Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt tuli varoitus: kireä keskusteluilmapiiri on lisännyt rokotevastaiisuutta Suomessa

Vierailija
25.10.2021 |

Rokotevastaiisuutta on kasvanut Suomessa reippaasti viimeisten kahden viikon aikana, sosiaalipsykologian professori Nelli Hankonen pitää sen syynä kiristynyttä ja syyllistävää keskusteluilmapiiriä:

https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000008349588.html

Samasta asiasta on huolissaan myös sosiaalietiikan professori Jaana Hallamaa:

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000008351384.html

Helsingin Sanomien koronakatsaus raportoikin että suomalaisten rokotustahti on selkeästi hidastunut:

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008357115.html

Kommentit (724)

Vierailija
721/724 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä mitään järkeä ottaa piikkejä kun se on jo tunnustettu tosiasia että feikki immuniteetti kestää vain sen 3kk... Oikea immuniteetti tulee ihan luonnostaan, sairastamalla. Suurimmalla osalla kuitenkin ollut lievä, jopa oireeton nuha. Ihminen on erehtyväinen, tiedemiehetkin.

Onhan jotkut sairastaneet koronan jo kaksikin kertaa. Immuniteetti ihan luonnostaan ei näytä toimivan. Muuten rokottamattomien jatkuva sairastelu ei minua haittaisikaan, mutta kun väistämättä he tartuttavat sitä jossain määrin eteenpäin.

Tilastollisesti uudelleen sairastuneita on niin vähän, että ne mahtuvat koronatestin virhemarginaaliin. Rokottamattomat eivät sairastele "jatkuvasti", vaan rokotetut joiden immuniteetti häviää nopeasti. Rokotetut ovat potentiaalisia levittäjiä, eivät viruksen jo saaneet ja siitä selvinneet. Vaikka rokottamattomat levittävät viruksen saadessaan sitä todennäköisesti enemmän, koronapassi vapauksien vuoksi pääosa viruksen leviämisestä tapahtuu rokotettujen kautta ja he muodostavat näin suurimman vaaran riskiryhmille. 

Vierailija
722/724 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän täällä taida pyöriä kuin yksi aggressiivinen reppana, joka spämmii vihaa kaikki päivät putkeen näihin ketjuihin. Kymmenet alapeukut ei saa sinua lopettamaan. Toivottavasti saat bannit.

Ei vauvapalstan ylläpito bannaa näitä kun ne itse on tyrkkäämässä näitä tänne.

Ainoa mikä saa jonkun näinkin idioottimaisen ketjun loppumaan on että kukaan ei vastaa näille.

Vaan kun me kumminkin vastataan niin oikeastaan: mitä väliä.

Välinpitämättömyydellä on luotu kohtalaisen iso ja organisoitu joukkio joka mm. täytti anon puolueen kannatuskortit ennätysnopeasti ja spämmii jokseenkin organisoidusti ja valmisteltua propagandaa likimain joka palstalle joka sen sallii. Rokotustahti hidastuu ja jopa omassa tuttavapiirissä on nyt sitten muutama normaalijärkiseltä vaikuttanut jotka hokee tuota samaa "omg koronatodistus ahistaa, piikkipakko ahistaa, hallitus painostaa, etc" roskaa.

Tuohon olisi syytä puuttua eikä vaan antaa sen levitä tai kohta ollaan ongelmissa kun meillä on iso "trumpisteja" vastaava joukkio joka saa informaationsa ties miltä hörhösivustoilta ja joita "joku taho" voi ohjailla mielensä mukaan kun ne ei kuuntele vastaväitteitä. 

Miten tuohon mielestäsi pitäisi puuttua?

Eikö Turtiaisen kannattajilla ole samoja mielipiteen vapautta ja sen ilmaisun oikeutta kuin muilla, vai mitä tarkoitat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
723/724 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten joku voi olla niin sokea sille agendalle jota nyt koronan varjolla toteutetaan? Tulevaisuudessa historiantutkijat sitten erittelevät, miten kansaa huijattiin ja miksi niin moni huijaukseen uskoi.

Olet oikeassa tuosta tutkimuksesta. Luulenpa, että on jo useampi gradu tulilla esim. seuraavista aiheista: "Elämä on liian monimutkaista! - Rokotekriittisyys Suomessa vuosien 2020-2022 koronaepidemian aikana"  ja  "Piikkiä en ota! -  Kuinka amerikkalainen äärikonservatiivinen tieteen kieltäminen löysi Suomesta yllättävän kasvualustan"

Tuolla se lukee kuinka tutkin itse tekevät johtopäätöksiä Youtuben avulla.

https://yle.fi/uutiset/3-12162595

Vierailija
724/724 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen oikeasti todella huolissani siitä, mitä täällä ja maailmalla tapahtuu. Osa kavereistani ja tutuistakin on aivan kuin eri ihmisiä, niin sakeaa settiä ovat heittäneet meille rokottamattomille ja todella ilkeästi kyselty syitä olla ottamatta rokotetta. He kannattavat henkeen ja vereen passeja ja haluavat kieltää kaiken kriittisen keskustelun. Osa on siis ihan suoraan käskenyt mua lopettamaan passin vastustamisen. On kyllä joitakin, jotka ovat edelleen järjissään ja kykeneviä avoimeen keskusteluun. Ja siis kyllä niissä kunnon rokotevastaisissakin on huonosti käyttäytyviä, että en mä sitä kiellä. Tämä polarisaatio ja ilmapiiri on ihan sairasta. Minusta on myös todella omituista, miten yhtäkkiä on täysin ok tivata ihmisten henkilökohtaisia terveystietoja ja selitellä omaa terveydentilansa toisille. Minusta tämä passisysteemi on pelottava väline kontrollointii n a osa minun fiksuista kavereistanikin eivät näe tässä yhtään mitään väärää. Mä en tiedä, mitä tälle maalle tai ihmiselle on tapahtunut.

Pelottava kontrolliväline? Mitä ovat passi, ajokortti, kelakortti, pankkikortti, pankkitili, evästeet?