Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt tuli varoitus: kireä keskusteluilmapiiri on lisännyt rokotevastaiisuutta Suomessa

Vierailija
25.10.2021 |

Rokotevastaiisuutta on kasvanut Suomessa reippaasti viimeisten kahden viikon aikana, sosiaalipsykologian professori Nelli Hankonen pitää sen syynä kiristynyttä ja syyllistävää keskusteluilmapiiriä:

https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000008349588.html

Samasta asiasta on huolissaan myös sosiaalietiikan professori Jaana Hallamaa:

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000008351384.html

Helsingin Sanomien koronakatsaus raportoikin että suomalaisten rokotustahti on selkeästi hidastunut:

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008357115.html

Kommentit (724)

Vierailija
481/724 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se rokotus pelasta. Tuskin edes suojaa virukselta. 

Miksi sitä ei saisi sanoa ääneen? 

Kerro ihmeessä lisää ajatuksestasi, siten että tyhmempikin ymmärtää - kiitos jo etukäteen.

Jokaisella on oikeus näkemykseensä.  

Vierailija
482/724 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se ilmapiiri kiristyy, kun monet joutuvat kärsimään näiden rokottamattomien takia, jotka vievät sairaspaikat, jos sairastuvat koronaan.

Äitini sairastui syöpään ja hoitoja on jouduttu siirtämään lähes kuukauden, kun sairaalassa ei ole riittävästi henkilökuntaa, kun korona on kuormittanut.

Myös siskoni kanssa välit kiristynyt. Hän rokottamaton ja minä ja vanhempani saaneet jo 2. rokotteen, eikä hän millään ymmärrä, ettei pitäisi viettää aikaa suojaamatta itseään syöpäsairaan äitini kanssa. Siskoni on itsekkyyden perikuva ja ajattelee vain itseään ja on valmis uhraamaan äitini hengen, kunhan itse saa pitää itsemääräämisoikeuden, viis muista.

Tiedätkö että jo olemassaollut hoitajapula paheni heti kun irtisanoutumiskielto päättyi.

Jos sinä tai kuka tahansa muu haluaa parempaa hoitoa, kannattaa miettiä keitä äänestää. Ei ne aplodit ja siniset valaistukset paljon lämmitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/724 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi alapeukut koskien passin käyttöalueita? Kyllä se vaan käsittää myös mm kuntosalit ja uimahallit rajoitusten ollessa voimassa.

Varmaan siksi, kun ne koskee VAIN jos se yrittäjä valitsee ottaa passin käyttöön.

Aika harva kuntosaliyrittäjä haluaa katkaista kuukausijäsenyydet maksavilta asiakkailta jonkun koronapassin kanssa. Menetät potentiaalisesti 40% asiakkaistasi kun ne katkaisee jäsenyyden ja sitten makselet kiinteistöstä huimia vuokria ja teet tappiota jäsenyyksien menetyksien myötä.

Kuntosalit ei ole ollut tartuntavektori koko korona-aikana.

T: 4x /vko salilla käynyt koko pandemian ajan eikä salilla tiedettyjä tartuntoja vaikka siellä on aina kymmeniä ihmisiä.

Jep, se on jännä että salilla missä pärskyy sylki ja hiki ei korona tartu...

Mutta pointti passin käyttöalueissa oli siinä, että halutessaan hallitus voi estää passittomia käyttämästä noita palveluita.

Vierailija
484/724 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se ilmapiiri kiristyy, kun monet joutuvat kärsimään näiden rokottamattomien takia, jotka vievät sairaspaikat, jos sairastuvat koronaan.

Äitini sairastui syöpään ja hoitoja on jouduttu siirtämään lähes kuukauden, kun sairaalassa ei ole riittävästi henkilökuntaa, kun korona on kuormittanut.

Myös siskoni kanssa välit kiristynyt. Hän rokottamaton ja minä ja vanhempani saaneet jo 2. rokotteen, eikä hän millään ymmärrä, ettei pitäisi viettää aikaa suojaamatta itseään syöpäsairaan äitini kanssa. Siskoni on itsekkyyden perikuva ja ajattelee vain itseään ja on valmis uhraamaan äitini hengen, kunhan itse saa pitää itsemääräämisoikeuden, viis muista.

Odotan näkeväni tilastoja, mistä selviää tehohoitopaikkojen jakaantuminen kieliryhmittäin. Siihen saakka pidän lehdistön viestintää pelkkänä propagandana koko väestöä kohtaan.

