Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko olisit valmit maksamaan ihan perusvillasukista?

Vierailija
25.10.2021 |

Ei erikoisuuksia, yksi- tai kaksiväriset villasukat. Lankana jotain Novitan villalankaa, jossa seassa hieman jotain muuta kestävyyden vuoksi. Maksaisitko 20 euroa?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäys: keskipituisella varrella. ap

Vierailija
2/24 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

15€

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen itse ja mulle on maksettu "omantunnon mukaan" esim. 15 euroa pari. Joku koitti saada anelmaiset parilla kympillä :D Huom. koitti!

Vierailija
4/24 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan maksaisi kahtakymppiä yksivärisistä Novitoista. Kympin saattaisin maksaa, jos neulos napakkaa ja raha menisi hyvään tarkoitukseen.

Vierailija
5/24 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisin 35-40 euroa, mutta neulon itse villasukkani.

Vierailija
6/24 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 euroa olisi kohtuullinen korvaus, langat maksavat paljon, mutta jos menee sen yli, kaupasta saa halvempia sukkia.

Vierailija
7/24 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

5e. Kaikki kirpparit ja myyjäiset ja kierrätyskeskukset on täynnä villasukkia.

Vierailija
8/24 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOS PS logo niin sata eruroa ainaki, jos olis sata euro, nyt pitää saada kaljaaki niin jää villa sukat ostamatta mutta ehkä  jotku rikkaammat vosi maksaakki

Vierailija
9/24 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti voisin maksaa 20e, mikäli en osaisi itse kutoa/viitsisi.

Vierailija
10/24 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei villasukista kukaan maksa mitään, kun mummot neuloo niitä lankojen hinnalla ja vie kirppareille yms.

Vierailija
11/24 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perussukasta (jonka osaan itsekin tehdä) 10-15 e. Kirjoneule ja monimutkaisemmat kuviot sitten erikseen, ne on arvokkaampia.

Vierailija
12/24 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

20 euroa olisi kohtuullinen korvaus, langat maksavat paljon, mutta jos menee sen yli, kaupasta saa halvempia sukkia.

Nojoo on se näinkin, mutta itse mieluusti ns. tuen ihan suomalaisia innokkaita ja hyviä kutojia.

Vierailija
13/24 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä 20 euroa maksan. Niiden tekoonhan menee kuitenkin useampi tunti keskitason tekijältä. Mutta kun teen itse, en osta muilta ja jos ostaisin, ostaisin vain hyväntekeväisyysmyyjäisistä. 

Vierailija
14/24 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksivärisistä sukista en maksa mitään, mutta kirjoneulesukista olen maksanut 30-50 e.

Vierailija
15/24 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5e. Kaikki kirpparit ja myyjäiset ja kierrätyskeskukset on täynnä villasukkia.

Kaksiväriset perusvillasukat keskimittaisilla varsilla kirppareilla uutena 7 - 12 euroa. Anelmaisia saa 35 eurolla sekä kirppareilta että tori.fi myyjiltä tai fb:n myyntiryhmistä. 

Vierailija
16/24 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostatteko usein muiden kutomia sukkia ?

Vierailija
17/24 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perussukista en maksaisi mitään, kun saan niitä joka joulu muutenkin neulovilta kavereilta ja äidiltä ja anopilta. Olen kantanut näitä joskus laatikollisen vastaanottokeskukseen ihan ilmaiseksi.

Jos joku tekisi minulle mittatilaustyönä villaneulemekon (ohje on, mutta venäjäksi), voisin työstä maksaakin joku 100-200 euroa, riippuen arvioidusta työmäärästä + voin ostaa itse langat. Suurin osa näistä neulojista ei kyllä ole noin kunnianhimoisia, haluavat vain kilkutella ajankulukseen niitä samoja helppoja ohjeita.

Pitää varmaan opetella itsekki, tykästyin kovasti tuohon mekkoon ja meinasin jo tilata jostain huuhaa-sivustolta, kunnes kuvahaku paljasti, ettei kyseistä mekkoa oikeasti edes myydä missään, vaan tosiaan kuvitusta neulontaohjeeseen, josta pöllitty kiinalaisia feikkituotteita myyvän puljun nettikatalogiin.

Vierailija
18/24 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perussukista en maksaisi mitään, kun saan niitä joka joulu muutenkin neulovilta kavereilta ja äidiltä ja anopilta. Olen kantanut näitä joskus laatikollisen vastaanottokeskukseen ihan ilmaiseksi.

Jos joku tekisi minulle mittatilaustyönä villaneulemekon (ohje on, mutta venäjäksi), voisin työstä maksaakin joku 100-200 euroa, riippuen arvioidusta työmäärästä + voin ostaa itse langat. Suurin osa näistä neulojista ei kyllä ole noin kunnianhimoisia, haluavat vain kilkutella ajankulukseen niitä samoja helppoja ohjeita.

Pitää varmaan opetella itsekki, tykästyin kovasti tuohon mekkoon ja meinasin jo tilata jostain huuhaa-sivustolta, kunnes kuvahaku paljasti, ettei kyseistä mekkoa oikeasti edes myydä missään, vaan tosiaan kuvitusta neulontaohjeeseen, josta pöllitty kiinalaisia feikkituotteita myyvän puljun nettikatalogiin.

100-200 euroa :D pelkät halvat langat olis noin 100 e. Ihmisillä on ihan hukassa, miten paljon töitä tollanen teettää. Eli haluaisit työn käytännössä ilmaiseksi? Kappas kun ei kunnianhimoa löydy tutuilta... pelkkään kuviopipoon menee ohuella langalla noin 8h, eli jos piposta ottaisi minimipalkan, se olisi jo melkein 100 euroa.

Vierailija
19/24 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neulominen on lähes kaikista kivempaa kuin näiden tietokoneiden suunnittelu.

Vierailija
20/24 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

100-200 euroa :D pelkät halvat langat olis noin 100 e. Ihmisillä on ihan hukassa, miten paljon töitä tollanen teettää. Eli haluaisit työn käytännössä ilmaiseksi? Kappas kun ei kunnianhimoa löydy tutuilta... pelkkään kuviopipoon menee ohuella langalla noin 8h, eli jos piposta ottaisi minimipalkan, se olisi jo melkein 100 euroa.

Aika omituinen ajatus sekin, että ihmisten pitäisi maksaa minimipalkkaa toisten harrastuksista. Jos haluaa tehdä käsitöitä ja päästä palkoille, kannattaa opetella käyttämään neulekonetta.

-eri.