jännä huomio fb:ssä. Akateemisesti kouluttautuneilla
Tutuilla aija monilla ei ole omaa kuvaa profiilikuvassa. Just joku kukka, maisema tms. Vähemmän kouluttaneilla aina joku herutuskuva. Tai useemmin ainakin kasvokuva...
Kommentit (30)
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 02:01"]
Tuota en ole huomannut. Oma havaintoni on se, että akateemisilla on harvemmin miljoonaa selfietä, vaan kuvat ovat useammin muiden ottamia tilannekuvia, matkakuvia tms. Ja akateemiset spämmäävät harvemmin lastensa ja lemmikkiensä kuvia, kun taas monella wt:llä on omasta penskasta huonosti rajattu naamakuva kansikuvana jossa taustalla häämöttää paskainen olohuone ja lapsen lelut.
[/quote]
Just näin. Eikä tarvi olla pelkästään kansikuvana vaan vielä profiilikuvana se sama kersa hauskasti esim. puurot naamalle läiskäistynä. Kesällä sitten päivitetään profiilikuvaksi mukula jotkut muka-humoristiset aurinkolasit päässä.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 01:43"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 01:24"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 01:20"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 01:13"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 01:11"]Mutta jos se oma naama ei nyt oo semmonen mitä haluis jakaa kaikille? Ja jos muutenki viettää vähän aikaa fb:ssä. Joillaki on kato muutakin tekemistä kuin kytätä toisia.
[/quote] sitten sulla ei ole mitään syytä edes olla sielä.
[/quote]no mutta jo on. Esim. opiskeluun liittyvät ryhmät
[/quote] niitä voi pitää muuallakin.
[/quote]no ei voi
[/quote] et oo kuullu whatsappista? paljon kätevämpi ryhmäkäytössä kuin joku fb, jos sitä ei muuhun edes tarvitse.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 01:35"]
Mä en ainakaan työni puolesta halua/voi pitää siellä kuvia itsestäni. En halua asiakkaiden tietoon mitään yksityiselämästäni.
[/quote]
Mulla sama juttu. Profiilini on niin salainen, kun se on mahdollista.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 16:58"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 01:35"]
Mä en ainakaan työni puolesta halua/voi pitää siellä kuvia itsestäni. En halua asiakkaiden tietoon mitään yksityiselämästäni.
[/quote]
Mulla sama juttu. Profiilini on niin salainen, kun se on mahdollista.
[/quote] no tuon nyt ymmärtää.
Mä oon lähinnä huomannut, että rumilla ihmisillä on profiilikuvana jotain muuta kuin oma naamansa. Ymmärrän kyllä, minunkin on vuosi vuodelta vaikeampi löytää jotain kuvaa, jossa kestäisin katsella itseäni.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 16:49"]
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 01:43"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 01:24"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 01:20"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 01:13"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 01:11"]Mutta jos se oma naama ei nyt oo semmonen mitä haluis jakaa kaikille? Ja jos muutenki viettää vähän aikaa fb:ssä. Joillaki on kato muutakin tekemistä kuin kytätä toisia. [/quote] sitten sulla ei ole mitään syytä edes olla sielä. [/quote]no mutta jo on. Esim. opiskeluun liittyvät ryhmät [/quote] niitä voi pitää muuallakin. [/quote]no ei voi [/quote] et oo kuullu whatsappista? paljon kätevämpi ryhmäkäytössä kuin joku fb, jos sitä ei muuhun edes tarvitse.
[/quote]
- Ope hei, voisiks sä siirtää mein opiskeluryhmän whatsappiin, kun AV:lla sanottiin, ettei mulla ole mitään asiaa Facebookiin, kun en tykkää kytätä siellä kaiken aikaa. Ja kuulemma se on paljon kätevämpikin kuin fb. Sitä on niin paljon helpompi käyttää, kun saa näpytellä näillä nakkisormilla kännyyn jonkun tehtävän muille luettavaksi. Niih. Kyll sun pitää nyt suostuu tähän muutokseen, kun näin sanottiin. Oli tosi pätevä mielipide, ihan pakko uskoa sitä, hei.
- Ai eikö, miten niin on ihan turha tulla määkyyn? Ettet suostu, vaikka ihan oikeesti mulle todistettiin, että opintoryhmät on paljon helpompii pitää whatsappissa kuin täällä Faceboookissa. Äääääääääää! :´´O
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 16:49"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 01:43"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 01:24"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 01:20"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 01:13"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 01:11"]Mutta jos se oma naama ei nyt oo semmonen mitä haluis jakaa kaikille? Ja jos muutenki viettää vähän aikaa fb:ssä. Joillaki on kato muutakin tekemistä kuin kytätä toisia.
[/quote]no mutta jo on. Esim. opiskeluun liittyvät ryhmät
[/quote] niitä voi pitää muuallakin.
[/quote]no ei voi
[/quote] et oo kuullu whatsappista? paljon kätevämpi ryhmäkäytössä kuin joku fb, jos sitä ei muuhun edes tarvitse.
[/quote]whatsuppua harvoin käytetään. Kyllä opiskelijat yleensä perustaa kurssiksvereille fb- ryhmän
Minä olen "vain" amk ja minulla ei ole omaa kuvaa profiilikuvana. Mutta syy on yksinkertaisesti vain se, että minusta ei saa hyvää kuvaa (=olen ruma).
Akateeminen on ehkä vähän tyhmä kategoria.. Olen kuitenkin huomannut ihan saman mutta sanoisin "menestyneillä ihmisillä", sillä osa niistä on ns. Amiksia, mutta nykyään töissä ja elämässä tosi menestyneitä. Eli menestyneillä ihmisillä on vähemmän kuvia ja wt:t heruttaa :D
Menestyneiden ei tarvitse enää päteä ulkoisilla avuilla.
No jokku ainaki tajuaa laittaa sinne sen OMAN kuvan profiiliin, niinkuin kuuluukin. Mutta kun ollaan taas niin olevinaan, niin eihän sitä nyt voida vajota alemman kastin tasolle, ettei joku pian luule, että heruttaa.
Minulla kyllä ihan oma naamani pällistelee profiilikuvassani, ja olen akateeminen. Nyt meni jännäksi.
Eli jos FACEbookissa on kasvokuva, se on herutusta? Selvä. Hienot ihmiset onneksi tajuaa homman juonen ja laittavat jonkun tyylikkään maisemakuvan, kylläpä kyllä...
Oi tuntekaa nyt akateemiset ylemmyydentuntoa tästäKIN asiasta!
Mutta jos se oma naama ei nyt oo semmonen mitä haluis jakaa kaikille? Ja jos muutenki viettää vähän aikaa fb:ssä. Joillaki on kato muutakin tekemistä kuin kytätä toisia.
Joku on vetäny herneet nenään ku ei oo päässy kyttäämään jonku kuvaa. Haluis tietenki vertailla, että onko se exän nyxä lähellekään niin kaunis ku itte on. Ja voi sitä onnen määrää jos on ruma :D
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 01:11"]Mutta jos se oma naama ei nyt oo semmonen mitä haluis jakaa kaikille? Ja jos muutenki viettää vähän aikaa fb:ssä. Joillaki on kato muutakin tekemistä kuin kytätä toisia.
Joku sai tähänkin revittyä akateemisuuden mukaan :D oivoi
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 01:43"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 01:22"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 01:16"]Joku sai tähänkin revittyä akateemisuuden mukaan :D oivoi
[/quote] no siitähän tässä aloituksessa oli taas kyse, että akateemiset on parempia meihin tavan pulliaisiin verrattuna?
[/quote]ei vaan sinä alemmuuden tunnoissasi sait tästä väännettyä sellaisen. Ap vain mainitsi jännän huomion. Vähän samaan tapaan että jännä kun tuolla laitumella on enemmän mustia hevosia ja tuolla toisella valkeita.
[/quote] no mikähän pointti sillä jännällä sitten oli, eihän tuossa ole mitään järkeä ilman minkäänlaista tarkoitusta? Ja kyllä tuosta ap:n heruttelukommentistakin jonkinnäköisen käsityksen saa, millä mielellä tämäkin aloitus oli tehty. Minä en tunne alemmuutta verraten tuollaisiin idiootteihin, jotka ovat olevinaan parempia, kuin muut. Säälin heitä kyllä.