Vierailija
485/724 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei sanalla sanoen kiinnosta tasan paskaakaan kulkutautimyönteisten kusiperseiden selitykset tai tunteet. 

Täällä pitäisi ottaa tiukat toimet käyttöön. Rokotteesta kieltäytyjät vain kylmästi ulos kaikista palveluista ja työpakoilta, sisään vain rokotepassilla. 

Sielläpähän foliohatut sen jälkeen saisivat vinkua nälissään kotona. Tai sitten tulla rokotteelle. 

Hui ootpa vihamielinen.

Kirjoitteletko muistakin aiheista vihakirjoituksia vai onko vain rokottamattomien vihaaminen lähellä sydäntäsi?

Ei, en ole vihamieleinen kaikesta, olen vihamielinen vain sellaista asioista, joissa jotkut omalla sekopäisellä vajaaälyisellä käytöksellään toimivat niin, että sillä on vaikutusta pahimmillaan minullekin. Nyt näiden rokottamattoimien kusiperseiden tautien takia mm. siirrellään ihmisten leikkausaikoja, kun näin "oman" valinnan takia tarvitaan kapasiteettia tehohoitoon. Minä haluan tästä koronatoimikierteestä eroon ja se onnistuu vain, jos suurempi joukko sitä tyhmempää rokottamatonta kansanosaa älyää viimeinkin ottaa sen rokotteen. 

Joten kyllä, olen erittäin vihamielinen rokottamattomia kohtaan. Sitä sakkia vastan ei pitäisi tuntea kenenkään tippaakaan sääliä vaan kovat toimet käyttöön. Vain koronapassilla kaikki palvelut. Muuten pysy kotonasi. 

Sun kannattaisi hankkia ihan ammattiapua näihin vihanhallintaongelmiisi.

Rokottamattomat eivät taida olla mitenkään yhtenäistä sakkia. Aikamoista yleistämistä teet.

Musta olisi ihan reilua ottaa tuohon rageemiseen mukaan myös päiväkodin henkilökunta. Menis siinä samassa:D Epistä jättää toiset pois, huonosti menee niilläkin.

Vierailija
486/724 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki rokotevastaiset ole rokottamattomia. Moni on ottanut rokotteet, mutta ilmapiiri on ajanut heidätkin rokotevastaisiksi eivätkä ota enää tulevia piikkejä.

Omlla kohdallani on just näin.

Vierailija
487/724 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei sanalla sanoen kiinnosta tasan paskaakaan kulkutautimyönteisten kusiperseiden selitykset tai tunteet. 

Täällä pitäisi ottaa tiukat toimet käyttöön. Rokotteesta kieltäytyjät vain kylmästi ulos kaikista palveluista ja työpakoilta, sisään vain rokotepassilla. 

Sielläpähän foliohatut sen jälkeen saisivat vinkua nälissään kotona. Tai sitten tulla rokotteelle. 

Hui ootpa vihamielinen.

Kirjoitteletko muistakin aiheista vihakirjoituksia vai onko vain rokottamattomien vihaaminen lähellä sydäntäsi?

Ei, en ole vihamieleinen kaikesta, olen vihamielinen vain sellaista asioista, joissa jotkut omalla sekopäisellä vajaaälyisellä käytöksellään toimivat niin, että sillä on vaikutusta pahimmillaan minullekin. Nyt näiden rokottamattoimien kusiperseiden tautien takia mm. siirrellään ihmisten leikkausaikoja, kun näin "oman" valinnan takia tarvitaan kapasiteettia tehohoitoon. Minä haluan tästä koronatoimikierteestä eroon ja se onnistuu vain, jos suurempi joukko sitä tyhmempää rokottamatonta kansanosaa älyää viimeinkin ottaa sen rokotteen. 

Joten kyllä, olen erittäin vihamielinen rokottamattomia kohtaan. Sitä sakkia vastan ei pitäisi tuntea kenenkään tippaakaan sääliä vaan kovat toimet käyttöön. Vain koronapassilla kaikki palvelut. Muuten pysy kotonasi. 

Rokottamattomat eivät taida olla mitenkään yhtenäistä sakkia. Aikamoista yleistämistä teet.

Rokottamattomat nimenomaan ovat yhtenäistä sakkia. Tyhmiä ja itsekeskeisiä.

-eri

Sovitaan niin sitten.

Tuleeko minusta heti älykkäämpi, jos otan rokotukset? Kuinka nopeasti vaikutus alkaa? Poistaako jo yksi rokote tyhmyyden vai tarvitaanko kaksi? Ja tuleeko tyhmyys takaisin, kun rokotuksen teho hiipuu puolessa vuodessa?

Kerro toki, jos vihaisuudeltasi pystyt.

Vierailija
488/724 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paikallislehti kyseli gallupissa koronapassista ja vastaajista kaikki kannattivat sitä. Moni selitti, että se on hyvä, kun sitten ne rokottamattomat ei pääse kauppaan tartuttamaan tautia meihin rokotettuihin.

Suurin osa ei tiedä, miksi otti rokotteen tai miksi haluaan kaikkien sen ottavan. "Kun niin sanottiin televisiossa" ei ihan riitä syyksi sille, että hyppäämme kaikki 6. kerroksen parvekkeelta alas...  vai riittäkö sittenkin?

Suurin osa nimenomaan tietää, miksi otti rokotteen. Se on ihan täysin selvä asia. Rokotteella voi suojata itsensä koronatartunnalta tai ainakin sen vakavilta tautimuodoilta. Vain rokottamaton ei ole tullut tätä ajatelleeksi, koska kaikki ajatusenergia ja se vähäinen aivokapasiteetti käytetään salaliittoteoria"tutkimukseen" ja änkyröimiseen.

Jos rokote suojaa tartunnalta tai ainakin vakavalta tautimuodolta, miksi sitten rokotettuja on sairaalassa?

Itse olen rokottamaton, ja logiikkasi mukaan rokottamattomuuteni on suojannut minut hyvin - en ole saanut ainakaan vakavaa tautimuotoa. 99 % tartunnan saaneista on täysin oireettomia tai lieväoireisia. Näin siis ilman rokotuksiakin. En näe rokotteella mitään merkitystä.

Ai koska et vielä ole saanut koronatartuntaa ja kun saat sen, se tulee juuri sinulle lievänä, eikä aiheuta mitään pitkäaikaisvaikutuksia? No, toivotaan. Rokotteella saisit paremmat mahdollisuudet.

Ja tiedät hyvin, miksi rokotettuja on sairaalassa. Se on ollut jo monessa lehtijutussa. He ovat vakavasti sairaita ihmisiä, joilla on heikko immuunipuolustus. Miksi vänkäät siitä? Suurin osa sairaaloissa on rokottamattomia, tiedät senkin aivan hyvin. Yrität vain epätoivoisesti todistaa itsellesi, että olet tehnyt oikean valinnan, kun et ole ottanut rokotetta ja samalla tehnyt itsestäsi idiootin lähipiirisi silmissä. Ja nyt toivot kuollaksesi, että ne "pitkäaikaishaitat" alkaisivat jo näkyä :) No, eipä ole näköpiirissä...

Unohdat taas kertoa, että myös ne rokottamattomat sairaalassa ovat vanhoja ja sairaita. Tämä propagandisteilta tuppaa unohtumaan.

Ja lihavia tai ylipainoisia nuorempia suuri osa. Vyötärölihavuus myös vakava riski normaalipainoisellakin.

"Ai koska et vielä ole saanut koronatartuntaa ja kun saat sen, se tulee juuri sinulle lievänä, eikä aiheuta mitään pitkäaikaisvaikutuksia? No, toivotaan. Rokotteella saisit paremmat mahdollisuudet."  Niin saada kaikki haitat vai?

Mitkä kaikki haitat? Ettekö te koskaan lue mitään koronan haitoista? Koronarokote näyttäisi olevan yksi turvallisimmista rokotteista, mutta koronasta taas näyttää tulevan kaikenlaista ikävää jopa lievissä tapauksissa.

Pelkästään phizerin körönärokote on aiheuttanut yli 70 aivoinfarktia Suomessa. Että onpa turvallinen. Ja juu tieto ei ole peräisin mistään mv lehdestä vaan Fimean sivuilla olevasta virallisesta pdf muodossa olevasta dokumentista. Sielä on jokaisesta körönärokotteesta oma dokumenttinsa missä on tilastoitu erilaisia haittavaikutuksia.

Höpö höpö. Etkö ymmärrä tuota haittavaikutus-juttua ollenkaan? Rokottamattomille pitäisi järjestää joku kansalaisopiston kurssi, jossa opetetaan mitä Fimean haittavaikutusilmoitukset merkitsevät ja mitä ne eivät merkitse. Sinä haluaisit, että rokotteesta tulisi kuolemia ja aivoinfarkteja ja kaikkea kamalaa. Se on täysin eri asia, kuin että siitä tulee. Luuletko todella, että rokotetta vielä käytettäisiin, jos sen haittavaikutuksena olisi aivoinfarkti? Ai niin, luulethan sinä, huoh.

Luuletko että sinne voi joku "trolli" mennä laittaa muuten vaan haittavaikutus ilmoituksen että on mukamas saanu aivoinfarktin, höpöhöpö. Ootko tosissasi? Jos noin vakava oire on kirjattu nii se ei ole mikään mututuntumalla tehty omakohtainen kokemus ilman Fimean tarkistusta. Sinähän se salaliittoteorian kannattaja olet kun ei virallinen dokumentti kelpaa.

Eihän sitä kukaan epäile, etteikö henkilö olisi saanut aivoinfarktia. Se taas ei ole varmaa, että sen aiheutti rokote. Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää? Sitä paitsi, luitko edes loppuun sitä pdf:ääsi? Siellä erikseen puhutaan noista sydänlihastulehduksista, joista uutisoitiin siinä valehtelevassa valtamediassakin. Jos rokote nostaisi aivoinfarktin riskiä, siitäkin olisi varmaan uutisoitu, vai mitä luulet?

Niin mikään ei tietysti johdu rokotteesta. Ihan yhtäkkiä vaan terveet nuoret alkavat saamaan esimerkiksi sydänongelmia, ihan sattumalta vaan rokotteen ottamisen jälkeen. Ja kyllä se pitäisi huomata miten yksipuolista, asenteellista ja puolueellista median uutisointi on liittyen koko körönä juttuun. Se pitäisi kyllä ymmärtää, on sitten ottanut rokotteen tai ei.

Ei se ole puolueellista kuin sinun mielestäsi. Sinä ole hurahtanut tähän amerikkalaiseen "hallitus on kaiken pahan alku ja juuri" -ajatteluun, joka siellä kumpuaa aivan erilaisesta kansallisesta historiasta. Sinä et suomalaisena kykene ymmärtämään niitä nyansseja, joita siihen liittyy. Olet vain omaksunut (jostain syystä, ehkä sinulla on ollut tylsää viime aikoina, tai jotain...) tämän "thl/hallitus/valtamedia valehtelee" -muodin ja nyt sama mitä sinulla luetutetaan, niin se sinun silmissäsi on valhe, ellei lähde ole rapsodia, rumble tai joku muu hurusivusto. Nämä ovat jostain syystä mielestäsi täysin luotettavia! Joku päivä sinä heräät tästä muotivillityksestä ja sitten sinua hävettää.

On hyvin naiivia kuvitella, että Suomi tekee jotain ihan omaa politiikkaansa. Ylipäätään oikeastaan missään. Suomi ei ole enää itsenäinen valtio, lait, ilmeisesti käskyt erilaisiin toimenpiteisiin tulevat eu:sta. Suomi on tavallaan liittovaltio jo tällä hetkellä. Onko sattumaa, että pääministeri ja valtionvarainministeri ovat WEF:in opetuslapsia? Voit kyllä uskotella itsellesi, että Suomessa ei ole korruptiota. Mites SDP:n kytkökset ammattiliittoihin mitkä omistavat todella suuren määrän asuntoja joita he vuokraavat asumistuen varassa asuville ihmisille. Tällä tavalla saadaan verorahat kahmittua toverin taskuun ja tästä ammattiliitot eivät joudu maksamaan edes veroa. Tähän ei jostain syystä ole mitään intoa puuttua. Tämä on vain yksi esimerkki.

Vierailija
489/724 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-eri

Vaikutat sopivan määritelmään.

Vierailija
490/724 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hui ootpa vihamielinen.

-eri

Sovitaan niin sitten.

Tuleeko minusta heti älykkäämpi, jos otan rokotukset? Kuinka nopeasti vaikutus alkaa? Poistaako jo yksi rokote tyhmyyden vai tarvitaanko kaksi? Ja tuleeko tyhmyys takaisin, kun rokotuksen teho hiipuu puolessa vuodessa?

Kyllä heti ekan piikin jälkeen on kunnon kansalainen, ja voi näinollen henkilökuntaa ja leikkausjonoja vaarantamatta olla tarvittaessa teho-osaston potilaana. Mutta rokottamaton oot vielä jonkunaikaa.

Vierailija
491/724 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sen ymmärtää, teitä rokotettuja saattaa pelottaa rokotteesta tulevat mahdollisesti haittavaikutukset. Olette osallistuneet lääketieteelliseen kokeeseen joka päättyy vuonna 2023. Se mitä teidän terveydellenne tulee tapahtumaan määrittää sen miten tämä rokote tullaan muistamaan. Toivotaan parasta, että haittavaikutuksia ei tule, mutta lääketieteellisissä kokeissa on riskinsä.

Kyllä se pelko ihan muualla. Tiedoksesi, että Pfizer on saanut jo elokuussa täyden myyntiluvan Yhdysvalloissa.

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000008212443.html

Ai niin, onhan mahdollista, että FDA on mukana mystisessä maailmanlaajuisessa salaliitossa, siitä ei tarvitse alkaa seuraavaksi sössöttää.

Minä en ainakaan koronaa pelkää. En pelkää influenssaakaan tai muitakaa sen tyylisiä tauteja. Minulla on hyvät elintavat, olen terve ja hyväkuntoinen. Pelkäätkö itse koronaa kun olet täällä kommentoimassa?

Monet kaltaisesi ovat nyt kuormittamassa teho-osastoja. Turhaan.  Kun on terveet elintavat niin ei koskaan voi sairastua ja elää ikuisesti. 

Eiköhän tuo terveydenhoidon katastrofaalinen tilanne ( jo ennen koronaa) ole päättäjien syy. Turha sitä on kansalaisten niskolle kaataa.

Ahaa, Päättäjät siis levittävät koronaa? On ne epeleitä. Ja vielä itse sairastamatta.

No hyvä kun te itseajattelijat olette tämänkin selvittäneet. 😂🤣

Vierailija
492/724 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka lapsellista. "Sinulle on hyväksi tehdä näin." "En tee! Et voi pakottaa!"

Enemmistö on rokotettu ja pieni vähemmistö vinkuu edelleen, kuinka rokotteisiin kuolee eikä ne muka toimisi. Enemmistö kuitenkin senkun porskuttaa ja vähemmistö sairastaa.

Vierailija
493/724 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarin jutussa sanottiin että lasten rokotushaitat ovat PÄÄOSIN lieviä. No mitä ne vakavat rokotehaitat lapsille ovat ja kuinka yleistä? Sitä ei tietenkään paljastettu. Heitä tässä nyt noppaa rokottaako lapset vai ei kun oikeaa infoa ei saa mistään.

Vierailija
494/724 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hui ootpa vihamielinen.

-eri

Sovitaan niin sitten.

Kyllä heti ekan piikin jälkeen on kunnon kansalainen, ja voi näinollen henkilökuntaa ja leikkausjonoja vaarantamatta olla tarvittaessa teho-osaston potilaana. Mutta rokottamaton oot vielä jonkunaikaa.

Jos nyt sattuisi käymään niin, jotta jos vaikka rokotteesta johtuen kahden rokotteen saaneet menehtyisivät seuraavan viiden vuoden aikana - niin ketä täällä silloin olisi?

Ajattelepa sitä tilannetta - yksimielisen harmooninen porukka asuttaa Suomea ja tekee jälleenrakennusta suuren tuhon jälkeen. Tyytyväinen olo koko porukalla, jotta valitsimpa oikein, ja virus tai rokote ei henkeä uhannut ja terveenä ollaan edelleen! Ja hyvähän se oikeastaan on, jotta ne lampaat ja väärämieliset eivät täällä enää ole kiusana.

Kenen kanssa sinä sitten väittelee oikeesta ja väärästä, salaliitoista ja nwo taustasuunnitelmista.

Rokotus on vapaaehtoinen, kuten myös valintansa perusteleminen itselle.

Vierailija
495/724 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sen ymmärtää, teitä rokotettuja saattaa pelottaa rokotteesta tulevat mahdollisesti haittavaikutukset. Olette osallistuneet lääketieteelliseen kokeeseen joka päättyy vuonna 2023. Se mitä teidän terveydellenne tulee tapahtumaan määrittää sen miten tämä rokote tullaan muistamaan. Toivotaan parasta, että haittavaikutuksia ei tule, mutta lääketieteellisissä kokeissa on riskinsä.

Kyllä se pelko ihan muualla. Tiedoksesi, että Pfizer on saanut jo elokuussa täyden myyntiluvan Yhdysvalloissa.

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000008212443.html

Ai niin, onhan mahdollista, että FDA on mukana mystisessä maailmanlaajuisessa salaliitossa, siitä ei tarvitse alkaa seuraavaksi sössöttää.

Minä en ainakaan koronaa pelkää. En pelkää influenssaakaan tai muitakaa sen tyylisiä tauteja. Minulla on hyvät elintavat, olen terve ja hyväkuntoinen. Pelkäätkö itse koronaa kun olet täällä kommentoimassa?

Monet kaltaisesi ovat nyt kuormittamassa teho-osastoja. Turhaan.  Kun on terveet elintavat niin ei koskaan voi sairastua ja elää ikuisesti. 

Eiköhän tuo terveydenhoidon katastrofaalinen tilanne ( jo ennen koronaa) ole päättäjien syy. Turha sitä on kansalaisten niskolle kaataa.

Ahaa, Päättäjät siis levittävät koronaa? On ne epeleitä. Ja vielä itse sairastamatta.

No hyvä kun te itseajattelijat olette tämänkin selvittäneet. 😂🤣

Villi veikkaus. Sieltä se budjetti on lähtöisin, millä sitä henkilökuntaa palkataan ja kuinka paljon. Siitähän tässä on kyse. Terveydenhoidon riittämättömästä kapasiteetista. Korona ollut tiedossa jo jonkin aikaa. Tuli ko lisää rahaa ja henkilökuntaa? Alimitoitus ei ole kansalaisten vika. Jos joku luuli että suomessa rokottaudutaan 100%, niin kyllä hämmästyn.

Vierailija
496/724 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero kuin yöllä ja päivällä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja itse en käytä alkoholia/päihteitä/tupakkaa ollenkaan, mutta en silti eväisi näiltä ihmisiltä hoitoa KOSKAAN.

T. 429

Alkoholin ja tupakan käyttö yksilötasolla eivät kuitenkaan vaikuta yhteiskuntaan kuten rokotuskielteisyys. Yksikin rokottamaton voi olla ratkaiseva lenkki suuren tartuntaketjun (kuten koko pandemiakin alkoi) käynnistymisessä, kun taas alkoholin ja tupakan haitat kohdistuvat eniten niitä käyttäviin ja yleensä ainakin terveydellisessä mielessä vain epäsuorasti muihin.

Kyllä jokainen yksilö voi vaikuttaa muiden päihteiden käyttöön joko myönteisellä asenteellaan, joukkohengellä tai jopa estämällä toista saamasta alkoholimyrkytyksen taikka ohjaamalla päihdeongelmaisen hoitoon. Elät kyllä mielenkiintoisessa ajatusmaailmassa, jossa päihdekulttuurissa yhteiskunnan jäsenet ovat ilmeisesti "yksilöitä", mutta rokottamattomat eivät.

Miltä sinusta kuulostaisi, jos joku pakottaisi sinut juomaan alkoholia, jotta toleranssisi nousee? Kun voihan olla että joku ei kestä niin paljon alkoholia kuin joku toinen emmekä me voi ottaa tästä riskiä että joku saisi muiden seurassa liikaa alkoholia?

Tai itsemurhia välttääksemme yhteiskunta pakottaisi kaikkia syömään ilopillereitä, jotta tunnelma ei laske. Töihinkään et pääsisi jos ei ole ilopilleriä otettu.

Jokaisella on oikeus päättää OMASTA terveydestään, siihen liittyvästä lääkehoidosta ja siitä, mitä riskejä on valmis ottamaan.

Se, ettei ota rokotetta ei tarkoita etteikö ottaisi muiden tai omaa terveyttä vakavasti. Itse otin koronan vakavasti ennen kuin korona saapui edes Suomeen ja silloin kun sitä ei asiantuntijat pitäneet uhkana. Pidin maskia, käytin käsidesiä, vältin turhia kontakteja, jne. Kaikki nää perusjutut ennen kuin kukaan käski ja käytän edelleen maskeja vaikka moni (rokotettu) ei enää käytä siitäkin huolimatta että myös rokotettuja suositellaan edelleen käyttämään maskeja ja desiä, koska kuulemma pelkät rokotukset eivät riitä jos pandemia halutaan oikeasti loppumaan.

Kaikki rokotetuthan eivät edes muodosta vasta-aineita.. ja heidät jätetään sitten testaamatta, kulkevat ilman maskia jne.

Vierailija
497/724 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka lapsellista. "Sinulle on hyväksi tehdä näin." "En tee! Et voi pakottaa!"

Enemmistö on rokotettu ja pieni vähemmistö vinkuu edelleen, kuinka rokotteisiin kuolee eikä ne muka toimisi. Enemmistö kuitenkin senkun porskuttaa ja vähemmistö sairastaa.

Minusta taas on suorastaan törkeää, että ihmisiä painostetaan ottamaan riski terveydestään, jota he eivät kenties ole valmiit ottamaan.

Jos joku ei ole valmis elämään mahdollisen haittavaikutuksen kanssa lopunelämäänsä, niin sinä pidät sellaista ihmistä lapsellisena?

Entä oletko ennen ottanut koskaan influenssa-piikkiä? Jos et, miksi et? Veikkaan että moni ei ole. Nyt kuitenkin se on ok mutta koronarokotteen ottamatta jättäminen on lapsellista, vaikka influenssakin on vaarallinen tauti.

En voi ymmärtää ajatusmaailmaasi. Itse ainakin punnitsen riskit tarkkaan ennenkuin otan mitään lääkeaineita. Itse olen mm. allerginen antibiooteille.

Vierailija
498/724 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä passissa hiertää? Sen saa jokainen joko rokotuksilla, sairastamalla tai testillä. Testi on ilmainen sille 1%, joka ei voi rokotuksia ottaa. Harvinaisen yksinkertaista ja helppoa. Kai meidän rokotettujenkin pitää jotain saada vastineeksi piikeistä, jotka teidän mukaan ovat tappavia.

Vierailija
499/724 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä passissa hiertää? Sen saa jokainen joko rokotuksilla, sairastamalla tai testillä. Testi on ilmainen sille 1%, joka ei voi rokotuksia ottaa. Harvinaisen yksinkertaista ja helppoa. Kai meidän rokotettujenkin pitää jotain saada vastineeksi piikeistä, jotka teidän mukaan ovat tappavia.

Kaikki eivät kuulu tuohon 1% joukkoon. Itse en kuulu virallisesti siihen. Meillä kulkee suvussa antibioottiallergiat ym. ja sukulaiseni sai reaktion AZ:sta.

Kaikki ei ole niin yksinkertaista. Esimerkiksi minulla oli immuunitutkimukset äskettäin niin en ole käynyt rokottautumassa.

T.501

Vierailija
500/724 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki rokotevastaiset ole rokottamattomia. Moni on ottanut rokotteet, mutta ilmapiiri on ajanut heidätkin rokotevastaisiksi eivätkä ota enää tulevia piikkejä.

Tämä juuri. Omalla kohdalla intoa ottaa rokote vähensi juurikin tämä hysteria sen ympärillä. Lapsi on mennyt pesuveden mukana, kun tehohoitotilastoja lasketaan mitä ihmeellisimmällä tavalla, rokote ei suojaa koronalta tai sen levittämiseltä ja sitten vielä nämä puheet hoitojen itse maksamisesta, kun valtaosa valtion sote-budjetista menee itseaiheutettujen sairauksien hoitoon.

Rokotteen joudun hakemaan tasan tarkkaan koronapassin takia, koska haluan keikoille.

Juuri näin. Erityisesti koronaan sairastuneiden laskeminen tavalla, jolla mitään sairauksia ei lasketa herättää hyvin suurta epäluottamusta ja epäluuloa kaikkia koronatoimia kohtaa. 

Tämä juuri. Koronarokote suojaa vain sen kantajaa ei muuta. Eniten minua kiinnostaa miksi MITÄÄN MUITA EPIDEMIOITA ei tilastoida tällä hetkellä laisinkaan. AINOASTAAN korona. Eli onko nyt varmasti joka koronatestin yhteydessä itse koronavirus VARMASTI ERISTETTY JA TODETTU kaikista muista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan