vaihda omistajaa ennen kuin kyseinen firma on kyennyt myös toimittamaan kyseisen tuotteen.
Vaikeampaa palauttaa. Vaikka tilasin CDONilta, tuotteen toimittaja on eri. Sivustolta on todella vaikea tietää ERI tavarantoimittajien palautuskäytäntöjä. Tuotteen palautusilmoitusta tehdessä CDONin sivustolla (kirjautumalla ja ko. tuotteen tilaustietojen kohdalla) tuli vaikeasti tulkittava kysymys, "onko pakkaus avattu"!! Tilattu märkäpuku (vesiharrastus). Tuote pakattu normaaliin ohueen muovipussiin ja 2 teipillä kiinni. Sivustolta saa jopa epäilyksen, että tuotteen avaaminen ja kokeilu tekisi siitä "epäillyttävästi palautuskelvottoman". Ja itse tuotteen lähettäjä onkin Englannista. Läh.listassa ei siis palautusohjeita. Kun verkossa kysyin Cdonilta, niin "support" sitä luokkaa että ohjeistettiin kysymään TUOTTEEN LÄHETTÄJÄLTÄ. Vertailun vuoksi kerrottakoon, että tätä tilausta ennen olin ensin tilannut 2 eri koon märkäpukua Kärkkäiseltä: niilläkin ERI TOIMITTAJA (Suomessa)/ palautus silti KÄTEVÄSTI Kärkkäiselle.! Ja mitä tästä opinkaan: en aio tilata enää Cdon 'ilta mitään tuotetta, jossa pienellä präntillä ERI TOIMITTAJA, jos ei ennestään ole varma tuotteen / koon sopivuudesta! Vuosia sitten olen tilannut Cdonilta useamman kännykän ym. , palautustarvetta ei juurikaan ollut ja silloin ostokokemus ok. Kuluttajaviraston sivulta löytyi tänään CDON -haulla (v.2020) tieto, että ongelmia ollut mm. palautusten kanssa. Tuotetta saa kyllä kokeilla (esim. vaatteet) eikä ainakaan pakkausmuovipussin siisti avaaminen alenna tuotteen palautuskelpoisuutta. Turhan vaivannäön minimoimiseksi tulen jatkossa välttämään asiointia CDON.FI:ssä.
En voi suositella ainakaan muiden firmojen myymiä tuotteita. Tulin kusetetuksi, pari päivää tilauksesta tilauksen kohdalle ilmestyi teksti "Lähetetty", kuljetusfirma on näemmä heiltä saanut tiedon paketista mutta sen pidemmälle tilaus ei ikinä mennyt. Koska tilaus on niin sanotusti lähetetty, ei sitä voi enää perua, ja kaikki palaute menee suoraan tälle kusetusfirmalle joka myy cdonin kautta tavaraa, eivätkä he tietenkään vastaa palautteisiin mitään. Cdon itse ei näytä ottavan mitään vastuuta alustallaan myymistä tuotteista.
Tuollaisesta pitäisi kai lähettää jonnekin valitus mutta en tiedä jaksaako. Netti on nykyisin niin täynnä kaikenlaista kusetusfirmaa ettei kenelläkään varmaan ole niitä aikaa tutkia. Todella tarkkana täytyy olla tai sitten hyväksyä tilauksen riskit, että maksettuja rahoja ei välttämättä saa enää takaisin.
Ilmoitan tähän lankaan jos tilanne muuttuu, mutta enpä millään jaksa uskoa että se tästä enää miksikään muuttuisi.
Olen tilannut useita kertoja elokuvia ja musiikkia, kerran leluja. Kaikki on mennyt oikein hyvin. Kerran sain vahingossa väärän cd-levyn, mutta asiakaspalvelu vastasi nopeasti, sain palautusohjeet ja nopeasti oikean tuotteen.
En tiedä, että miten asiat sujuisivat, jos tilaa jotakin isompaa, mutta omien kokemuksieni perusteella uskallan tilata musiikkia ja elokuvia sieltä jatkossakin.
Kuukausi sitten tilasin ja maksoin. Ei ole vielä ehditty toimittaa...
