Kauanko Helsingissä pärjää
oon muuttamassa helsinkiin parin kuukauden päästä oulusta ja mietityttää vähän rahallinen pärjääminen. Muutetaan uuteen 52 neliöiseen kerrostalokämppään ja vuokra on 1280€ sisältäen veden. Mies sai töitä ja vois saada 1200 euroa kuussa palkkaa. Itellä ei oo vielä töitä, mut haluaisin vaatekauppaan töihin. Kai me saadaan jtn tukee millä maksaa vuokran ja laskut ja semmoset. autoo meillä ei oo ku julkisilla pääsee. pärjätäänkö me hyvin näillä? ja sit kuitenkin ku mäkin saan töitä joskus!?
Kommentit (63)
Kuka hullu maksaa vuokraa melkein 1300 euroa pienestä kämpästä? Itse Helsinkiläisenä maksan omasta asunnosta (vajaa 90 m2) lainanlyhennyksiä saman verran. Hyvä kun selvitään ja molemmat töissä ja nettotulot molemmilla noin 1900 euroa.
Ap, hanki halvempi kämppä. Sossu tuskin tykkää.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 22:39"]no saako hesasta kui helposti töitä vaatekaupasta, niitähän on siellä tosi paljon. oon ollu työharjoittelussa vilassa kerran nii ois kokemustaki ja tiiän paljon muodista
[/quote]
Okei Porvoon Vilassa on tainnu kokemus karttua..
No jos haluatte asuu siin kämpässä ni hankkikaa hyväpalkkaset työt ensinnäki. Ja mikä välttämättömyys on asuu stadissa,varmaa asutte jollai hyvällä alueella(ja kalliilla) esim. Menee vähä keskustaa kauemmas ni löytyy halvempii asuntoja. Espoossa tollaset vuokrat on 4h+k+sauna rivitaloissa. :D
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 22:36"]
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 22:33"]
meillä on iso koira ja kolme kissaa, niiden ruokiin menee ja sit omat ruuat päälle pari kertaa viikos nii menee siel ny joku 30€ joka kerta. mä haluisin alkaa käydä salilla mut ne salikortitki on kai aika hintavia...? Oon kattonu noista laskureista kans, mut ois kiva kuulla omia kokemuksia jos on vähä kalliimpi kämppä ja pienet tulot. ap
[/quote]
Ai nää oli taas näitä. Alat vaan pukkaa lapsia, niinhän ne muutki sossutapaukset tekee.
[/quote]
Ihan varmasti löytyy tästä maasta monta kokemusta ja tarinaa kalliista kämpästä ja pienistä tuloista ja mitä siitä seuraa. Ihan pelkkä yksinkertainen yhteenlaskukin riittää.
Miten saitte edes sen kämpän noilla tuloilla? Vaikuttaa provolta, ei kai kukaan oo oikeasti noin tyhmä?
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 22:42"]No jos haluatte asuu siin kämpässä ni hankkikaa hyväpalkkaset työt ensinnäki. Ja mikä välttämättömyys on asuu stadissa,varmaa asutte jollai hyvällä alueella(ja kalliilla) esim. Menee vähä keskustaa kauemmas ni löytyy halvempii asuntoja. Espoossa tollaset vuokrat on 4h+k+sauna rivitaloissa. :D
[/quote]
Ja miks pitää asuu just stadissa?? On täs pk-seudul muitaki kaupunkeja. Ja hyvät kulkuyhteydet Helsingin keskustaan. :)
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 22:36"]
siis ku mies on puhelinmyyjänä ja toi 1200 ois se palkka, mut sit tulee provikat päälle. emmä tiiä sit paljos se sais. kai se riippuu paljon se saa myytyy vai. ja toi kämppä oli niin ihana ja sen sai just sopivaan aikaan nii otettiin se. ne halvemmat oli jotain tositosi vanhoja. ap
[/quote]
Joo, varmaan tosi ihana, kun ei oo varaa ostaa sinne mitään. Nukutte patjat lattialla ja ruoan syötte pahvilaatikolta.
Taidatte olla aikeissa karata lastenkodista yhdessä poikkiksen kanssa Helsinkiin.
Asunnon olette valinneet tyhmästi. Helsingissä on sitä hienompaa, mitä vanhemmassa talossa asuu. Kun mennään 60-luvusta taaksepäin.
Mutta provohan tämä oli.
Todella kallis vuokra kyllä. Onko mahdollista purkaa vuokrasopimusta. Teidän nettotulojen pitäisi olla lähempänä kolmea, jotta pärjäätte tuon vuokran kanssa.
Jumpista, kannattaa katsoa kaupungin ja alueen naisvoimistelijoiden tarjonta. Noi satsit ja elixiat on toSi kalliita ja huonot sopimusehdot.
Puhelinmyyntityön perässä pääkaupunkiin :D
Tuo on Helsingin tasoonkin aika kallis kämppä. Me asutaan saman kokosessa kämpässä, 890 kuussa. Tosin täällä itä-helsingissä. Asumisesta on helpoin tinkiä, sitä kannattaa miettiä.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 22:33"]
meillä on iso koira ja kolme kissaa, niiden ruokiin menee ja sit omat ruuat päälle pari kertaa viikos nii menee siel ny joku 30€ joka kerta. mä haluisin alkaa käydä salilla mut ne salikortitki on kai aika hintavia...? Oon kattonu noista laskureista kans, mut ois kiva kuulla omia kokemuksia jos on vähä kalliimpi kämppä ja pienet tulot. ap
[/quote]
Kaupungin salit on halvempia kuin elixiat ym. http://www.hel.fi/www/Helsinki/fi/kulttuuri-ja-vapaa-aika/liikunta/sisaliikuntapaikat/kunto-ja-voimailusalit/
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 22:20"]oon muuttamassa helsinkiin parin kuukauden päästä oulusta ja mietityttää vähän rahallinen pärjääminen. Muutetaan uuteen 52 neliöiseen kerrostalokämppään ja vuokra on 1280€ sisältäen veden. Mies sai töitä ja vois saada 1200 euroa kuussa palkkaa. Itellä ei oo vielä töitä, mut haluaisin vaatekauppaan töihin. Kai me saadaan jtn tukee millä maksaa vuokran ja laskut ja semmoset. autoo meillä ei oo ku julkisilla pääsee. pärjätäänkö me hyvin näillä? ja sit kuitenkin ku mäkin saan töitä joskus!?
[/quote]. Asumistuku.hyvät julkiset yhteydet.kirppareita.fida.uff
Suosittelen että alatte hakemaan miehen kanssa heti välittömästi töitä, ja laitatte myös kaikkiin vuokratyöfirmoihin hakemukset. Joku prosentti ihmisistä jaksaa puhelinmyyntityötä pidempään tai edes pärjää siinä, joten miehelles saattaa tulla alanvaihto nopeesti. Puhelinmyyntifirmat myös monesti kusettaa, ja voi olla että todellisuudessa palkkaa tuleekin vaan joku 300e kuukaudelta. Vuokratyöfirmoissa voitte tehä hätätapauksessa keikkatyötä siihen asti että saatte kunnon työt.
Oletteko jo maksaneet takuuvuokraa? Mistä saitte rahat siihen? Yleensähän yksityisillä on takuu 2 x vuokra.
Heh, aloitus kuulosti tutulta. Asumme mieheni kanssa keskustassa 50-neliöisessä asunnossa, jonka vuokra on 1290 e. Minä tienaan osa-aikatyössä keskimäärin 1200 euroa nettoa. Miehellä onkin sitten hieman isommat tulot, joten ei tarvitse fattassa juosta. :)
Kannattaisko pysyä maalla tollasen elukkalauman kanssa, jos ei oo rahakkaampaa työtä kustantaa elämistä... Miksi edes haluatte tänne, ettehän voi nauttia elämästä kaupungissa ilman pennin hyrrää?