Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pieruhuumorin korrelaatio tulotason kanssa (gallup)

Vierailija
29.12.2014 |

1. Pidätkö pieruhuumorista? *)
2. Paljonko tienaat?

*) Sinua naurattaa kun joku pieraisee, kakkaan ja pissiin liittyvä komiikka vetoaa

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) en

2) 6200

Vierailija
2/9 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus naurattaa ja joskus ei. En ole kiinnittänyt huomiota naurattaako ne vähemmän juuri niinä kuukausina kun tienaan enemmän.. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Kyllä. 2) Vaihtelee, mutta 2000-luvun laihoin vuosituloni on ollut 50k.

Vierailija
4/9 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Kyllä

2) 5000/kk

Vierailija
5/9 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä, joka aloitit tämän ketjun, tykkäsitkö juuri Iltalehden pieruartikkelista? Se nimittäin lävähti juuri FB:n uutisvirtaan :D

Vierailija
6/9 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla lienee hypoteesina, että pienituloiset = pieruille naurajat. Kenties jopa ylenkatse: pienituloiset on duunareita, fyysisen työn tekijöitä, joilla on vähän rahvaanomaisempi maku kuin meillä varakkaammilla. Niinkö?

Olen itse rikas pieruhuumorille nauraja. Mitä duunariammatteihin tulee, kyllä minä ainakin olen joutunut maksamaan vaikkapa putkimiehille monikertaisesti isomman liksan kuin vaikka kirjanpitäjälle, jolla on maisterintutkinto. Ei ne duunit ja palkat enää oikein täsmää, akateeminen voi olla helvetin köyhä.

Ainoa koskaan tapaamani ihminen, jota pieruhuumori ei naurattanut, oli amk-tasoinen. Pyrki yliopistoon, kaipa kuvitteli, että flatus ei sovi akatemiaan...

Vierailija
7/9 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu asiayhteydestä, mutta kyllä yleensä naurattaa. Työpaikan kokouksessa ei ehkä mutta oman perheen kesken kyllä.
Tulotasoltani olen keskituloinen ja akateeminen. En tiedä onko sun hypoteesi, että korkea tulotaso&ei naurata vai päinvastoin, mutta enpä usko, että näillä asioilla on tekemistä toistensa kanssa.

Vierailija
8/9 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä mitä on pieruhuumori, mutta Beavis ja Butthead saa jo tunnusmusiikillaan & örähtelyineen meikäläisen hihittelemään.

Vuositulot 80 kE.

Vierailija
9/9 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taitaa olla jonkinlainen oletus, että matalatuloiset ovat myös matalasti koulutettuja ("duunareita"). Niin ei automaattisesti ole Suomessa ollut enää vuosikausiin. Suomessahan vasemmistohenkiset humanistit ja yhteiskuntatieteilijät jo vuosikymmeniä sitten solidaarisuudesta tukivat duunareille isompia palkkoja mutta unohtivat itsensä kokonaan. Nyt paperitehtaiden miehet ja muut vastaavia täysin idioottimaisia töitä tekevät duunarit nettoavat paljon suurempia palkkoja samalla kun katselevat niitä tissikalentereita tehtaiden seinillä, samalla kun monesti alle 2000 e tienaavat akateemiset siteeraavat Foucault'ta puolisolleen kinatessaan puolison kanssa siitä, kumman vuoro on laittaa lapsi 90-luvun kirppisvaunuihin ja lähteä ulkoilemaan jälkikasvun kanssa ja kumman vuoro on saada hetki väitöskirjalle.

Tässä porukassa noita isompituloisia "rehellisiä suomalaisia miehiä" naurattaa "kunnon pieruhuumori", jälkimmäisiä taas ei, paitsi jostain älyllisestä näkökulmasta, kuten mitä pieruhuumorin viljeleminen kertoo kulttuurimme anaalisesta kontrolloinnintarpeesta ja miksi kontrollin menettäminen on niin suuri häpeä, ja mitkä ihmisryhmät kulttuurissamme viljelevät pieruhuumoria eniten ja minkä jännitteen laukaisemiseen juuri ne ryhmät tarvitsevat anaaliaukon toimintaan, kontrolliin, eritteisiin ja hajuihin liittyvää huumoria.