Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnistatko/muistatko tämän lautapelin?

Vierailija
31.12.2014 |

Kyseessä toooosi tosi vanha lautapeli, jota mummolassa pelattiin. Kutsuimme sitä "maatilapeliksi", mutta en muista, oliko se oikea nimi. Pelissä jokaisella pelaajalla (max.4pelaajaa) oli oma maatila, ja pelinappulana oli traktoria ajeleva ukkeli. Pelilaudan kulmissa oli aina markkinaruutu, ja niistä sai ostaa eläimen maatilalleen. Eläimet oli ikäänkuin palapelin paloja, ja ne painettiin omassa maatilassa olleisiin koloihin. Pelin voitti se, joka ensimmäisenä sai ostettua maatilalleen kaikki neljä eläintä (possu, lehmä, hevonen ja lammas muistaakseni). Varmaan melkoisen sekava selitys, mutta luulen, että tästä kyllä (ehkä :D) tunnistaa, mikäli kyseistä peliä joskus on pelannut. Mun pelailuista on jo varmaan yli kymmenen vuotta, mutta noin se peli muistaakseni meni.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan! Voi kun tämän löytäisi jostain! Itse haluaisin löytää myös Kalmankuja 13-pelin, ja sitten sellaisen kummituslinnapelin, jossa oli kaikenlaisia ansoja, esim yhdessä ruudussa piti painaa sieltä linnan huipulta sellaista kielekettä niin, että pääkallo lähti kierimään rappusia alas.

Vierailija
2/19 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalmankuja 13 löytyy hyllystä. Ei ole tullut pelattua varmaan yli 10 vuoteen. Pitäisi kaivaa vanhat lautapelit esiin pitkästä aikaa. Aikoinaan meni kavereiden kanssa tuntikausia Finanssi pelin parissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Kalmankuja 13 oli parempi kuin Cluedo. Cluedo on muutenkin joten yliarvostettu, tai sitten se johtuu siitä, että olen pelannut sitä liian pienellä porukalla. Niin ja lapsena, ehkä siks toi Kalmankujakin oli parempi ;)

Vierailija
4/19 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muistan tän pelin. Meidänkin mummolassa taisi olla se. Tosin valitettavasti nimestä ei ole mitään tietoa. :(

Vierailija
5/19 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 03:24"]Muistan! Voi kun tämän löytäisi jostain! Itse haluaisin löytää myös Kalmankuja 13-pelin, ja sitten sellaisen kummituslinnapelin, jossa oli kaikenlaisia ansoja, esim yhdessä ruudussa piti painaa sieltä linnan huipulta sellaista kielekettä niin, että pääkallo lähti kierimään rappusia alas.
[/quote]

Hei tuota kummituslinnapeliäkin pelattiin mummolassa! Tai no "pelattiin", olin niin pieni että lähinnä se tais olla sellasita pelilaudalla leikkimistä.

Muistaako kukaan tuon alkuperäisen pelin nimeä? ap

Vierailija
6/19 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, se oli lapsena ihana peli.

Vierailija
7/19 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko tuo ollut joku maatalousseuran tai muun vastaavan osuusmeijerin "liikelahja", kun niitä pelejä oli joka toisessa maatilatorpassa?

Vierailija
8/19 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, sen pelin nimi oli Keskustapuolue.

Vierailija
9/19 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 03:24"]Muistan! Voi kun tämän löytäisi jostain! Itse haluaisin löytää myös Kalmankuja 13-pelin, ja sitten sellaisen kummituslinnapelin, jossa oli kaikenlaisia ansoja, esim yhdessä ruudussa piti painaa sieltä linnan huipulta sellaista kielekettä niin, että pääkallo lähti kierimään rappusia alas.
[/quote]

Liikkuva labyralintti?

Vierailija
10/19 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se maatilapeli on "Maatilani" ja on kai melko haluttu nykyään ja sen vuoksi käytetyilläkin on hintaa. Ei sitä kai kymmeniin vuosiin enää oo valmistettukaan.

Vierailija
11/19 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin oli se kummituslinnapeli, mutta en muista sen nimeä.

Vierailija
12/19 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 12:16"]

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 03:24"]Muistan! Voi kun tämän löytäisi jostain! Itse haluaisin löytää myös Kalmankuja 13-pelin, ja sitten sellaisen kummituslinnapelin, jossa oli kaikenlaisia ansoja, esim yhdessä ruudussa piti painaa sieltä linnan huipulta sellaista kielekettä niin, että pääkallo lähti kierimään rappusia alas. [/quote] Liikkuva labyralintti?

[/quote]

Muuttuva labyrintti on ihan erilainen kuin tuo kuvattu kummituslinnapeli.

Vierailija
14/19 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kummituslinnapelin nimi oli yksinkertaisesti "Kummituslinna".

Vierailija
15/19 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 12:17"]

Se maatilapeli on "Maatilani" ja on kai melko haluttu nykyään ja sen vuoksi käytetyilläkin on hintaa. Ei sitä kai kymmeniin vuosiin enää oo valmistettukaan.

[/quote]

Jes, kiitos! ap

Vierailija
16/19 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummituslinna löytyy hyllystä. Peli siis... :)

Vierailija
17/19 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältäkin löytyy Kalmankuja 13 sekä Cluedo. Kummituslinna on muistaakseni Kalmankuja 13:sta esi-isä, näin jostain luin jokin aika sitten kun ihmeteltiin niiden samankaltaisuuksia.

Paras kauhupeli on kyllä Atmosfear :D

Itse kaipailen hevospeliä, joka minulla oli lapsena. Siinä oli koottavat esteet ja pahvifiguuri-ratsukoilla mentiin ympäri lautaa ja koitettiin saada nopalla kivoja lukuja, että pääsee esteiden yli.

Vierailija
18/19 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 12:26"]

Täältäkin löytyy Kalmankuja 13 sekä Cluedo. Kummituslinna on muistaakseni Kalmankuja 13:N esi-isä, näin jostain luin jokin aika sitten kun ihmeteltiin niiden samankaltaisuuksia.

Paras kauhupeli on kyllä Atmosfear :D

Itse kaipailen hevospeliä, joka minulla oli lapsena. Siinä oli koottavat esteet ja pahvifiguuri-ratsukoilla mentiin ympäri lautaa ja koitettiin saada nopalla kivoja lukuja, että pääsee esteiden yli.

[/quote]

Err... kielioppivirhe korjattu, ettei äikänopet saa harmaita hiuksia :D

Vierailija
19/19 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin kalmankuja 13 jos on v. 1995-96 ja kaikki osat on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi