Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä luonnonturkis on näillä keleillä ihan ehdoton!

Vierailija
29.12.2014 |

Merisumu höyryää ja pakkanen puree, mutta turkissa on ihanan lämmin ja turkishuppu suojaa kasvot paremmin kuin mikään muu. 

Kommentit (102)

Vierailija
61/102 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 02:24"]

Liian monta tekopyhää olen tavannut, jotka minulle ovat saarnanneet turkiksista ja hetken päästä todenneet, että "Eikö olekin hienot kengät/laukku, aitoa nahkaa" tai "Kyllä kunnon verinen pihvi on parasta".

[/quote]

Turkistarhausta valvotaan vielä huonommin kuin lihateollisuutta, eli turkistarhoilla eläinten olot ovat huonommat kuin missään muualla tuotantoeläinteollisuudessa. Sen pystyn vielä ymmärtämään että ihmiset tappavat eläimiä ravinnoksi (vaikka itse kasvissyöjä olenkin),mutta turkistarhausta en voi käsittää. (Näissäkin on mahdollista tehdä eettisiä valintoja ja valita suomalaista, mieluiten lähituotettua lihaa ja vapaana kasvanutta kanaa). Etenkin kun valtaosa euroopassa valmistetuista turkistuotteista tulee oikeasti kiinasta jossa eläin joutuu raa-an kidutuksen kohteeksi turkkinsa takia. Eli jos etiketissä lukee made in Italy, ei se tarkoita että turkis tulisi Italiasta. Sama pätee monissa "suomalaisissa" tuotteissa, tuote saatetaan valmistaa Suomessa, raaka-aineet tuodaan Kiinasta. Ja miksi tämä julmuus? Ei siksi että käytettäisiin elintarviketeollisuudesta yli jäänyt nahka hyödyksi, eikä siksi että saataisiin ravintoa, vaan siksi että halutaan keikaroida naapurin edessä ja näyttää että mullapas olikin varaa turkikseen. Koska ei välitetä kenestäkään muusta kuin itsestä, koska ollaan niin typeriä että ei tiedetä miten tuote on valmistettu tai ollaan vaan niin välinpitämättömiä ettei edes haluta ottaa selvää.

Vierailija
62/102 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepidän nahkasta. Ei kuuma, mutta suojaa tuulelta. Suomessa ei ole niin kylmä ettei sillä pärjäisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/102 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa pitäiskö sitä oikeesti ostaa ruiskuja ja verta ja ruiskuttaa sopivan matkan päästä verta turkiksille kaupungilla. Joku järkyttynyt turkistanttara ei mua kiinni saa!

Vierailija
64/102 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 02:57"]Jaa pitäiskö sitä oikeesti ostaa ruiskuja ja verta ja ruiskuttaa sopivan matkan päästä verta turkiksille kaupungilla. Joku järkyttynyt turkistanttara ei mua kiinni saa!
[/quote]
Vakuutusrahoilla ostetaan sitten uus turkis. :)

Vierailija
65/102 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 03:06"]

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 02:57"]Jaa pitäiskö sitä oikeesti ostaa ruiskuja ja verta ja ruiskuttaa sopivan matkan päästä verta turkiksille kaupungilla. Joku järkyttynyt turkistanttara ei mua kiinni saa! [/quote] Vakuutusrahoilla ostetaan sitten uus turkis. :)

[/quote]

Varmasti. Olethan sinä sentään idiootti.

Mustetta vesipyssyyn! Tässähän ihan innostuu.

Vierailija
66/102 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 03:06"]

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 02:57"]Jaa pitäiskö sitä oikeesti ostaa ruiskuja ja verta ja ruiskuttaa sopivan matkan päästä verta turkiksille kaupungilla. Joku järkyttynyt turkistanttara ei mua kiinni saa! [/quote] Vakuutusrahoilla ostetaan sitten uus turkis. :)

[/quote]

Ehkä mä tähtään naamaan.

Vierailija
67/102 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olen selvinnyt kaikki nämä talvet ilman turkista?

Vierailija
68/102 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 03:08"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 03:06"]

[/quote]

Varmasti. Olethan sinä sentään idiootti.

Mustetta vesipyssyyn! Tässähän ihan innostuu.
[/quote]
tai ihan vain vittuuttani tuollaisten idioottien takia.

Vierailija
69/102 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veri-ilmapalloja! :D

Vierailija
70/102 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 03:13"]

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 03:08"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 03:06"] [quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 02:57"]Jaa pitäiskö sitä oikeesti ostaa ruiskuja ja verta ja ruiskuttaa sopivan matkan päästä verta turkiksille kaupungilla. Joku järkyttynyt turkistanttara ei mua kiinni saa! [/quote] Vakuutusrahoilla ostetaan sitten uus turkis. :) [/quote] Varmasti. Olethan sinä sentään idiootti. Mustetta vesipyssyyn! Tässähän ihan innostuu. [/quote] tai ihan vain vittuuttani tuollaisten idioottien takia.

