Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimo lukee Neiti Etsiviä:D

Vierailija
25.10.2021 |

Meillä tapana että vaimo nukuttaa tyttären ja lukee hänelle Neiti Etsivää sillä aikaa kun minä laitan meille aikuisille illallisen. Taas eilen huvitti kun kuulin että puheensorina loppunut puolituntia aiemmin ja vaimoa ei näy missään. Vilkasin ovenraosta tytön huoneeseen ja siellä kolmekymppinen vaimo istuu nenä kiinni kirjassa ja lukee itekseen Neiti Etsivää:D

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kanssa rakastin niitä lapsena. Muistan että niiden taso vaihteli kovasti koska lähes joka kirjalla eri kirjoittaja. Myös suomentajilla oli suuri merkitys.

Vierailija
2/31 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mäkin luen Aku Ankan taskukirjoja.

N 51v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkääkö tyttärenne niistä kirjoista vai lukeeko vaimo niitä hänelle vain omaksi ilokseen?

Vierailija
4/31 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet petoviili?

Vierailija
5/31 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisinpa käsiini Merri Vik:n Lotta-kirjat!! 

N45

Vierailija
6/31 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla löytyy hyllyn perältä koko Neiti Etsivä sarja 80-90-luvun kansilla. Äitini aikanaan osti ne mulle koska tykkäsi kun opin niiden avulla itse lukemaan.

Vierailija
7/31 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaa! Carolyn Keene oli pseudonyymi! 

Vierailija kirjoitti:

Itse kanssa rakastin niitä lapsena. Muistan että niiden taso vaihteli kovasti koska lähes joka kirjalla eri kirjoittaja. Myös suomentajilla oli suuri merkitys.

Vierailija
8/31 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N45

Kirjastossa pitäisi olla kyllä? 

Eikö aloittaja ole koskaan itse jäänyt mitään nostalgista katselemaan tai lukemaan? 

Vierailija
9/31 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Susy kirjasarja ja Neiti Etsivät olivat lapsuudessa parhaita. Sekä Susy että Paula Drew taisivat muuten olla punapäitä.

Vierailija
10/31 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole uskaltanut lukea niitä aikuisena. Aika kultaa muistot ja Pieni talo preerialla kirjojen lukeminen aikuisena oli tuskaa. Ennemmin katsoin ne elokuvana.

Vierailija
11/31 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna AP vaimosi lukea niitä :) Kuulostaa herttaiselta ihmiseltä vaimosi. Ole ylpeä hänestä.

Vierailija
12/31 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti Etsivisissä on todella taidokkaasti tehdyt cliffhangerit lukujen lopussa!

Itse aloin jättää luvun viimeisen sivun lukematta, koska siinä aina tapahtui joku mieletön käänne, mikä pakotti jatkamaan lukemista!

Vierailija
13/31 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N45

Eikö aloittaja ole koskaan itse jäänyt mitään nostalgista katselemaan tai lukemaan? 

Mä luin noi kaikki 90-luvun loppupuoliskolla ja jo silloin jouduin yhden kirjan kaukolainaamaan, juuri sitä osaa ei löytynyt koko pk-seudulta eikä mökkipaikkakunnalta.

Ellei kirjastonhoitaja ole erikseen varjellut sarjaa, ei sitä enää ole enää saatavilla.

Vierailija
14/31 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkääkö tyttärenne niistä kirjoista vai lukeeko vaimo niitä hänelle vain omaksi ilokseen?

........... huoh.

Vierailija
15/31 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N45

Itseasiassa yksi toinen juttu mitä vaimoni ja tyttäreni tekee on yhdessä katsella Candy Candy sarjaa. Siitä kieltämättä tulee todella nostalgiset vibat koska pikkusisareni tuijotti sitä lapsena aina kun vain luvan sai. Taitavasti luotu sarja. Ap

Vierailija
16/31 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysytkö tosissasi?!:D Ap

Vierailija
17/31 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N45

Itseasiassa yksi toinen juttu mitä vaimoni ja tyttäreni tekee on yhdessä katsella Candy Candy sarjaa. Siitä kieltämättä tulee todella nostalgiset vibat koska pikkusisareni tuijotti sitä lapsena aina kun vain luvan sai. Taitavasti luotu sarja. Ap

Miten sille kävi?? Näin lapsena ainostaan toiseen osaan saakka, Candy adoptoitiin Ponyn talosta siihen kauheaan perheeseen.. jonkun prinssin näki ja siitä haaveili.

Vierailija
18/31 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kumppania pitää aina mollata? Hanki Ap elämä itselles.

Vierailija
19/31 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä kirjotettiin myös niin monella vuosikymmenellä että ensimmäiset missä kylällä oli suunilleen vain yksi puhelin olivat jo 70-80-luvuilla auttamatta vanhanaikasia. Itselle ainoa pettymys oli Neiti Etsivä ja lentävälautanen (en ole satavarma nimestä) sellaset ufo jutut ei sopinut Neiti Etsiviin.

Vierailija
20/31 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kumppania pitää aina mollata? Hanki Ap elämä itselles.

En tarkottanut tätä mollaukseksi puolisoani kohtaan. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan