Kyllä luonnonturkis on näillä keleillä ihan ehdoton!
Merisumu höyryää ja pakkanen puree, mutta turkissa on ihanan lämmin ja turkishuppu suojaa kasvot paremmin kuin mikään muu.
Kommentit (102)
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 01:27"]Mun mielestä turkisten käyttäjät ovat joko julmia ja sadistisia tai sitten vain tietämättömiä, typeriä ja piittaamattomia. Tekisi kaikille hyvää katsoa pari videota siitä kuinka eläimiä kidutetaan ja nyljetään elävältä jotta typerä haahka saa tuntea olevansa jotenkin hienompi kuin onkaan.
[/quote]
moneenko kertaan ne KIINASSA kuvatut pätkät pitää kattoa?
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 01:28"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 01:27"]Mun mielestä turkisten käyttäjät ovat joko julmia ja sadistisia tai sitten vain tietämättömiä, typeriä ja piittaamattomia. Tekisi kaikille hyvää katsoa pari videota siitä kuinka eläimiä kidutetaan ja nyljetään elävältä jotta typerä haahka saa tuntea olevansa jotenkin hienompi kuin onkaan.
[/quote]
[/quote] Suurin osa suomalaistenkin käyttämästä turkiksesta tulee Kiinasta, eli toivottavasti edes kerran ennen kuin tekee ostopäätöksen.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 01:37"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 01:28"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 01:27"]Mun mielestä turkisten käyttäjät ovat joko julmia ja sadistisia tai sitten vain tietämättömiä, typeriä ja piittaamattomia. Tekisi kaikille hyvää katsoa pari videota siitä kuinka eläimiä kidutetaan ja nyljetään elävältä jotta typerä haahka saa tuntea olevansa jotenkin hienompi kuin onkaan.
[/quote]
[/quote] Suurin osa suomalaistenkin käyttämästä turkiksesta tulee Kiinasta, eli toivottavasti edes kerran ennen kuin tekee ostopäätöksen.
[/quote]
No mene kiljumaan niille joilla on kiinalaiset turkit. Itse käytän kotimaista.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 01:39"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 01:37"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 01:28"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 01:27"]Mun mielestä turkisten käyttäjät ovat joko julmia ja sadistisia tai sitten vain tietämättömiä, typeriä ja piittaamattomia. Tekisi kaikille hyvää katsoa pari videota siitä kuinka eläimiä kidutetaan ja nyljetään elävältä jotta typerä haahka saa tuntea olevansa jotenkin hienompi kuin onkaan.
[/quote]
[/quote]
[/quote] Eipä niidenkään elinolot häävit oo. Mutta kertoo paljon ihmisestä jos sen pystyy ignooraamaan puhtaasti pinnallisista syistä. Toivoisin että joskus vielä elettääisiin maailmassa jossa sun kaltaisia ihmisiä ei olisi olemassakaan.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 01:43"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 01:39"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 01:37"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 01:28"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 01:27"]Mun mielestä turkisten käyttäjät ovat joko julmia ja sadistisia tai sitten vain tietämättömiä, typeriä ja piittaamattomia. Tekisi kaikille hyvää katsoa pari videota siitä kuinka eläimiä kidutetaan ja nyljetään elävältä jotta typerä haahka saa tuntea olevansa jotenkin hienompi kuin onkaan.
[/quote]
[/quote]
[/quote] Eipä niidenkään elinolot häävit oo. Mutta kertoo paljon ihmisestä jos sen pystyy ignooraamaan puhtaasti pinnallisista syistä. Toivoisin että joskus vielä elettääisiin maailmassa jossa sun kaltaisia ihmisiä ei olisi olemassakaan.
[/quote]
ne on eläimiä. Niistä kuuluukin tehdä vaatteita ja ruokaa.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 01:45"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 01:43"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 01:39"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 01:37"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 01:28"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 01:27"]Mun mielestä turkisten käyttäjät ovat joko julmia ja sadistisia tai sitten vain tietämättömiä, typeriä ja piittaamattomia. Tekisi kaikille hyvää katsoa pari videota siitä kuinka eläimiä kidutetaan ja nyljetään elävältä jotta typerä haahka saa tuntea olevansa jotenkin hienompi kuin onkaan.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote] Silti tuotantoeläimiä ei tulisi kohdella julmasti ja niiden kärsimystä lisäten. Mutta tuo kommenttisi paljasti juuri sen mitä turkisten käyttäjistä olen ajatellutkin: julmuus ja typeryys. Sinusta löytyy molemmat. Ja koska idiootin kanssa on turha vängätä niin en jaksa aiheesta enempää. Toivottavasti joskus saat lisää järkeä päähäsi, siihen asti hyvää yötä!
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 01:45"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 01:43"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 01:39"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 01:37"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 01:28"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 01:27"]Mun mielestä turkisten käyttäjät ovat joko julmia ja sadistisia tai sitten vain tietämättömiä, typeriä ja piittaamattomia. Tekisi kaikille hyvää katsoa pari videota siitä kuinka eläimiä kidutetaan ja nyljetään elävältä jotta typerä haahka saa tuntea olevansa jotenkin hienompi kuin onkaan.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Siis KUULUU TEHDÄ? Perustele tämä kiitos.
Oot kaiketi kehari tai 14v.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 01:51"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 01:45"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 01:43"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 01:39"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 01:37"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 01:28"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 01:27"]Mun mielestä turkisten käyttäjät ovat joko julmia ja sadistisia tai sitten vain tietämättömiä, typeriä ja piittaamattomia. Tekisi kaikille hyvää katsoa pari videota siitä kuinka eläimiä kidutetaan ja nyljetään elävältä jotta typerä haahka saa tuntea olevansa jotenkin hienompi kuin onkaan.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote] Silti tuotantoeläimiä ei tulisi kohdella julmasti ja niiden kärsimystä lisäten. Mutta tuo kommenttisi paljasti juuri sen mitä turkisten käyttäjistä olen ajatellutkin: julmuus ja typeryys. Sinusta löytyy molemmat. Ja koska idiootin kanssa on turha vängätä niin en jaksa aiheesta enempää. Toivottavasti joskus saat lisää järkeä päähäsi, siihen asti hyvää yötä!
[/quote]
itseasiassa olen fiksu ja empaattinen ihminen. :) toki eläinten olot on pidettävä mahdollisimman hyvinä, mutta siltikään ne ei ole saman arvoisia kuin ihmiset.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 01:43"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 01:39"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 01:37"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 01:28"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 01:27"]Mun mielestä turkisten käyttäjät ovat joko julmia ja sadistisia tai sitten vain tietämättömiä, typeriä ja piittaamattomia. Tekisi kaikille hyvää katsoa pari videota siitä kuinka eläimiä kidutetaan ja nyljetään elävältä jotta typerä haahka saa tuntea olevansa jotenkin hienompi kuin onkaan.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Vaativaa villiturkkeja niin niitä tehdään.
Hyi helvetti, mä häpeän niiden ihmisten puolesta jotka tukee eläinrääkkäystä.
Num. 25
En voi millään uskoa että olet empaattinen tai fiksu, nyt menee vertauskuvat itsestäsi kyllä niin perse edellä puuta että pakarat on verillä.
Miksi eläin ei ole samanarvoinen kuin ihminen? Ihminen on eläin.
Tiedätkö mitä empaattisuus edes on?
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 02:00"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 01:51"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 01:45"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 01:43"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 01:39"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 01:37"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 01:28"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 01:27"]Mun mielestä turkisten käyttäjät ovat joko julmia ja sadistisia tai sitten vain tietämättömiä, typeriä ja piittaamattomia. Tekisi kaikille hyvää katsoa pari videota siitä kuinka eläimiä kidutetaan ja nyljetään elävältä jotta typerä haahka saa tuntea olevansa jotenkin hienompi kuin onkaan.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
itseasiassa olen fiksu ja empaattinen ihminen. :) toki eläinten olot on pidettävä mahdollisimman hyvinä, mutta siltikään ne ei ole saman arvoisia kuin ihmiset.
[/quote] Oliko tässä joku telkeemässä ihmisen häkkiin ja repimässä nahan päältä elävältä näyttääkseen omasta mielestään paremmalta? Ei, vaan kyse oli ihmisistä jotka oman pinnallisuutensa takia ovat piittaamattomia elävien olentojen kärsimykselle. Kannattaa nyt ehkä vähän vielä kehittää tuota argumetointitaitoa. Ja ei, en usko hetkeäkään että olisit fiksu ja empaattinen ihminen. Uskon että ihminen joka kykenee pistämään oman ulkonäkönsä eläinten julman kohtelun edelle ei voi koskaan olla empaattinen ja hyvä ihminen. Jossain vaiheessa se julmuus ja itsekkyys tulee nousemaan esiin myös ihmisiä kohtaan. Mutta niinhän sitä jokainen meistä haluaa itselleen uskotella olevansa hyvä tyyppi.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 02:00"]
[/quote]
Jos olisit oikeasti fiksu ja empaattinen, et käyttäisi turkiksia ja puolustelisi niiden käyttöä.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 02:10"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 02:00"]
[/quote]
Jos olisit oikeasti fiksu ja empaattinen, et käyttäisi turkiksia ja puolustelisi niiden käyttöä.
[/quote]
mä käytän tuota turkista varmasti vielä monta vuotta, toisin kuin tuota syksyllä ostamaani kallista takkia, joka ei lämmitä kyllä yhtään. Kumpikohan mahtaa olla ekologisempaa?
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 02:14"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 02:10"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 02:00"]
[/quote]
[/quote]
mä käytän tuota turkista varmasti vielä monta vuotta, toisin kuin tuota syksyllä ostamaani kallista takkia, joka ei lämmitä kyllä yhtään. Kumpikohan mahtaa olla ekologisempaa?
[/quote] Eettisyys ei ole sama asia kuin ekologisuus. Ja takkeja löytyy varmasti eettisesti ja ekologisesti tuotettuja jotka lämmittävät vuosikaudet, ei sitä turkkia tarvitse eläimen selkänahasta repiä. Turkistarhoissa eläimet elävät kammottavissa oloissa vain ja ainoastaan joidenkin ihmisten pinnallisuuden tähden. Yritä pysyä aiheessa tai ole väittelemättä jos et ymmärrä omien käsitteidesi eroja.
Liian monta tekopyhää olen tavannut, jotka minulle ovat saarnanneet turkiksista ja hetken päästä todenneet, että "Eikö olekin hienot kengät/laukku, aitoa nahkaa" tai "Kyllä kunnon verinen pihvi on parasta".
Mun mielestä turkisten käyttäjät ovat joko julmia ja sadistisia tai sitten vain tietämättömiä, typeriä ja piittaamattomia. Tekisi kaikille hyvää katsoa pari videota siitä kuinka eläimiä kidutetaan ja nyljetään elävältä jotta typerä haahka saa tuntea olevansa jotenkin hienompi kuin onkaan.