Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko olisit valmit maksamaan ihan perusvillasukista?

Vierailija
25.10.2021 |

Ei erikoisuuksia, yksi- tai kaksiväriset villasukat. Lankana jotain Novitan villalankaa, jossa seassa hieman jotain muuta kestävyyden vuoksi. Maksaisitko 20 euroa?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perussukista en maksaisi mitään, kun saan niitä joka joulu muutenkin neulovilta kavereilta ja äidiltä ja anopilta. Olen kantanut näitä joskus laatikollisen vastaanottokeskukseen ihan ilmaiseksi.

Jos joku tekisi minulle mittatilaustyönä villaneulemekon (ohje on, mutta venäjäksi), voisin työstä maksaakin joku 100-200 euroa, riippuen arvioidusta työmäärästä + voin ostaa itse langat. Suurin osa näistä neulojista ei kyllä ole noin kunnianhimoisia, haluavat vain kilkutella ajankulukseen niitä samoja helppoja ohjeita.

Pitää varmaan opetella itsekki, tykästyin kovasti tuohon mekkoon ja meinasin jo tilata jostain huuhaa-sivustolta, kunnes kuvahaku paljasti, ettei kyseistä mekkoa oikeasti edes myydä missään, vaan tosiaan kuvitusta neulontaohjeeseen, josta pöllitty kiinalaisia feikkituotteita myyvän puljun nettikatalogiin.

100-200 euroa :D pelkät halvat langat olis noin 100 e. Ihmisillä on ihan hukassa, miten paljon töitä tollanen teettää. Eli haluaisit työn käytännössä ilmaiseksi? Kappas kun ei kunnianhimoa löydy tutuilta... pelkkään kuviopipoon menee ohuella langalla noin 8h, eli jos piposta ottaisi minimipalkan, se olisi jo melkein 100 euroa.

Aika omituinen ajatus sekin, että ihmisten pitäisi maksaa minimipalkkaa toisten harrastuksista. Jos haluaa tehdä käsitöitä ja päästä palkoille, kannattaa opetella käyttämään neulekonetta.

-eri.

Musta taas on outoa, että halutaan hyötyä toisen taidoista, mutta ei maksaa. Jos haluat tilata toiselta vaatteen, siitä joutuu sitten maksamaan. Itse neulon mielelläni lahjaksi, mutta en, jos en itse halua. Arvostan toisen tekemää työtä ja olen siitä valmis maksamaan, jos toinen on oikeasti taitava. En käy ilmaiseksi kaverin kampaamossakaan

Vierailija
22/24 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutojat olisivat valmiita maksamaan, mutteivat ostamaan ja ostajat eivät tuota maksa kun saavat halvemmalla muualta. Huono bisnesidea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perussukista en maksaisi mitään, kun saan niitä joka joulu muutenkin neulovilta kavereilta ja äidiltä ja anopilta. Olen kantanut näitä joskus laatikollisen vastaanottokeskukseen ihan ilmaiseksi.

Jos joku tekisi minulle mittatilaustyönä villaneulemekon (ohje on, mutta venäjäksi), voisin työstä maksaakin joku 100-200 euroa, riippuen arvioidusta työmäärästä + voin ostaa itse langat. Suurin osa näistä neulojista ei kyllä ole noin kunnianhimoisia, haluavat vain kilkutella ajankulukseen niitä samoja helppoja ohjeita.

Pitää varmaan opetella itsekki, tykästyin kovasti tuohon mekkoon ja meinasin jo tilata jostain huuhaa-sivustolta, kunnes kuvahaku paljasti, ettei kyseistä mekkoa oikeasti edes myydä missään, vaan tosiaan kuvitusta neulontaohjeeseen, josta pöllitty kiinalaisia feikkituotteita myyvän puljun nettikatalogiin.

100-200 euroa :D pelkät halvat langat olis noin 100 e. Ihmisillä on ihan hukassa, miten paljon töitä tollanen teettää. Eli haluaisit työn käytännössä ilmaiseksi? Kappas kun ei kunnianhimoa löydy tutuilta... pelkkään kuviopipoon menee ohuella langalla noin 8h, eli jos piposta ottaisi minimipalkan, se olisi jo melkein 100 euroa.

Niinpä. Ei neuletöistä makseta sellaista hintaa, jolla Suomessa tuntipalkoille jäisi. Ja tuo 100-200 euroa ei sisältänyt lankojen hintaa. Tuo hinta yhdestä vaatteesta olisi jo 10 % kuukausipalkastani, en voisi maksaa kalliimpaa hintaa vaatteesta. 

Yksinkertaisista villasukista harva on valmis maksamaan yhtään mitään muuta kuin lankojen hinnan, koska joka ikinen ihminen tuntee jonkun joka tekee noita telkkaria katsellessaan sarjatyönä jokaiselle tutulle joululahjaksi. Jos haluat ansaita jotain, tee jotain sellaista, mitä on vaikeampi kopioida ja pidä työtunnit kurissa.

Vierailija
24/24 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika omituinen ajatus sekin, että ihmisten pitäisi maksaa minimipalkkaa toisten harrastuksista. Jos haluaa tehdä käsitöitä ja päästä palkoille, kannattaa opetella käyttämään neulekonetta.

-eri.

Musta taas on outoa, että halutaan hyötyä toisen taidoista, mutta ei maksaa. Jos haluat tilata toiselta vaatteen, siitä joutuu sitten maksamaan. Itse neulon mielelläni lahjaksi, mutta en, jos en itse halua. Arvostan toisen tekemää työtä ja olen siitä valmis maksamaan, jos toinen on oikeasti taitava. En käy ilmaiseksi kaverin kampaamossakaan

Kaveri on varmaankin käynyt kampaamoalan koulun, jos hän on kampaaja. Sen sijaan harvempi neulominen harrastaja on käynyt alan koulut. Tai jos on, hän varmaankin osaa käyttää neulekonetta ja suunnitella työvaiheet niin, että pääsee tuntipalkoille.