[/quote]

Mahtavaa. Lyöt varmaan vittuuttasi vauvaa jos minä puhkaisen autostasi renkaat?

Vierailija
71/102 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 03:16"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 03:13"]

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 03:08"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 03:06"] [quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 02:57"]Jaa pitäiskö sitä oikeesti ostaa ruiskuja ja verta ja ruiskuttaa sopivan matkan päästä verta turkiksille kaupungilla. Joku järkyttynyt turkistanttara ei mua kiinni saa! [/quote] Vakuutusrahoilla ostetaan sitten uus turkis. :) [/quote] Varmasti. Olethan sinä sentään idiootti. Mustetta vesipyssyyn! Tässähän ihan innostuu. [/quote] tai ihan vain vittuuttani tuollaisten idioottien takia.

[/quote]

Mahtavaa. Lyöt varmaan vittuuttasi vauvaa jos minä puhkaisen autostasi renkaat?
[/quote]
Miksi mä löisin vauvaa?

Vierailija
72/102 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 03:17"]

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 03:16"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 03:13"] [quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 03:08"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 03:06"] [quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 02:57"]Jaa pitäiskö sitä oikeesti ostaa ruiskuja ja verta ja ruiskuttaa sopivan matkan päästä verta turkiksille kaupungilla. Joku järkyttynyt turkistanttara ei mua kiinni saa! [/quote] Vakuutusrahoilla ostetaan sitten uus turkis. :) [/quote] Varmasti. Olethan sinä sentään idiootti. Mustetta vesipyssyyn! Tässähän ihan innostuu. [/quote] tai ihan vain vittuuttani tuollaisten idioottien takia. [/quote] Mahtavaa. Lyöt varmaan vittuuttasi vauvaa jos minä puhkaisen autostasi renkaat? [/quote] Miksi mä löisin vauvaa?

[/quote]

Miksi sä kannattaisit eläinten kidutusta ja turkin takia paskoissa oloissa kasvattamista kuolemaan?

Vierailija
73/102 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 03:23"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 03:17"]

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 03:16"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 03:13"] [quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 03:08"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 03:06"] [quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 02:57"]Jaa pitäiskö sitä oikeesti ostaa ruiskuja ja verta ja ruiskuttaa sopivan matkan päästä verta turkiksille kaupungilla. Joku järkyttynyt turkistanttara ei mua kiinni saa! [/quote] Vakuutusrahoilla ostetaan sitten uus turkis. :) [/quote] Varmasti. Olethan sinä sentään idiootti. Mustetta vesipyssyyn! Tässähän ihan innostuu. [/quote] tai ihan vain vittuuttani tuollaisten idioottien takia. [/quote] Mahtavaa. Lyöt varmaan vittuuttasi vauvaa jos minä puhkaisen autostasi renkaat? [/quote] Miksi mä löisin vauvaa?

[/quote]

Miksi sä kannattaisit eläinten kidutusta ja turkin takia paskoissa oloissa kasvattamista kuolemaan?
[/quote]
vauvan lyöminen ei ole mitenkään verrattavissa turkistarhaukseen. Olet sairas.

Vierailija
74/102 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 23:18"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 23:16"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 23:12"]

totta :) ja kauniskin vielä. tavallinen suomalainen kettu on suosikkini

[/quote]

Makuasioita. Minusta turkisvaatteet ja niiden käyttäjät ovat kuvottavia.
[/quote]
et varmasti syö lihaakaan, etkä käytä nahkaa?
[/quote]

En niin.

Vierailija
75/102 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 02:00"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 01:51"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 01:45"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 01:43"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 01:39"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 01:37"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 01:28"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 01:27"]Mun mielestä turkisten käyttäjät ovat joko julmia ja sadistisia tai sitten vain tietämättömiä, typeriä ja piittaamattomia. Tekisi kaikille hyvää katsoa pari videota siitä kuinka eläimiä kidutetaan ja nyljetään elävältä jotta typerä haahka saa tuntea olevansa jotenkin hienompi kuin onkaan.
[/quote]
moneenko kertaan ne KIINASSA kuvatut pätkät pitää kattoa?
[/quote] Suurin osa suomalaistenkin käyttämästä turkiksesta tulee Kiinasta, eli toivottavasti edes kerran ennen kuin tekee ostopäätöksen.
[/quote]
No mene kiljumaan niille joilla on kiinalaiset turkit. Itse käytän kotimaista.
[/quote] Eipä niidenkään elinolot häävit oo. Mutta kertoo paljon ihmisestä jos sen pystyy ignooraamaan puhtaasti pinnallisista syistä. Toivoisin että joskus vielä elettääisiin maailmassa jossa sun kaltaisia ihmisiä ei olisi olemassakaan.
[/quote]
ne on eläimiä. Niistä kuuluukin tehdä vaatteita ja ruokaa.
[/quote] Silti tuotantoeläimiä ei tulisi kohdella julmasti ja niiden kärsimystä lisäten. Mutta tuo kommenttisi paljasti juuri sen mitä turkisten käyttäjistä olen ajatellutkin: julmuus ja typeryys. Sinusta löytyy molemmat. Ja koska idiootin kanssa on turha vängätä niin en jaksa aiheesta enempää. Toivottavasti joskus saat lisää järkeä päähäsi, siihen asti hyvää yötä!
[/quote]
itseasiassa olen fiksu ja empaattinen ihminen. :) toki eläinten olot on pidettävä mahdollisimman hyvinä, mutta siltikään ne ei ole saman arvoisia kuin ihmiset.
[/quote]

eläin on tismalleen samanarvoinen kuin ihminen, ihminenkin kun sattuu olemaan eläin.

Vierailija
76/102 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 01:45"]

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 01:43"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 01:39"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 01:37"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 01:28"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 01:27"]Mun mielestä turkisten käyttäjät ovat joko julmia ja sadistisia tai sitten vain tietämättömiä, typeriä ja piittaamattomia. Tekisi kaikille hyvää katsoa pari videota siitä kuinka eläimiä kidutetaan ja nyljetään elävältä jotta typerä haahka saa tuntea olevansa jotenkin hienompi kuin onkaan. [/quote] moneenko kertaan ne KIINASSA kuvatut pätkät pitää kattoa? [/quote] Suurin osa suomalaistenkin käyttämästä turkiksesta tulee Kiinasta, eli toivottavasti edes kerran ennen kuin tekee ostopäätöksen. [/quote] No mene kiljumaan niille joilla on kiinalaiset turkit. Itse käytän kotimaista. [/quote] Eipä niidenkään elinolot häävit oo. Mutta kertoo paljon ihmisestä jos sen pystyy ignooraamaan puhtaasti pinnallisista syistä. Toivoisin että joskus vielä elettääisiin maailmassa jossa sun kaltaisia ihmisiä ei olisi olemassakaan. [/quote] ne on eläimiä. Niistä kuuluukin tehdä vaatteita ja ruokaa.

[/quote]

Sinä olet eläin. Samoin puolisosi ja lapsesi. Annoit juuri luvan sulloa teidät häkkiin ja tehdä teistä ruokaa ja nahkavaatteita ym. Jonkun pitäisi vinkata niille muutamalle kanibaalille tästä ketjusta. Saavatpahan herkutella. Jos siis noin mädän ihmisen lihasta jotain herkkuruokaa saisivat.

Vierailija
77/102 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se  niin synti ja vääryys, että hyväturkkisia supeja ja kettuja ei enää kannata nylkeä ja laittaa nahkaa muokattavaksi. Niinpä tässäkin pihapiirissä juoksentelee villi ja vapaa kettu, josta tulisi paljon hyvää ja kaunista turkista. Mutta kyllä siiitä lakki tehdään, jos saadaan pyydetyksi, vaikka minun pitäisi omin käsin nylkeä se!

Vierailija
78/102 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 06:38"]

Sinä olet eläin. Samoin puolisosi ja lapsesi. Annoit juuri luvan sulloa teidät häkkiin ja tehdä teistä ruokaa ja nahkavaatteita ym. Jonkun pitäisi vinkata niille muutamalle kanibaalille tästä ketjusta. Saavatpahan herkutella. Jos siis noin mädän ihmisen lihasta jotain herkkuruokaa saisivat.

[/quote]

Nämä viherpiipertäjät on ihan pimeitä. Hoetko samaa kaikille jotka syö lihaa?

Vierailija
79/102 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

54, liha syövät harvemmin käyttävät noin typeriä vertauksia, kuin te turkisten kannattajat. Ihmisen pitää syödä, ja jotkut eivät muualta saa proteiinia allergian takia. Nahka taas on lihantuotannon sivutuotteena. Tätäkään te idiootit "ihminen ei ole eläin! byäää!" -olennot ette tajua. Turkis taas on epäeettistä, epäekologista (viranomaistenkin mukaan, turkista ei saa mainostaa ekologisena), ja turhaa. Minulla on jo yli kymmenen vuotta ollut toppatakki, jolla on pärjännyt -30 asteessa helposti.

Eivätkä naparetkeilijätkään turkista käytä. Saati vuorikiipelijät. Ei se niin hyvä tuote ole ollut vuosikymmeniin. Jokainen turkin käyttäjä on joko venäläinen nuori tai vanha huora, tai jostain syystä haluavat näyttää noilta.

Lampaan kelsiturkki (muun tuotannon sivutuote) on ok, ja oikeasti hyvännäköinen. Jos raatoa haluatte pitää päällänne, niin tuo päällä ette näytä huoralta.

Vierailija
80/102 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh mitä sekopäitä nämä vihreät ovat. Taidankin kaivaa vintage-kettuhattuni kaapista ja käyttää mahdollisimman paljon ihan shokkiarvon takia vaikkei kunnon pakkasia olisikaan :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi