Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ratkoo lapsen kanssa ongelmat väkivaltaisesti,

Vierailija
30.12.2014 |

miten saan sen loppumaan? Poika 8-vuotias, omapäinen ja ei tottele heti, kun sanotaan. Eli pelaa vaikka puhelimella tai kuuntelee musiikkia, tekisi niin tuntikausia, jos ei välillä pyydetä laittamaan puhelinta pois. Eilen tilanne kärjistyi ja mies oli repäissyt luurin lapsen kädestä. Lapsella kävi kipeää ja huitaisi miestä polveen, jolloin mies oli vetänyt lasta hiuksista ja lapsi lyönyt sitten ja mies oli läimäyttänyt takaisin.

Mies ei kuuntele minua, kun sanon että ei voi lapselle tehdä noin, vaan tilanteet pitää ratkaista ilman väkivaltaa. Jos lapsi lyö, niin ei aikuinen mies voi lyödä takaisin.

Mies alkoi sitten syyttää minua, että minä olen lapsen kääntänyt häntä vastaan ja ei minun vuoksi tottele, joten nuo tilanteet ovat minun syytäni.

Olen kasvanut väkivallan alla ja olen oppinut sen, että ikinä väkivalta ei ole "lyöjän syytä", vaan se syy löydetään aina siitä väkivallan kohteesta. Sanoin tämän miehelle ja sanoin, että minun tehtävä on lasta puolustaa ja jos mies ei suostu muulla tavoin ratkaisemaan ongelmia lasten kanssa, niin otan lapset ja lähden. Mies sanoi vain, että jos häntä ei uskota, hän lyö kaikki teitä risulla..

Onko mies ihan hulluksi tullut? On usein lasten kanssa keskenään kun olen työssä, joten täytyykö tässä aina pelätä jotain. Mies myös puolustautui, että minä kuuntelen lasten valheita ja hän ei sano mitään tapahtumista, koska uskon vain lapsia. Mutta millä voi puolustella lyömistä? Ei mielestäni millään..

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä paikalla sellaisia, joilla puoliso on väkivaltainen lapsia kohtaan. Ap kun miettii omaa lapsuutta ja sitä, että pienestä kaikki aina lähti ja lopulta se väkivaltainen kasvattaminen oli normaalia päivittäistä toimintaa. Vaikka olisi tullut jokin vahinko ja heti tuli vähintään hiuksia irti tukkapöllyä, pari mustasilmää. Pelkään, että meidän tie vie samaan..

Vierailija
2/6 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ls-ilmoitus, yhteys perheneuvolaan, rikosilmoitus ja avioero

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, nämä asiat saattavat olla yllättävänkin monen perheen ongelmia, mutta eihän täällä av-mamma voisi sitä koskaan myöntää. Heti ollaan tuomitsemassa ja ryhtymässä suoraan toimintaan, tee rikosilmo yms. Usein nämä asiat eivät ole kovinkaan yksinkertaisia ja sitä äkkipikaistuvaa vanhempaa ei kyllä rikosilmoilla saada pitämään hermojaan paremmin, niin se vaan on. Eikä lastensuojelullakaan! :/

Enkä ole ap. Ap, olet rohkea kun otat asian puheeksi! Olet rohkea kun sanot asiasta miehellesi ja ennen kaikkea, puolustat lastasi. Auttaisiko istua ihan rauhassa alas ja keskustella miehen kanssa? Mikä tilanteessa hermostuttaa/turhauttaa, kun asiat ovat edenneet epätoivottuun toimintaan? Ei syyttelisi vaan ensin puhtaasti vaan kartottaisi mikä saa tilanteen kärjistymään ja mitä siinä olisi tehtävissä. Aikalisä vanhemmalle? Eli mieluummin menee vaikka rauhoittumaan itse johonkin muualle, vaikka ulos tai eri huoneeseen? Ja kun on pystynyt rauhoittumaan, juttelisi sitten lapsen kanssa? Uskon, että se auttaa paljon kun miettisi mikä siinä tilanteessa itse asiassa suututtaa ja turhauttaa, ja että on inhimillistä kokea suuttumuksen tunteita, mutta että väkivalta on tietenkin absoluuttisen väärin ja kyllä hän sen varmasti itsekin tietää. Uskon, ettei kukaan vanhempi halua lastaan satuttaa (tai näin ainakin haluan uskoa). Ap, un usko hetkeäkään, että nuo tilanteet olisivat miehellesikään mukavia ja varmasti hänestä(kin) tuntuu jälkikäteen pahalta (ehkä ei vaan osaa/tohdi/kehtaa/uskalla sanoa sitä?). 

Mun mielestä on helvetin rohkeaa ottaa tämä aihe esille. Kunpa voisin auttaa paremmin. Mitä luulette, kuinka moni uskaltaa tällaisesta asiasta sanoa ja yrittää edes saada apua, jos heti aletaan puhua rikosilmoista yms.? Se ei varmaan liene itse tarkoitus, vaan se, että henkilö saisi apua ongelmaan. Kuinka paljon tiedänkään tapahtuvan lasten läpsimistä/fyysistä, jonkinasteista väkivaltaa lapsia kohtaan, se vaan on muka "ok" perheen vanhempien mielestä ja ne vanhemmat eivät paljon apua kysele, eiväthän he mielestään tee mitään väärin. Että taas voisi miettiä ketä tässä kannattaa kivittää :(

Vierailija
4/6 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko eri mieltä esim. tuosta lapsen ruuturiippuvuudesta? Sehän ei ole lainkaan tervettä eikä sinällään ole oikein jos puolustat sitä. Jos sinun puolestasi lapset saavat tehdä mitä lystäävät ja mies toivoisi muuta, on ymmärrettävää että hän turhautuu valtavasti. Mikä ei oikeuta väkivaltaa tietenkään. Asiaa pitäisi kuitenkin katsoa hänenkin näkökulmastaan. Voisitteko jotenkin tukea toisianne näiden lasten vanhempina?

Vierailija
5/6 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikosilmoitus rauhoittaa jos alkaa nyrkkien kanssa heilua.

Vierailija
6/6 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

oottepa kakaran kasvattanu, vika taitaa olla molemmissa vanhemmissa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä