Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Diabeetikkoja paikalla? Mitä hyvää tuliaisiksi?

Vierailija
29.12.2014 |

Jotain herkkua olis kiva viedä ystävälle. Tuntuis hölmöltä jotai mandariineja kilo :D

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 00:30"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 00:26"]Pähkinäsekoitus?
[/quote]
ainakin niissä,missä kuivattuja hedelmiä tai rusinoita mukana niin on paaaaljon sokeria!!
[/quote]

En puhunut mitään rusinoista enkä hedelmistä, en maininnut edes sanaa suola. Vain puhdas pähkinäsekoitus.

Vierailija
22/29 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullotettua vettä. Vesi on hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tumma suklaa, mutta pitää olla oikeesti tummaa ja vähän hiilihydraatteja esim. Lidlistä löytyy monenlaisia. Myös sokerintonta suklaata on.

Vierailija
24/29 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää kun luullaan ettei ykköstyypin diabeetikot voi herkutella. Muistan aina kun kaverini tarjosi minulle karkkia, mutta vetikin pussin pois ja sanoi 'ainiin sori, ethän sä voi syödä karkkia kun sulla on se diabetes.' Se tuntui tosi pahalta. Toinen tyhmä juttu on myös kun anoppini ihmettelee voinko tosiaan syödä suklaata ja muita herkkuja. Hemmetti vie, miksi en voisi?!

Mutta siis voit viedä tuliaisena jotain sellaista mitä voisit viedä kenelle tahansa muullekin.

T.1.tyypin diabeetikko

Vierailija
25/29 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 01:39"]Minua ärsyttää kun luullaan ettei ykköstyypin diabeetikot voi herkutella. Muistan aina kun kaverini tarjosi minulle karkkia, mutta vetikin pussin pois ja sanoi 'ainiin sori, ethän sä voi syödä karkkia kun sulla on se diabetes.' Se tuntui tosi pahalta. Toinen tyhmä juttu on myös kun anoppini ihmettelee voinko tosiaan syödä suklaata ja muita herkkuja. Hemmetti vie, miksi en voisi?!

Mutta siis voit viedä tuliaisena jotain sellaista mitä voisit viedä kenelle tahansa muullekin.

T.1.tyypin diabeetikko
[/quote]I feel you. t. 17

Vierailija
26/29 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas kaikki ruokailu laskee verensokeria. t. kakkostyypin diabeetikko

Vierailija
27/29 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain laadukasta kahvia. Tai teen ystävälle teetä.

Vierailija
28/29 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 20-vuotias ykköstyypin diabeetikko jolla tämä sairaus on ollut 14 vuotta eli kokemusta löytyy. Voit ap viedä ihan mitä vain, vaikka karkki- tai sipsipussinkin jos tahdot koska ykköstyypin diabeetikko pystyy syömään siitä sen verran mitä haluaa, kunhan laittaa insuliinia. Yleinen määrä herkuttelussa on diabeetikolle 20-60 hh eli hän voi syödä kourallisen tai puoli kulhollistakin kerralla.

Vierailija
29/29 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän satuolento mahdat olla :)