Diabeetikkoja paikalla? Mitä hyvää tuliaisiksi?
Jotain herkkua olis kiva viedä ystävälle. Tuntuis hölmöltä jotai mandariineja kilo :D
Kommentit (29)
Tumma suklaa, mutta pitää olla oikeesti tummaa ja vähän hiilihydraatteja esim. Lidlistä löytyy monenlaisia. Myös sokerintonta suklaata on.
Minua ärsyttää kun luullaan ettei ykköstyypin diabeetikot voi herkutella. Muistan aina kun kaverini tarjosi minulle karkkia, mutta vetikin pussin pois ja sanoi 'ainiin sori, ethän sä voi syödä karkkia kun sulla on se diabetes.' Se tuntui tosi pahalta. Toinen tyhmä juttu on myös kun anoppini ihmettelee voinko tosiaan syödä suklaata ja muita herkkuja. Hemmetti vie, miksi en voisi?!
Mutta siis voit viedä tuliaisena jotain sellaista mitä voisit viedä kenelle tahansa muullekin.
T.1.tyypin diabeetikko
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 01:39"]Minua ärsyttää kun luullaan ettei ykköstyypin diabeetikot voi herkutella. Muistan aina kun kaverini tarjosi minulle karkkia, mutta vetikin pussin pois ja sanoi 'ainiin sori, ethän sä voi syödä karkkia kun sulla on se diabetes.' Se tuntui tosi pahalta. Toinen tyhmä juttu on myös kun anoppini ihmettelee voinko tosiaan syödä suklaata ja muita herkkuja. Hemmetti vie, miksi en voisi?!
Mutta siis voit viedä tuliaisena jotain sellaista mitä voisit viedä kenelle tahansa muullekin.
T.1.tyypin diabeetikko
[/quote]I feel you. t. 17
Mulla taas kaikki ruokailu laskee verensokeria. t. kakkostyypin diabeetikko
Jotain laadukasta kahvia. Tai teen ystävälle teetä.
Minä olen 20-vuotias ykköstyypin diabeetikko jolla tämä sairaus on ollut 14 vuotta eli kokemusta löytyy. Voit ap viedä ihan mitä vain, vaikka karkki- tai sipsipussinkin jos tahdot koska ykköstyypin diabeetikko pystyy syömään siitä sen verran mitä haluaa, kunhan laittaa insuliinia. Yleinen määrä herkuttelussa on diabeetikolle 20-60 hh eli hän voi syödä kourallisen tai puoli kulhollistakin kerralla.
Mikähän satuolento mahdat olla :)
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 00:30"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 00:26"]Pähkinäsekoitus?
[/quote]
ainakin niissä,missä kuivattuja hedelmiä tai rusinoita mukana niin on paaaaljon sokeria!!
[/quote]
En puhunut mitään rusinoista enkä hedelmistä, en maininnut edes sanaa suola. Vain puhdas pähkinäsekoitus.