Vierailija kirjoitti:
En voi suositella ainakaan muiden firmojen myymiä tuotteita. Tulin kusetetuksi, pari päivää tilauksesta tilauksen kohdalle ilmestyi teksti "Lähetetty", kuljetusfirma on näemmä heiltä saanut tiedon paketista mutta sen pidemmälle tilaus ei ikinä mennyt. Koska tilaus on niin sanotusti lähetetty, ei sitä voi enää perua, ja kaikki palaute menee suoraan tälle kusetusfirmalle joka myy cdonin kautta tavaraa, eivätkä he tietenkään vastaa palautteisiin mitään. Cdon itse ei näytä ottavan mitään vastuuta alustallaan myymistä tuotteista.
Tuollaisesta pitäisi kai lähettää jonnekin valitus mutta en tiedä jaksaako. Netti on nykyisin niin täynnä kaikenlaista kusetusfirmaa ettei kenelläkään varmaan ole niitä aikaa tutkia. Todella tarkkana täytyy olla tai sitten hyväksyä tilauksen riskit, että maksettuja rahoja ei välttämättä saa enää takaisin.
Ilmoitan tähän lankaan jos tilanne muuttuu, mutta enpä millään jaksa uskoa että se tästä enää miksikään muuttuisi.
Noniin, komento takaisin. Paketti tuli kuin tulikin perille vaikkakin huomattavasti ilmoitettua ajankohtaa myöhemmin.
On luotettava, aina on toiminut tosi hyvin kun olen jotain tilannut, toki joissain isommissa tuotteissa voi olla pidempi toimitusaika.
Vierailija kirjoitti:
Kuukausi sitten tilasin ja maksoin. Ei ole vielä ehditty toimittaa...
Yhä odotan. Kesäksi tilasin...
Hidas ja kallis. Joskus erehdyin tilaamaan.
Tuo on muuttunut Amazonin kaltaiseksi paikaksi, jossa ulkopuoliset myyvät kamojaan.
Eli siten ei välttämättä ole luottamista.
Osa tuolla myyvistä on saanut bannia Amazonista.
Amazoni on nykyään täynnä halpaa kiina krääsää missä on kaksin kertainen hinta siihen nähden mitä ne maksoi kiinalaisessa vastaavassa myyntipaikassa. Lisäksi voi tulla tullinkin kanssa maksettavaa, jos tavara lähetetäänkin kiinasta. Ei sitä aina näe mistä se tulee.
Hyvin on toiminut ja kerran tilasin jonkun dvd:n joka oli sitten loppunut ja sain erittäin hyvin tilannetiedotusta, ensin tuli tieto, että toimitus kestää, olenko valmis odottamaan. No olin, sitten tuli tieto, että eivät pysty lupaamaan, että tuotetta saadaan, eivätkä pysty arvioimaan, että milloin edes saisi, joten kauppa peruttiin ja rahat palautettiin. Muut tilaukset ovat tulleet ok.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin on toiminut ja kerran tilasin jonkun dvd:n joka oli sitten loppunut ja sain erittäin hyvin tilannetiedotusta, ensin tuli tieto, että toimitus kestää, olenko valmis odottamaan. No olin, sitten tuli tieto, että eivät pysty lupaamaan, että tuotetta saadaan, eivätkä pysty arvioimaan, että milloin edes saisi, joten kauppa peruttiin ja rahat palautettiin. Muut tilaukset ovat tulleet ok.
Ei mullakaan tilauksen kanssa ole ongelmia ollut, mutta en pidä siitä millaiseksi tuo on muuttunut ja siksi tilaan yleensä muualta.
EI TODELLAKAAN OLE LUOTETTAVA! Tilauksestani yli 2 kk. Asiakaspalvelua ei käytännössä edes ole olemassa! Todellinen ruotsalainen huijaus
En nykyisin enää tilaisi sieltä yhtään mitään.
Älkää tilatko täältä mitään! Tilasin lampun kuukausi sitten enkä ole vieläkään saanut. Laitoin kyselyä ja käskivät olla suoraan yhteydessä tavaran toimittajaan eli eivät ota mitään vastuuta! Tilasin ehkä 5 v sitten dvd-levyjä ja toimi hyvin, ei enää!
Se oli joskus hyvä ja luotettava mutta taso on laskenut kuin lehmän häntä nyt kun siellä myyvät monet eri ihmiset.