Neljä tehohoidon lääkäriä Suomesta päätti kertoa kansalaisille siitä mikä on koronatotuus, ja se ei ole mikään leikinlaskun asia
Aika dramaattista. Tehohoidon potilas kysyy hengityskoneeseen joutuessaan itkien, että herääkö hän. Ja mitä vastaa teholääkäri. Tällaista pitäisi saada enemmän eetteriin. Oikeat asiantuntijat, oikeat tekijät, kertomaan missä mennään. Nimittäin parturikampaaja Ivalosta tai rekkakuski Petäjävedeltä ei ole oikea henkilö inisemään koronasta - teholääkäri on.
https://terveydenmedia.fi/4-tehohoidon-laakaria-kertoo-koronakokemuksis…
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
22, sama toisinpäin, ihmiset menee jonossa piikille virusta "vastaan" johon sairastuu vain pieni prosentti koko väestöstä, ja kuolee alle prosentti.
"Sairastuu vain pieni prosentti?" Tauti on niin tarttuva, että käytännössä kaikki sairastuvat ennen pitkää. Esimerkkeinä Iran ja Brasilian Manaus, joissa on sairastettu jo kahteen, jotkut jopa kolmeen kertaan. Pysyvää immunitettia ei tule, ei sairastamalla eikä rokotteilla. Silti suojaan itseni rokotteella vakavalta taudilta, tarvittaessa vaikka vuosittaisella tehosteella.
Siltähän tuo vaikuttaa. Sairastin itse koronan huhtikuun alussa 2020. Seuraavan kerran sain rokotteen tänä syksynä neljä päivää ensimmäisen rokotteen jälkeen. Luulin ensin, että kuume johtuu rokotteesta, mutta lääkäri sanoi, ettei rokote nosta kuumetta noin viiveellä. Kummallakin kerralla tauti oli helppo. En ole ottamassa toista rokotetta enää nyt kun taudista on jo toistamiseen kokemusta. Nyt syyslomaviikolla olen taas tuntenut epämääräisiä oireita, mutta en ole sairastunut. Pidän tätä merkkinä altistumisesta koronalle. Olen ollut väkijoukoissa, suurissa tapahtumissa, joten ei mikään ihme.
*Sain koronataudin neljä päivää rokotteen jälkeen
Vierailija kirjoitti:
Montako koronan sairastanutta tunnette te, jotka väitätte että korona on vain flunssa? Minä tunnen kaksi. Toinen sanoi että tIrvaisee jos joku tulee hänelle sanomaan, että korona on vain pikku flunssa. Tukehtumisen tunne ja täysi voimattomuus eivät ole kivoja kokea perusterveellekään.
Minulle korona ei todellakaan ollut pikku flunssa, vaan paljon helpompi. Flunssat on tosi ikäviä. Ainakin minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montako koronan sairastanutta tunnette te, jotka väitätte että korona on vain flunssa? Minä tunnen kaksi. Toinen sanoi että tIrvaisee jos joku tulee hänelle sanomaan, että korona on vain pikku flunssa. Tukehtumisen tunne ja täysi voimattomuus eivät ole kivoja kokea perusterveellekään.
Minulle korona ei todellakaan ollut pikku flunssa, vaan paljon helpompi. Flunssat on tosi ikäviä. Ainakin minulle.
Jotkut tartunnat ovat oireettomia, jotkut vievät hengen. Valitse mieleisesi anekdootti.
Tässä selattavaa Ameriikan mailta:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä36348 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun rokotevalmistaja ilmoittaa että he eivät ota mitään vastuuta JO ilmenneistä tiedossa olevista haitoista eikä tulevista haitoista joita ei vielä tiedetä, niin aika moni laittaa terveyden pantiksi tälläiseen.
Jopa kodinkoneella on parempi takuu kuin ihmisen terveydellä .Kannattaa tutkia esim. kuka korvaa sinulle minkä tahansa lääkkeen haittavaikutukset? Jos sinä saat esim. Buranasta jonkin erittäin harvinaisen sivuvaikutuksen niin ei Burana-firma ole missään vastuussa lääkkeen vahingosta. Olet varmaan kuulut lääkevahinkovakuutuksesta. Haittatapauksessa tulee muiden menettelyjen kautta sanktioita firmaa kohtaan.
Otetaanhan rokotteissa riski. Mutta riskiä pitää peilata siihen vaihtoehtoon ettei rokotetta olisi otettu, mikä vaikutus sillä olisi yhteiskuntaan ja terveydenhuoltoon?
Mä en haluais yhteiskunnan menevän romahduksen partaalle, joten ehdottomasti rokote.
RNA:ta tulee kuitenkin elimistöön muutenkin, joten mun maallikkojärkeilyni mukaan samat haitat voisi saada itse koronastakin, onhan siinäkin piikkiproteiinia. Henkisesti olen tähän valmis, valmiimpi kuin siihen, että menee talous, menee työpaikka, menee terveydenhuoltojärjestelmä.
Rokote pääsee verenkiertoon.
This is what Dr. Robert Malone, inventor of the mRNA technology warned about. The spike proteins are not staying at the injection site and they are dangerous. Protein in the blood can be very dangerous.
No totta kai se pääsee verenkiertoon, eihän siitä muuten mitään hyötyä ole.
Te elämäm koululaiset voisitte muuten lopettaa öyhöttämisen asioista, joista selkeästi ette tajua hölkäsen pöläystä.
Koittakaapas te rokoteuskovaiset jo päättää, meneekö sitä rokotetta verenkiertoon vai ei. 😆 Taannoin sain ivallisen vastauksen ilmeisesti itseään lääkärinä pitävältä kommentoijalta, joka nimen omaan sanoi mRNA-molekyylien jäävän lihakseen ja vain hetkeksi, jotta puolustusjärjestelmä ne ehtii tunnistaa ja tuhota.
Molemmat olette oikeassa. Aika harvalla on tosiasiassa ymmärrystä siitä mikä tapahtumaketju käynnistyy rokotuksen yhteydessä. Googlettamalla et tätä rokotusasiaa ymmärrä. Vaatii perusopintoja yliopistossa. Rokotukset ovat tiedettä.
Vierailija kirjoitti:
*Sain koronataudin neljä päivää rokotteen jälkeen
Eli tartunta tuli jo ennen rokotetta.
Käyttäjä36348 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä36348 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun rokotevalmistaja ilmoittaa että he eivät ota mitään vastuuta JO ilmenneistä tiedossa olevista haitoista eikä tulevista haitoista joita ei vielä tiedetä, niin aika moni laittaa terveyden pantiksi tälläiseen.
Jopa kodinkoneella on parempi takuu kuin ihmisen terveydellä .Kannattaa tutkia esim. kuka korvaa sinulle minkä tahansa lääkkeen haittavaikutukset? Jos sinä saat esim. Buranasta jonkin erittäin harvinaisen sivuvaikutuksen niin ei Burana-firma ole missään vastuussa lääkkeen vahingosta. Olet varmaan kuulut lääkevahinkovakuutuksesta. Haittatapauksessa tulee muiden menettelyjen kautta sanktioita firmaa kohtaan.
Otetaanhan rokotteissa riski. Mutta riskiä pitää peilata siihen vaihtoehtoon ettei rokotetta olisi otettu, mikä vaikutus sillä olisi yhteiskuntaan ja terveydenhuoltoon?
Mä en haluais yhteiskunnan menevän romahduksen partaalle, joten ehdottomasti rokote.
RNA:ta tulee kuitenkin elimistöön muutenkin, joten mun maallikkojärkeilyni mukaan samat haitat voisi saada itse koronastakin, onhan siinäkin piikkiproteiinia. Henkisesti olen tähän valmis, valmiimpi kuin siihen, että menee talous, menee työpaikka, menee terveydenhuoltojärjestelmä.
This is what Dr. Robert Malone, inventor of the mRNA technology warned about. The spike proteins are not staying at the injection site and they are dangerous. Protein in the blood can be very dangerous.
Te elämäm koululaiset voisitte muuten lopettaa öyhöttämisen asioista, joista selkeästi ette tajua hölkäsen pöläystä.
Koittakaapas te rokoteuskovaiset jo päättää, meneekö sitä rokotetta verenkiertoon vai ei. 😆 Taannoin sain ivallisen vastauksen ilmeisesti itseään lääkärinä pitävältä kommentoijalta, joka nimen omaan sanoi mRNA-molekyylien jäävän lihakseen ja vain hetkeksi, jotta puolustusjärjestelmä ne ehtii tunnistaa ja tuhota.
Verenkiertohan sen mRNA:n sinne lihakseen kuljettaa. Sen sijaan rokotteessa itsessään ei ole piikkiproteiinia eikä se muuta DNA:ta mitenkään, kuten ei mRNA muutenkaan. Nämäkin asiat kerrotaan esim. THL:n sivuilla mielestäni riittävän yksinkertaisesti. Mutta näköjään vain minun mielestäni.
AstraZenecan rokotehan taas oli adenovirusrokote.
Kyllä. Ilman toimivaa verenkiertojärjestelmää ei tapahdu mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti rokokote ei takaa ettei joutuisi teholle. Onko harkittu muita hoitokeinoja vai tapetaanko potilaita ideologisin perustein?
Mitä nämä muut hoitokeinot ovat, joita voisi käyttää koronanhoidossa?
Follareiden mielestä D-vitamiini ja positiivinen elämänasenne.
Kyllä nuo auttaa oikeasti teholla.... Mutta minä haluan pysyä poissa teholta. Rokote on siihen paras keino.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä36348 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mielipide asiasta suumtaan tai toiseen tee kenestäkään fiksua tai lammasta. Se miten käsittelee ja verrailee tietoa tekee.
Lihakseenhan se pistetään. Lähinnä siis kudosnesteeseen. Siksi nimenomaan olkapää kipeytyy, kun sitä ei laiteta verenkiertoon. Eikä siellä RNA:ta tunnistella, vaan sen ohjeella tehtyjä proteiineja. RNA hajoaa nopeasti pois ja ne proteiinitkin aika pian.
Siis onko tässä nyt ainoa ongelma se, että rokottamattomilta ei ole poistettu oikeutta sairaalahoitoon? En oikein usko, että ihmiset välittävät muista kuin itsestään ja lähipiiristään. Vai mikä tämä pakkorokotusvimma oikein on?
Vierailija kirjoitti:
Siis onko tässä nyt ainoa ongelma se, että rokottamattomilta ei ole poistettu oikeutta sairaalahoitoon? En oikein usko, että ihmiset välittävät muista kuin itsestään ja lähipiiristään. Vai mikä tämä pakkorokotusvimma oikein on?
Minä en ole pakkorokottamassa ketään muuta kuin terveydenhoitohenkilökuntaa. Muuten foliohatut saavat puolestani kuolla covidiin, se on rodunjalostuksellisesti jopa suotavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti rokokote ei takaa ettei joutuisi teholle. Onko harkittu muita hoitokeinoja vai tapetaanko potilaita ideologisin perustein?
Kyllä se useimmiten sen teholle päätymisen estää, alle 60-vuotiaiden tapauksessa melkein varmasti.
Sen sijaan koronarokote ei takaa, ettei talvella huku heikkoihin jäihin, joten ei se rokote kuolemattomaksi tee.
Jähin hukkumista hodetaan siis lääkinnällisesti. Ok.
Käyttäjä36348 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole pakkorokottamassa ketään muuta kuin terveydenhoitohenkilökuntaa. Muuten foliohatut saavat puolestani kuolla covidiin, se on rodunjalostuksellisesti jopa suotavaa.
Rodunjalostuksellisesti parhaat eloonjääneet olisivat rokottamattomat, lievästi tai ei olleenkaan oireilevat, tartunnan läpikäyneet. Siis biologisesti vahvimmat.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset unohtaa oman kehon luonnollisen puolustuskeinon tauteja vastaan. On vallalla täysin absurdi ajatus että KAIKKI sairastuu koronaan, ja se olisi vaarallinen monelle, näin ei ole lähellekään.
Kun olet ensin oman kehosi pilannut vuosikausia väärällä ruokavaliolla, et voi olettaa se kykenee puolustautumaan tauteja vastaan.
D-vitamiini taso kannattaa mittauttaa, sillä on merkittävä vaikutus hyvin monessa taudissa ja sairaudessa.
Itse syön todella paljon D-vitamiinia, silti tasoni oli vain puolessa välissä.
Eli säädin ruokavaliota niin että D- imeytyy paremmin ja taso toisi muutaman kuukauden päästä.
En ole sairastanut vuosiin flunssaa enkä muutakaan "kulkutautia"
Lapsillamme ei ole koskaan ollut korvatulehduksia, ja ja vain kerran on ollut flunssa.
Kumma kun ennen ihmisiä kuoli nuorena sairauksiin joiden kuolema ehkäistään rokotuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset unohtaa oman kehon luonnollisen puolustuskeinon tauteja vastaan. On vallalla täysin absurdi ajatus että KAIKKI sairastuu koronaan, ja se olisi vaarallinen monelle, näin ei ole lähellekään.
Kun olet ensin oman kehosi pilannut vuosikausia väärällä ruokavaliolla, et voi olettaa se kykenee puolustautumaan tauteja vastaan.
D-vitamiini taso kannattaa mittauttaa, sillä on merkittävä vaikutus hyvin monessa taudissa ja sairaudessa.
Itse syön todella paljon D-vitamiinia, silti tasoni oli vain puolessa välissä.
Eli säädin ruokavaliota niin että D- imeytyy paremmin ja taso toisi muutaman kuukauden päästä.
En ole sairastanut vuosiin flunssaa enkä muutakaan "kulkutautia"
Lapsillamme ei ole koskaan ollut korvatulehduksia, ja ja vain kerran on ollut flunssa.Kumma kun ennen ihmisiä kuoli nuorena sairauksiin joiden kuolema ehkäistään rokotuksella.
Kyllä silloinkin ravinto ja elinolosuhteet (asumisväljyys) näytteli suurta osaa hengissä jäämiseen. Aika moni kuitenkin eloon jäi.
Vierailija kirjoitti:
Denialistit on mielenkiintoista porukkaa. Denialisteilla pitää aina olla joku yksittäinen tieteellinen auktoriteetti tms. joka perustelee miksi rokotteita ei pidä ottaa. Tai tämä auktoriteetti voi olla vaikka myös babtistipappi tms. Tiede on väärässä kokonaisuutena mutta sitten on joku yksittäinen tieteilijä mihin luotetaan.
Sitten ollaan kuitenkin vaatimassa pöytään kovaa dataa, faktaa. Tällä hetkellä ei ole esim. kovempaa dataa kuin The Lancetin vertaisarvioidut tutkimustulokset mutta joku suomalainen perusjantteri pk-pohjalta tuo pöytään jonkun randomin ulkomaisen tiedehenkilön näkemyksen ilman minkäälaista käsitystä lähdekritiikistä tai tieteellisen artikkelin luotettavuudesta. Tai ollaan ilkkumassa sairaaloiden tilanteesta vailla minkäänlaista käsitystä sairaalan arjesta ja kiireestä. Tai että mitä tarkoittaa yksi tai kaksi koronapotilasta teholla keskussairaalassa? Näitä on todella vaikea käsittää sieltä metallipajasta tai kaupan kassalta mistä ainakin omassa kaveripiiristä tullee ne vahvimmat mielipiteet asioista.
Ovatko muuten nämä suomalaiset pelastakaasuomenlapset-lekurit mielestäsi denialisteja?😀
Vierailija kirjoitti:
Jos me näytettäisiin vaihteeksi pätkiä siitä enemmistöstä mille tauti oli oireeton ja ei tavallista flunssaa kummempi, kun niitä on suurin osa. Nämä tehohoitoon joutuneet on marginaalinen vähemmistö. Nämä säälinhaku ruikutukset ei tippaakaan herätä tunteita tässä entisessä terveydenhuollon työntekijässä koska potilaat nyt huutaa ja itkee milloin mistäkin ja kärsivät, niin on aina ollut. Siksi ne on sairaalassa.
Sitten et varmaan myöskään halua kuulla niistä muista, jotka eivät sairastaneet pikkuflunssaa tai joutuneet teholle, vaan jotka sairastivat esim. kotonaan pahan koronan keuhkokuumeineen? Perustelusi ovat kyllä todella typeriä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa ei päädy koronan kanssa teholle, osa ei edes huomaa sitä sairastavansa. Miksi emme näytä, miten huumepäissään ajellut itkee teholle päätyessään, että herääkö hän koskaan? Niillekö me haluamme tehohoitopaikat varata? Jostain syystä meillä ei ole kerrottu, ketkä aikaisemmin teholle päätyivät ja yllättävän usein siellä oli its emu rhaa yrittäneitä, rattijuoppoja ja epäonnistuneiden leikkausten jäljiltä vanhuksia.
Koska nyt tehohoitoa kuormittaa yksi sairaus, joka myös olisi yksilön itsensä estettävissä aika hyvin. Ja jota kansakunta yrittää estää , mutta osa yksilöistä yrittää vesittää tuon estämisen.
Niin on estettävissä, myös ilman rokotetta. Tartuntamekanismi on tiedossa, joten virusta on helppo vältellä. Itse kotihiirenä en näe tarvetta rokottautua, riskini saada korona on pieni ja vakavan sairastumisen riski vielä pienempi. Suomi on maa jossa on helppo vältellä ihmiskontakteja.
Sen sijaan pidän vastuuttomana jokaista, jolla on pakonomainen tarve lähteä ihmisvilinään ja massatapahtumiin, tai jopa ulkomaille, oli rokotettu tai ei. Tottakai toivon että rokotteesta on enemmän hyötyä kuin haittaa, niin moni sen on jo ottanut. Humputtelijat joutavatkin ottaa ja vaatisin rokottautumista etenkin maahan tulevilta ulkomaalaisilta, hehän sitä sairaanhoitoa etelässä kuormittaa.
Se on kyllä jännä, kun kaikki palstalle kirjoittavat rokottamattomat ilmoittavat elävänsä erakkoina niin etteivät käy edes kaupassa, niin mistä ne tehohoidettavat rokottamattomat sityen tulevat? Toinen juttu, mitä ihmettelen, että aikovatko rokottamattomat oikeasti pysyä rokottamattomina ja erakkoina koko loppuikänsä ja ymmärtävätkö, että koronataudin saavat väistämättä ennen pitkää, kun sieltä maakuopistaan könpivät esiin?
No jospa ne tehohoidettavat rokottamattomat eivät kirjoittele juuri tällä palstalla?
Sitä paitsi kirjoittaahan tänne paljon myös sellaisia, jotka omien sanojensa mukaan viis veisaavat koko koronasta, eivätkä ole edes maskeja käyttäneet koko korona-aikana.
Minä olen yksi erakko lisää. Käyn kyllä ruokakaupassa FFP2-suojain naamalla. Työt teen kotona, ei ole mitään työhön liittyviä livekontakteja. En ole mitään kavereita tavannut vuosiin ennen koronaakaan. Ainoa ihmisjoukossa tapahtuva huvitukseni oli elokuvissa käynti, enkä tietysti ole korona-aikana sitä enää tehnyt. Ainoastaan paria sukulaista olen tavannut livenä koko korona-aikana, ovat itse vanhempia ihmisiä ja riskiryhmää joten rokotettuja ja välttelevät myös itse turhia ihmiskontakteja. Jos heidän kauttaan jotenkin onnistuisin tartunnan saamaan niin se olisi sitten jo kohtalo. Mutta olen normaalipainoinen ja alle 40, joten todennäköisesti en siltikään lisäisi tehohoidettavien erakkojen tilastoja.
Monelle tällä palstalla tuntuu olevan yllättävän vaikea kuvitella ihmisiä, joilla ei oikeasti ole juuri mitään ihmiskontakteja.
Verenkiertohan sen mRNA:n sinne lihakseen kuljettaa. Sen sijaan rokotteessa itsessään ei ole piikkiproteiinia eikä se muuta DNA:ta mitenkään, kuten ei mRNA muutenkaan. Nämäkin asiat kerrotaan esim. THL:n sivuilla mielestäni riittävän yksinkertaisesti. Mutta näköjään vain minun mielestäni.
AstraZenecan rokotehan taas oli adenovirusrokote.