Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä luonnonturkis on näillä keleillä ihan ehdoton!

Vierailija
29.12.2014 |

Merisumu höyryää ja pakkanen puree, mutta turkissa on ihanan lämmin ja turkishuppu suojaa kasvot paremmin kuin mikään muu. 

Kommentit (102)

Vierailija
1/102 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä joka kysyit onko ketunpoika samanarvoinen kuin iilimato.

Minä katson maailmaa ja elämää niin, että se kuuluu meille kaikille. Myös sulle ja sille iilimadolle.

Eläimet tappavat toisiaan ruuaksi, käyttävät toisiaan näin ollen hyväkseen, en usko että kukaan elävä olento haluaisi vapaaehtoisesti kuolla. Mutta luuletko että se kettu tai leijona osaa ajatella niinkuin esimerkiksi nyt minä?

Vastaus kysymykseesi on kyllä, nään kaiken elämän maailmassa samanarvoisena keskenään, elämä kuuluu meille kaikille. Sen takia pyrin elämään mahdollisimman paljon niin että vahingoittaisin mahd.vähän muita. Luontoa, eläimiä, ihmisiä. Rakastan elämää ja haluan että toisetkin saavat rakastaa elämää. En ole täydellinen kuitenkaan, niinkuin et sinäkään tai se kettukaan.

Ymmärrätkö? Jos et niin pyydän sua katsomaan maailmaa toisella tavalla.

Vierailija
2/102 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/102 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 15:18"]

Sinä joka kysyit onko ketunpoika samanarvoinen kuin iilimato. Minä katson maailmaa ja elämää niin, että se kuuluu meille kaikille. Myös sulle ja sille iilimadolle. Eläimet tappavat toisiaan ruuaksi, käyttävät toisiaan näin ollen hyväkseen, en usko että kukaan elävä olento haluaisi vapaaehtoisesti kuolla. Mutta luuletko että se kettu tai leijona osaa ajatella niinkuin esimerkiksi nyt minä? Vastaus kysymykseesi on kyllä, nään kaiken elämän maailmassa samanarvoisena keskenään, elämä kuuluu meille kaikille. Sen takia pyrin elämään mahdollisimman paljon niin että vahingoittaisin mahd.vähän muita. Luontoa, eläimiä, ihmisiä. Rakastan elämää ja haluan että toisetkin saavat rakastaa elämää. En ole täydellinen kuitenkaan, niinkuin et sinäkään tai se kettukaan. Ymmärrätkö? Jos et niin pyydän sua katsomaan maailmaa toisella tavalla.

[/quote]

Mitä tarkoitat epätäydellisyydelläsi? Tapatko hyttysiä, vaikka ne ovat mielestäsi samanarvoisia kuin ihmiset ja niiden tappaminen siis rinnastuu ihmisen tappamiseen? Pitäisikö hyttysen tappamisesta tuomita elinkautiseen?

Vierailija
4/102 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todistin joulun alla tilannetta, jossa nuori nainen sylkäisi erään naisen turkille... Mietin, olisiko minun pitänyt puuttua tähän, koska tämä tapahtui eräässä kaupassa, jossa olen töissä. Ajattelin kuitenkin, ettei se minulle kuulu :)

Vierailija
5/102 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijaa... Kyllä mä täällä Inarissa (-36 ollut kovimmillaan) oon ihan untuvatakilla pärjännyt. Vois kyllä pyytää tuttavaa tekemään peskin vaikka ens talveksi. Nutukkaat mulla jo onkin. Ois kyllä ihan jännä testata kuinka erilaiseksi se kylmyys muuttuu kun menee merituuleen.

Vierailija
6/102 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 17:26"]

Aijaa... Kyllä mä täällä Inarissa (-36 ollut kovimmillaan) oon ihan untuvatakilla pärjännyt. Vois kyllä pyytää tuttavaa tekemään peskin vaikka ens talveksi. Nutukkaat mulla jo onkin. Ois kyllä ihan jännä testata kuinka erilaiseksi se kylmyys muuttuu kun menee merituuleen.

[/quote]

Kun saisikin vielä kunnon nutukkaat! Säälikää sitten sitä pororiepua, joka siihen koipensa menettää. Niin, ja henkensä myös, mutta nykyään teurastamossa eikä metsässä.

Vierailija
7/102 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kummallista tässä ketjussa vallalla olevat näkemykset siitä, ettei voi kiinnittää huomiota häkkiturkiseläinten huonoihin oloihin, jollei samalla pysty ratkaisemaan kaikkia maailman eläintuotannon ongelmia samalla kertaa.

Villieläiten pitäminen häkissä täydellisen turhuustuotteen eli turkin takia on yksinkertaisesti väärin. Sitä ei tee yhtään oikeammaksi se, että yhteiskunnassamme on muitakin, laajempia epäkohtia eläinten kohteluun liittyen.

Aivan kuin turkisten puolustajat itsekin syvällä sisimmässään ymmärtäisivät, että tehotuotetun lihan syöminen ja muu vastaava ovat yhtä ongelmallisia kuin heidän rakas turkistuotantonsa, mutta eivät vain halua ajatella sitä tarkemmin - on helpompaa vain huudella vastapuolelle ja pitää toisin ajattelevia epäjohdonmukaisina ja samalla sulkea silmänsä kaikilta epäkohdilta.

Vierailija
8/102 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 12:49"]

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 01:45"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 01:43"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 01:39"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 01:37"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 01:28"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 01:27"]Mun mielestä turkisten käyttäjät ovat joko julmia ja sadistisia tai sitten vain tietämättömiä, typeriä ja piittaamattomia. Tekisi kaikille hyvää katsoa pari videota siitä kuinka eläimiä kidutetaan ja nyljetään elävältä jotta typerä haahka saa tuntea olevansa jotenkin hienompi kuin onkaan. [/quote] moneenko kertaan ne KIINASSA kuvatut pätkät pitää kattoa? [/quote] Suurin osa suomalaistenkin käyttämästä turkiksesta tulee Kiinasta, eli toivottavasti edes kerran ennen kuin tekee ostopäätöksen. [/quote] No mene kiljumaan niille joilla on kiinalaiset turkit. Itse käytän kotimaista. [/quote] Eipä niidenkään elinolot häävit oo. Mutta kertoo paljon ihmisestä jos sen pystyy ignooraamaan puhtaasti pinnallisista syistä. Toivoisin että joskus vielä elettääisiin maailmassa jossa sun kaltaisia ihmisiä ei olisi olemassakaan. [/quote] ne on eläimiä. Niistä kuuluukin tehdä vaatteita ja ruokaa. [/quote] Tuolla argumentilla perustellaan hyvin lihan syönti ja esim. nahkakenkien käyttäminen. Tuolloin eläintä on hyödynnetty tavalla joka oikeasti hyödyttää ihmisiä ja palvelee heidän perustarpeitaan. Sen sijaan ökykallis turkki on lähinnä statussymboli ja hienosteluväline, ei tarve-esine. Se on niinkuin norsun tappaminen vain sen syöksyhampaiden tähden. Tai gorillan tappaminen jotta sen käsistä voidaan valmistaa tuhkakupit raharikkaan salonkiin.

[/quote]

Höpö höpö. Turkista ei voi verrata samana päivänäkään tuhkakuppeihin tai elefanttien töppöjaloista tehtyihin sateenvarjotelineisiin. Meidän leveyspiireillä turkisten ja untuvien  hyödyntäminen on perusteltua siinä missä nahan ja muiden eläinkunnan tuotteidenkin.

Vierailija
9/102 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielikuvissani turkki on maailman vanhimman ammatin harjoittajien "työunivormu". En ymmärrä, miksi joku tavallinen nainen haluaa sitä käyttää.

Vierailija
10/102 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 17:26"]

[/quote]

Merituulen viima käy luihin ja ytimiin. Tuuletonta peruspakkasta kyllä sietää. Tosin siinäkin se turkishuppu auttaa paljon enemmän kuin tekokuitureuhka tai naamalle jäätyvä rätti.

Vierailija
11/102 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 23:47"]

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 23:36"]

Voiku saisin tehä susta takin

[/quote]

It rubs the lotion on its skin or else it will get the hose again.

[/quote]

PUT THE LOTION IN THE FUCKING BASKET!

Vierailija
12/102 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei ole kunnon parkatakkia, turkki on painava ja kastuva vaate. Ei sovi rannikolle.

Vierailija
13/102 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 17:35"]

Vähän kummallista tässä ketjussa vallalla olevat näkemykset siitä, ettei voi kiinnittää huomiota häkkiturkiseläinten huonoihin oloihin, jollei samalla pysty ratkaisemaan kaikkia maailman eläintuotannon ongelmia samalla kertaa.

Villieläiten pitäminen häkissä täydellisen turhuustuotteen eli turkin takia on yksinkertaisesti väärin. Sitä ei tee yhtään oikeammaksi se, että yhteiskunnassamme on muitakin, laajempia epäkohtia eläinten kohteluun liittyen.

Aivan kuin turkisten puolustajat itsekin syvällä sisimmässään ymmärtäisivät, että tehotuotetun lihan syöminen ja muu vastaava ovat yhtä ongelmallisia kuin heidän rakas turkistuotantonsa, mutta eivät vain halua ajatella sitä tarkemmin - on helpompaa vain huudella vastapuolelle ja pitää toisin ajattelevia epäjohdonmukaisina ja samalla sulkea silmänsä kaikilta epäkohdilta.

[/quote]

Etelän lämmössä turkis voi olla ylellisyystuote, mutta meillä se ei ole sitä.  Miksi kettutytöt eivät ole räkimässä liha- maito- ja munatiskeillä sekä kenkä- ja laukkuhyllyillä asioivien päälle? Miksette mene Kiinaan mieltä osoittamaan, kun siellä sikoja kuljetetaan häkkikuorma-autoissa viisi kerrosta päällekkäin ilman välilattioita ja sikojen huuto kuuluu naapuriprovinssiin saakka? Olkaa nyt ihmeessä tasapuolisia muussakin kuin vain puheissanne.

Vierailija
14/102 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 17:35"]

[/quote]

Mitä tarkoitat, kun kirjoitat, että tehotuotetun lihan syöminen ja turkikset ovat yhtä ongelmallisia? Millä perusteella? Mistä näkökulmasta? Eikö turkistuotannon ongelman pitänyt olla se, että kyse on luksustuotteesta? Lihantuotannossa luksusta on ihan muu kuin perusliha.

Vierailija
15/102 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 17:46"]

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 23:47"]

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 23:36"]

Voiku saisin tehä susta takin

[/quote]

It rubs the lotion on its skin or else it will get the hose again.

[/quote]

PUT THE LOTION IN THE FUCKING BASKET!

[/quote]

Vierailija
16/102 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 17:43"]

Mun mielikuvissani turkki on maailman vanhimman ammatin harjoittajien "työunivormu". En ymmärrä, miksi joku tavallinen nainen haluaa sitä käyttää.

[/quote]

Kun kasvat hieman, niin se mielikuvitusmaailma jää taakse ... yleensä.

Vierailija
17/102 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 17:49"]

Etelän lämmössä turkis voi olla ylellisyystuote, mutta meillä se ei ole sitä.  Miksi kettutytöt eivät ole räkimässä liha- maito- ja munatiskeillä sekä kenkä- ja laukkuhyllyillä asioivien päälle? Miksette mene Kiinaan mieltä osoittamaan, kun siellä sikoja kuljetetaan häkkikuorma-autoissa viisi kerrosta päällekkäin ilman välilattioita ja sikojen huuto kuuluu naapuriprovinssiin saakka? Olkaa nyt ihmeessä tasapuolisia muussakin kuin vain puheissanne.

[/quote]

En ole kettutyttö, mutta vastaan silti. Pohjolassa kukaan ei tarvitse turkkeja, sillä käytössämme on jo useamman vuosikymmenen ollut huippumoderneja ja lämpöä taatusti paremmin pitäviä teknisiä toppavaatteita. En ole kuullut, että yksikään nykyajan vuorikiipeilijä tai seikkailijaurheilija pukeutuisi turkkiin, en usko, että normaali-Suomessa asuva normaalisuomalainen tarvitsisi näitä ihmisiä kovemman luokan pukeutumista.

Eläinaktivistit ja ihan vaan ei-aktivistit, eläinten humaania kohtelua kannattavat pyrkivät samalla tavalla vähentämään tehotuotantoa ja sen aiheuttamia ongelmia oli kysymys sitten turkiseläimistä kuin vaikkapa liha- tai siipikarjan pidosta. Tämä pätee sekä kotimaassa että myös ulkomailla. Toki omassa maassa on helpompaa puuttua paikallisiin epäkohtiin kuin esimerkiksi kaukana Kiinassa oleviin. Eikö sitä paitsi nimenomaan suomalaisten tulisi pyrkiä vaikuttamaan suomalaisiin ongelmakohtiin?

Kansainvälistä vaikuttamista tehdään kuitenkin paljon ja se on myös tuloksellista. Esimerkiksi H&M luopui angoravillan käytöstä sen jälkeen, kun eläinsuojelujärjestö PETA toi julkisuuteen videot kiinalaisilta tehtailta, joissa karvatuppoja revitään elävistä, jaloistaan sidotuista kaneista. Oikeutta eläimille -yhdistys on vaikuttanut esimerkiksi virolaisten sikatilojen ongelmien julkituloon.

Vierailija
18/102 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pörröisimmät, lämpimimmät ja pehmeimmät luksusturkit saataisiin kohtuun tapettavien ihmissikiöiden vauvanukasta, niillekin varmasti löytyisi hurjasti kysyntää, koska "kyllä luonnonvauvaturkis on näillä keleillä ihan ehdoton".

Koska eihän lämmittävän vaatteen tuotantotavalle tule antaa mitään painoarvoa.

Tärkeintä on, että itsellä on mukavan lämpöisä olo - ja ei, tavallinen eläinturkis ei käy, koska vauvaturkis on niin paljon parempi; eiväthän turkisihmiset hyväksy muitakaan vaihtoehtoja, kuten huipputeknisiä toppavaatteita.

Vierailija
19/102 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 19:03"]

Jos pörröisimmät, lämpimimmät ja pehmeimmät luksusturkit saataisiin kohtuun tapettavien ihmissikiöiden vauvanukasta, niillekin varmasti löytyisi hurjasti kysyntää, koska "kyllä luonnonvauvaturkis on näillä keleillä ihan ehdoton".

[/quote]

Niin ja ihan turha kauhistella vauvanukkaturkisten käyttöä, koska miksette huuda samalla tavalla kehitysmaiden lasten räikeistä ihmisoikeusloukkauksista ja mene Kiinaan osoittamaan mieltä jonnekin maaseudulle, jossa tyttölapsia edelleen surmataan poikalasten saannin tieltä. Vauvojen surmaamisen vastustaminen on epäloogista, koska vastustajat eivät tasapuolisesti koeta puuttua ja ehkäistä jokaisen maailman lapsen ongelmia.

Vierailija
20/102 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkis on aina epäeettinen. Eläin kituu tai kuolee turhaan, tässäkin tapauksessa esteettisyyden vuoksi, koska turkiksille on nykymaailmassa pätevämpiä vaihtiehtoja, se on mielestäni väärin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme