Ahdistaako, jos ette saaneet kutsua minnekään uudeksivuodeksi?
Minua vähän pukkaa ahdistamaan. Tosin sanoin jo reilusti ennen joulua monille kavereille, että pyrimme lähtemään pois kaupungista jonnekin, vaikka mökille, koska koirat ovat hysteerisiä rakettipelosta. Silti on vähän tyhjä olo, kun meitä ei kutsuttu nyt minnekään. Emme toki itsekään kutsuneet nyt ketään. Nämä pakkobiletykset ovat vähän ärsyttäviä, en ymmärrä miksi edes piittaan siitä miten meidän perhe sen aaton viettää.
Kommentit (46)
Ei ole tullut mieleenkään. Koskaan en ole saanut kutsua mihinkään uudnenvuoden juhlaan. Joulunkin olin yksin, kuten myös kaikki juhlapyhät aina.
Ei tullut kutsua mihinkään ja olen ihan tyytyväinen. Itse en erityisesti tykkää uudesta vuodesta, siis juhlasta. Olen ihan mielelläni kotona ja käydään ampumassa raketteja naapureiden kanssa. Nuo vierailut tietäisi väsyneiden ja villiintyneiden lasten huutoa enkä jaksaisi yhtään.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 09:08"]
Päin vastoin olen todella onnellinen kun saadaan viettää juhlia ihan oman perheen kesken. Pahasti pelkään että veljen perhe kuitenkin tunkee kylään, kuten lähes joka vuosi. Vaikeaa sanoa että ei saa tulla.
Veljen perheessä lapset (tai aikuiset) ovat tosi nirsoja, joten ruoka olisi todennäköisesti nakit ja makaroni -linjaa. Lapset toki pitää saada nukkumaan 20/21 mennessä, mistä meidän koululaiset ei todellakaan tykkää (ei voi muka antaa erivapauksia isommille). Raketit on ehdottomasti kielletty, lapset pelkäävät. Aamulla herätään klo 05.
Eli en todellakaan odota tuollaista uudenvuodenjuhlintaa.
[/quote]
Miten voitte antaa toisen perheen määräillä elämäänne noin paljon. En ymmärrän, miten joku voi tunkea kylään, mutta sen nyt vielä jotenkin ymmärrän, että veljelleen ei kehtaa sano ei, jos ei mitään varsinaista estettä kyläilylle ole.
Jos tunkee kylään, sano jo etukäteen, että olen laittamassa blinejä/tex mexiä tai mitä ikinä ajattelitkaan. Sittenpähän tietää, mitä on tarjolla ja jos ei kelpaa lapsille, voi tuoda omat eväät tai syöttää kotona.
Jos heidän pienemmillä lapsilla on nukkumaannemo aika, ei se voi mitenkään tarkoittaa sitä, että teidän isommilla lapsilla pitäisi myös olla. Voit hyvin sanoa, että meidän lapset saa valvoa niin myöhään kuin haluavat. Jos se ei heille käy, voivat lähteä kotiin nukkumaan.
Sano myös etukäteen, että meillä koko perhe valvoo ja ampuu raketteja klo 12, ei he voi vaatia, että ette ampuisi. Ja jos lapset nukkuu, niin mitä väliä? Jos heräävät apukkeeseen, niin sitä on varmaan joka tapauksessa muiden raketeista, jos ette ihan jossain korvessa metsän keskellä asu.
Ja jos joku herättää klo 5, niin sanot, että haluan nyt nukkua, keittäkää kahvit ja ottakaa leipää kaapista.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 09:08"]
Päin vastoin olen todella onnellinen kun saadaan viettää juhlia ihan oman perheen kesken. Pahasti pelkään että veljen perhe kuitenkin tunkee kylään, kuten lähes joka vuosi. Vaikeaa sanoa että ei saa tulla.
Veljen perheessä lapset (tai aikuiset) ovat tosi nirsoja, joten ruoka olisi todennäköisesti nakit ja makaroni -linjaa. Lapset toki pitää saada nukkumaan 20/21 mennessä, mistä meidän koululaiset ei todellakaan tykkää (ei voi muka antaa erivapauksia isommille). Raketit on ehdottomasti kielletty, lapset pelkäävät. Aamulla herätään klo 05.
Eli en todellakaan odota tuollaista uudenvuodenjuhlintaa.
[/quote]
Pelasta itsesi ja perheesi, sano veljellesi jo etukäteen että tänä vuonna aiotte olla vaan oman perheen kesken, että jos suunnittelitte kyläilyä niin se ei valitettavasti käy.
Ei ahdista. . ihan joutavanpäiväistä mokomasta ahdistua. Eikö isompia ongelmia ole?
Mun toinen kaverini on on loppiaiseen saakka Lapissa ja toinen kaverini taas on tosi surkeassa kunnossa (sydänkohtaus 48 veenä ja on toipumassa pallolaajennuksesta). Miehen paras kaveri lähti juuri rapakon taakse pariksi vuotta ja toinen kaveri on aattoyön töissä. Kolmas on kuitenkin umpihumalassa baarissa ja sinne ei raitis mieheni halua mennä. Neljäs asuu Norjassa, ei tullut tänä jouluna Suomeen kun lapset teini-iässä ja niillä on omat kaverinsa - > pitää vähän vahtia....
Käyn sitä kipeätä kaveriani moikkaamassa ja koitan vähän virkistää. Onneksi ei mennä hänen hautajaisiinsa.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 08:33"]
Mulla on ystävä, jolla on tuollainen juro epäsosiaalinen mies. Ei halua kyläillä ja ystävyyskin on kärsinyt tästä, koska mitään perheiden yhteisiä juttuja ei voi koskaan järjestää. Miestä ei kiinnosta kyläily. Jos mä meen ystävän luo (kutsuttuna) kylään, niin miehen ilmeestä ja olemuksesta näkyy, että häntä ärsyttää vieras. Eipä tee mieli kyläillä sielläkään enää.
Ihan aidosti ihmettelen, miten sosiaaliset naiset jaksaa tuollaista miestä? Vaikka olisi muuten miten mukava ja rakastettava, niin mulle tuo olisi iso ongelma. Nyt tämä kyseinen ystävä on itsekin alkanut puhua siitä, miten "me" (hän ja miehensä) ollaan niin erakkoluonteita. Ei ollut ystävä ennen kuin tämän miehen tapasi.
[/quote]
Minä olin kerran lasten kanssa kutsuttuna toisen lapsen synttäreille, ja valehtelematta lähes koko sen ajan kun kylässä olimme, talon "isäntä" makasi sohvalla tuijottaen telkkaria. Yhden kerran hän nousi ylös, ja olin tietenkin valmiina sanomaan hei ja esittelemäänkin itseni, mutta mies vain käveli ohitseni katsomatta edes silmiin! Olin kyllä ihan ällistynyt, vaikka en itsekään ole mistään aristokraattiperheestä kotoisin ja oma isäni myös vähän karsasti kyläilyjä, mutta osasi kyllä käyttäytyä.