Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimo lukee Neiti Etsiviä:D

Vierailija
25.10.2021 |

Meillä tapana että vaimo nukuttaa tyttären ja lukee hänelle Neiti Etsivää sillä aikaa kun minä laitan meille aikuisille illallisen. Taas eilen huvitti kun kuulin että puheensorina loppunut puolituntia aiemmin ja vaimoa ei näy missään. Vilkasin ovenraosta tytön huoneeseen ja siellä kolmekymppinen vaimo istuu nenä kiinni kirjassa ja lukee itekseen Neiti Etsivää:D

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saisinpa käsiini Merri Vik:n Lotta-kirjat!! 

N45

Kirjastossa pitäisi olla kyllä? 

Eikö aloittaja ole koskaan itse jäänyt mitään nostalgista katselemaan tai lukemaan? 

Itseasiassa yksi toinen juttu mitä vaimoni ja tyttäreni tekee on yhdessä katsella Candy Candy sarjaa. Siitä kieltämättä tulee todella nostalgiset vibat koska pikkusisareni tuijotti sitä lapsena aina kun vain luvan sai. Taitavasti luotu sarja. Ap

Miten sille kävi?? Näin lapsena ainostaan toiseen osaan saakka, Candy adoptoitiin Ponyn talosta siihen kauheaan perheeseen.. jonkun prinssin näki ja siitä haaveili.

Niitähän oli oikeasti tehty ihan mielettömästi niitä jaksoja mutta suomeksi ei tehty kun vissiin 12 kun tekijät riitaantuivat. En siis tiedä miten Candyn lopulta kävi vai jäikö sarja kokonaan kesken riitojen takia. "Prinssi" Anthony ainekin kuoli tipahdettuaan hevosenselästä.

-eri

Vierailija
22/31 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kohta 60 ja aina välillä kesänostalgiassa luen mökillä ulkona, puun varjossa Enid Blytonin Seikkailu-sarjoja tai Viisikoita. Lapsuudesta on jäänyt noista ihan mielettömän hyvät muistot. En niinkään tykännyt SOS- tai Salaisuus-sarjoista. 

Tallessa on vielä myös kymmenkunta Alfred Hitchcockin 3 etsivää -kirjaa.

Kun lapsemme olivat pieniä, ja vähän isompiakin, luin heille aina iltaisin jotakin. Se oli päivän päätöshetki ennen nukkumaanmenoa. Samoin luin ääneen automatkoilla ja mieskin nautti siitä. Lukeminen on kyllä ihana harrastus. Minulla tapahtumat vilisevät mielikuvituksessa kuin elokuvissa samalla kun luen. Nauttikaa! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimosi vaikuttaa just symppikseltä tyypiltä ja sinä puolestaan huomaat ihanasti hänen pikku erikoisuutensa. Onnittelut molemmille. :)

Vierailija
24/31 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saisinpa käsiini Merri Vik:n Lotta-kirjat!! 

N45

Kirjastossa pitäisi olla kyllä? 

Eikö aloittaja ole koskaan itse jäänyt mitään nostalgista katselemaan tai lukemaan? 

Itseasiassa yksi toinen juttu mitä vaimoni ja tyttäreni tekee on yhdessä katsella Candy Candy sarjaa. Siitä kieltämättä tulee todella nostalgiset vibat koska pikkusisareni tuijotti sitä lapsena aina kun vain luvan sai. Taitavasti luotu sarja. Ap

Miten sille kävi?? Näin lapsena ainostaan toiseen osaan saakka, Candy adoptoitiin Ponyn talosta siihen kauheaan perheeseen.. jonkun prinssin näki ja siitä haaveili.

Youtubessa ollut pitkään koko sarja suomi puhein. En tiedä onko enää.

Vierailija
25/31 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kumppania pitää aina mollata? Hanki Ap elämä itselles.

En tarkottanut tätä mollaukseksi puolisoani kohtaan. Ap

Sulla tuntuukin olevan ihana puoliso. Samalla kun itse saa nostalgiavibat, lapselle tulee mukavia tarinoita ja yhdessäoloa. Lapsi oppii nauttimaan lukemisesta itsekin ja äidinkielen taju kehittyy ihan huomaamatta. Lukevasta lapsesta kasvaa ajatteleva aikuinen. 

Vierailija
26/31 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloinkohan on kirjoitettu viiminen Neiti Etsivä?

Vierailija
27/31 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kumppania pitää aina mollata? Hanki Ap elämä itselles.

En tarkottanut tätä mollaukseksi puolisoani kohtaan. Ap

Sulla tuntuukin olevan ihana puoliso. Samalla kun itse saa nostalgiavibat, lapselle tulee mukavia tarinoita ja yhdessäoloa. Lapsi oppii nauttimaan lukemisesta itsekin ja äidinkielen taju kehittyy ihan huomaamatta. Lukevasta lapsesta kasvaa ajatteleva aikuinen. 

Toivottavasti kulkee geeneissä. Itse en ole ollut opiskelujen ulkopuolella mikään lukutoukka kun taas vähemmän opiskellut vaimoni oli varsinkin nuorempana aina nenä kiinni kirjassa. Ei ollut väliä kenen elämäkerta vaikka ukkomustalaisen niin jaksoi kiinnostaa niin että se ahmittiin muutamassa illassa. Usein vitsaillaan hänen veljensä kanssa että kuinkakohan monta kertaa olet lukenut sen ja sen kirjaston läpi. Toivottavasti tytölle tarttuu toi luku into koska usein saa huomata että vaimolla paljon parempi yleistieto kun yhtä alaa enemmän opiskeella. Ap

Vierailija
28/31 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illalista?! Syötte siis ruuan vielä lapsen mentyä nukkumaan?

Vierailija
29/31 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ne päivät kun saatoit olla huolettomin mielin uskoton, ovat nyt ohi. Kaikkia tekemisiäsi tullaan nyt tarkkailemaan suurennuslasin alla. Ja muista, lopussa syyllinen jää AINA kiinni!

Vierailija
30/31 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luen Montgomeryn Anna-sarjan ja Runotyttö-sarjan noin kerran vuoteen. Vähän harvemmin sit Alcottin kirjat. T. Nim. 52v 🙈

Vierailija
31/31 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Illalista?! Syötte siis ruuan vielä lapsen mentyä nukkumaan?

Syödään joo illallinen siinä kasin jälkeen. Edellinen ateria lounas töissä siinä puolenpäivän aikaan. Vaimo tuskin muistaa kotona syödä aina sitäkään. Molemmat koetaan että nukutaan parhaiten kun mennään kylläisenä nukkumaan. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän