Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt kun pääsin TK eläkkeelle niin hoitoani ajetaan alas

Vierailija
25.10.2021 |

Kun kesäkuussa jäin eläkkeelle mt ongelmien takia ja oma hoitajana jäi samoihin aikoihin vanhuuseläkkeelle niin mulla vaihtoi hoitosuhde kokonaan. Tuli uusi hoitaja joka on ensiksikin lähihoitaja. Olemme tavanneet kesäkuun jälkeen kahdesti kun sitä ennen edellisen hoitajan kanssa tavattiin kerran kk. Uusi hoitaja on soitellut kahdesti ja kysellyt kuulumiset. Tapaamisaikaa ei olla sovittu. Torstaina alkaa mielenterveyskuntoutujien yhdistyksellä hoidon lopetus ryhmä ja hoitajani kirjoitti menemään sinne. Menen kyllä. Ei minua haittaa että hoito hiljalleen loppuu. Arvelinkin niin käyvän kun pääsin eläkkeelle. En ole enää prioriteeteissa korkealla.
Että kyllä se pitää paikkansa että eläkkeelle päästyä hissukseen työntävät sivuun.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyden- ja sairaanhoitopalveluissa pitää saada ensin työkykyiset ja mahdollisesti työkykyiset nuoremmat ensin hoidetuksi. Vasta sitten joutosakki. Kiirettähän ei enää ole.

Vierailija
2/44 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi samoin, mutta se käy vain järkeen.

Lääkitys (injektio) on järjestetty, mutta muuta hoitokontaktia minulla ei enää ole.

Eikä se haittaa. Näen hoitajaa kerran kuussa, ja se viisiminuuttinen riittää.

Lähihoitajasta omahoitajana haluan sanoa sen, että vielä kun kuntoutettiin, oli minullakin kauan hoitajana lähihoitaja, joka pisti inkektion ja jonka kanssa kävin puhumassa parin viikon välein. Se oli elämäni paras hoitosuhde.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sulla on joku paikka, jossa voit käydä tuon jälkeenkin?

Vierailija
4/44 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se menee, on ihan vakikäytäntö. Eläkepäätöksen jälkeen psykiatri päätti, että hoitoni siirretään perusterveydenhuollon puolelle. Psykologi, jonka vo:lla, kävin vastusti sitä, mutta ei auttanut. "Siirto" tarkoitti käytännössä, että mitään hoitokontaktia ei enää ole mihinkään. Ilman hoitoa olen täysin erakoitunut, en kykene tekemään muuta kuin välttämättömimmät asiat. Eutanasia olisi ollut parempi kuin hoidon siirto/lopetus. Huvittaa, kun ihmiset käskevät hakemaan apua tai hakeutumaan hoitoon: esim. koronasulun aikaan HS.fi:ssä kansaa terapoinut Maaret Kallio hoki, miten kannattaa hakea apua terveydenhuollosta, jos on vaikeaa.

Vierailija
5/44 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liityin paikalliseen mt kuntoutujien yhdistykseen. Käyn siellä paristi viikossa. Sieltä saa vertaistukea.

Ap

Vierailija
6/44 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liityin paikalliseen mt kuntoutujien yhdistykseen. Käyn siellä paristi viikossa. Sieltä saa vertaistukea.

Ap

Kannattaa ehdottomasti jatkaa sitä, ettei jämähdä kotiin. Jossain välissä voi käydä muuten niin, ettei pääse kotoa ulos ollenkaan. Toivon sulle paljon voimia kuntoutumiseen!

Vierailija
7/44 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Hyvä, se on varmaan paras paikka saada tukea.

Vierailija
8/44 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun hoito ajetaan alas vaikka eläkkeelle en pääse. Olen kroonisesti masentunut, jään vissiin ihan tyhjän päälle sitten.

Vierailija
9/44 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi niin myös. Lääkkeet uusii tk-lääkäri netissä. Olen jäänyt täysin kotiin ja pelottaa ajatuskin ulkoilmasta, mutten tiedä miten lähtisin korjaamaan tätä.

Vierailija
10/44 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mun hoito ajetaan alas vaikka eläkkeelle en pääse. Olen kroonisesti masentunut, jään vissiin ihan tyhjän päälle sitten.

Jos vastetta ei ole lainkaan, niin miksi hoitoa jatkettaisiin?

Vierailija
11/44 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jouduin eläkkeelle kanssa ja kaikki hoidot lopetettiin. En ole edes löytänyt vielä sopivaa lääkettä mitä voin käyttää kaksisuuntaiseen. Tosi Hanurista.

Vierailija
12/44 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä se hoito mut hengissä pitää, pelkään vaan olon huononemista, jos en enää saa käydä puhumassa kellekään.

Vierailija
13/44 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siinä käy. Kun tk eläke alkaa niin loppuu hoitokin. Mutta älä huoli. Muutaman kuukauden päästä huomaat voinnin kohentuneen ja tajuat että yksi elämäsi mielenterveysongelmia aiheuttava tekijä oli omien ongelmien vatvominen polilla.

Vierailija
14/44 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimitaanko kroonisesti syöpää, reumaa tai verenpainetautia sairastavien kanssa niin? Kellekään ei tarjota oireenmukaista hoitoa enää?

Vierailija
15/44 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimitaanko kroonisesti syöpää, reumaa tai verenpainetautia sairastavien kanssa niin? Kellekään ei tarjota oireenmukaista hoitoa enää?

Jos sinulla on geneettinen poikkeama mikä aiheuttaa vasta-aiheet lääkkeiden toimimiselle niin mitään lääkitystä sinulle ei ole olemassa. Niitä on turha syödä. Masennus paranee yleensä itsestään joten aika on tässä lääke.

Vierailija
16/44 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa yhteyttä johonkin toimittajaan tai lehteen, että tekisi jutun aiheesta. Jos näkyvyys toisi lisää resursseja.

Vierailija
17/44 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo ap:n kohtaama ongelma voi tulla vastaan yllätyksenä?

Vierailija
18/44 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo kovin inhimillistä ole. Kuitenkin ymmärrettävää siinä mielessä, että julkisella on rajoitetut resurssit ja ne pitää kohdentaa oikein. Itse saan nuorena, vastavalmistuneena naisena, jolla on "vain" masennusta kaiken mahdollisen avun. Tiedän hyvin, että kyseessä on kuntouttamiseni veronmaksajaksi seuraavaksi yli 40 vuodeksi, joten taloudellisesta näkökulmasta se on tietysti järkevää.

Yksityiseltä saa toki apua, mutta se on useimmille varmasti säännöllisesti käytettynä liian kallista. Sitten juuri nuo vertaistukiryhmät ja ehkä joillain yhdistyksillä tms. on jotain tarjolla. Tärkeintä on varmasti, ettei ihan ilman mitään jää. On se sitten terapia tai vaikka harrastusryhmän viikoittainen tapaaminen, pääasia ettei jää ihan yksin vaan kotiin makaamaan.

Vierailija
19/44 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo ap:n kohtaama ongelma voi tulla vastaan yllätyksenä?

Kenelle se on tullut yllätyksenä? Ap nimenomaan kertoo että odotetulla tavalla käymässä.

Vierailija
20/44 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä jouduin eläkkeelle kanssa ja kaikki hoidot lopetettiin. En ole edes löytänyt vielä sopivaa lääkettä mitä voin käyttää kaksisuuntaiseen. Tosi Hanurista.

Kanssabipoa "kiristettiin" lääkityksellä hoidon jatkumisen suhteen: jos hän ei aloita uutta lääkekokeilua, hoito loppuu. Tuokin kai tavallista? Kyseessä oli uusi lääke Suomen markkinoilla ja pakosta tuli mieleen lääkäreiden mahdolliset sidonnaisuudet lääketeollisuuteen...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän