Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauanko Helsingissä pärjää

Vierailija
29.12.2014 |

oon muuttamassa helsinkiin parin kuukauden päästä oulusta ja mietityttää vähän rahallinen pärjääminen. Muutetaan uuteen 52 neliöiseen kerrostalokämppään ja vuokra on 1280€ sisältäen veden. Mies sai töitä ja vois saada 1200 euroa kuussa palkkaa. Itellä ei oo vielä töitä, mut haluaisin vaatekauppaan töihin. Kai me saadaan jtn tukee millä maksaa vuokran ja laskut ja semmoset. autoo meillä ei oo ku julkisilla pääsee. pärjätäänkö me hyvin näillä? ja sit kuitenkin ku mäkin saan töitä joskus!?

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollhättanista Helsinkiin on pitkä matka. Oletteko varmoja, että muutto on kaiken tämän arvoista?

Vierailija
42/63 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän kaveripariskunta muutti helsinkiin hyvälle alueelle ja sanoi että oli paras idea ikinä ja elämänlaatu parantunu tosi paljon. haluttiin kokee samanlainen muutos elämälle. ei menty työn peräs ku aloittamaan uutta elämää puhtaalta pöydältä. oon laittanu ainaki kymmenen työhakemusta. se oli saton kämppä, mut sitä vuokras kuitenkin joku yksityinen ukko, en tiiä kui on mahollista mut näin mun mies sano ku se on hoitanu ton kämpän vuokraamisen. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikään vuokranantaja ei valitse uuteen asuntoon vuokralaisiksi huonotuloista ja työtöntä kolmen kotieläimen kanssa. Että se siitä.

Vierailija
44/63 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän kaveripariskunta muutti helsinkiin hyvälle alueelle ja sanoi että oli paras idea ikinä ja elämänlaatu parantunu tosi paljon. haluttiin kokee samanlainen muutos elämälle. ei menty työn peräs ku aloittamaan uutta elämää puhtaalta pöydältä. oon laittanu ainaki kymmenen työhakemusta. se oli saton kämppä, mut sitä vuokras kuitenkin joku yksityinen ukko, en tiiä kui on mahollista mut näin mun mies sano ku se on hoitanu ton kämpän vuokraamisen. ja siinä puhelinmyyntifirmas jotku on kuulemma tienannu kuitenki useamman tonnin kuussa jos on oikein hyvä ollut. 

ap

Vierailija
45/63 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 22:51"]

meidän kaveripariskunta muutti helsinkiin hyvälle alueelle ja sanoi että oli paras idea ikinä ja elämänlaatu parantunu tosi paljon. haluttiin kokee samanlainen muutos elämälle. ei menty työn peräs ku aloittamaan uutta elämää puhtaalta pöydältä. oon laittanu ainaki kymmenen työhakemusta. se oli saton kämppä, mut sitä vuokras kuitenkin joku yksityinen ukko, en tiiä kui on mahollista mut näin mun mies sano ku se on hoitanu ton kämpän vuokraamisen. ap

[/quote]

Oletteko maksaneet jo takuun? Onko joku esim. kaveri käynyt katsomassa asuntoa? Oletteko tarkistaneet, saako saton kämppiä alivuokrata?

Haisee kusetukselta.

Vierailija
46/63 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idioottimaista muuttaa noin kalliiseen kämppään kun ei ole työtä. Miehen kanssa asutaan Helsingissä 24 neliöisessä ja maksaa 450 eur. Ennen asuin kaupungin kämpässä, 55 neliöö ja 520 eur.

Vierailija
47/63 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ootte käyneet ylipäätään katsomassa, että kämppä on olemassa? Maalaisjunttia, jolla on noin alkeelliset tiedot elämästä, on kiva huijata.

Vierailija
48/63 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

se meidän kaveripari on nähny sen kämpän ja ollaan saatu siitä kuvia. takuuvuokra ei ollu ku yhden kuun vuokra ja se on jo hoidettu. ap

Vierailija
49/63 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun kaveri asuu leppävaarassa kivassa kolmiossa, ihan juna-aseman vieressä ja maksaa jotain 300euroa vähemmän vuokraa kun te. se on toki edullinen kämppä mutta silti. ennemmin kannattaa muuttaa vähän kauemas keskustasta kun maksaa ihan naurettavaa vuokraa. ihan perussääntönä että omien tulojen pitäisi riittää vuokraan ja muihin pakollisiin menoihin. eli ei kannata ottaa kämppää jonka vuokraa ei ole varaa maksaa, siihen päälle tulee sitten kaikki laskut, tuon hintanen ei ole mikään opiskelijakämppä johon sisältyisi kaikki, ja ruuat jne. ei se elämänlaatu parane jos ei ole varaa elämiseen. enkä tarkoita että pitäisi olla rikas mutta voin kokemuksesta sanoa että jos pitää murehtia sitä miten saa puhelinlaskun maksettua niin se ei tee hyvää elämänlaadulle. t. opiskelija 

Vierailija
50/63 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
51/63 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 22:54"]

Idioottimaista muuttaa noin kalliiseen kämppään kun ei ole työtä. Miehen kanssa asutaan Helsingissä 24 neliöisessä ja maksaa 450 eur. Ennen asuin kaupungin kämpässä, 55 neliöö ja 520 eur.

[/quote]

teillä on kyllä tosi, tosi halpa vuokra, harva yksiö on ton hintainen. mutta ap:n kämppä taas on liian kallis.

Vierailija
52/63 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 22:57"]

mun kaveri asuu leppävaarassa kivassa kolmiossa, ihan juna-aseman vieressä ja maksaa jotain 300euroa vähemmän vuokraa kun te.

[/quote]

Jos käy töissä Helsingissä, kahden aikuisen seutulippuun menee jo 190 euroa. Lisäksi pari matkaa keskustan baareista kotiin, niin alkaa olla saman hintaista asua Helsingin keskustassa, vaikkakin pienemmässä asunnossa. Mutta eri ihmisillä on eri tilanteet ja erilaiset arvostuksen kohteet, itse arvostan keskusta-asumista, vaikka onkin ahtaampaa ja kalliimpaa.

Vierailija
53/63 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kaupunginosassa tuo kämppä ap on?

Vierailija
54/63 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

se meidän asunto on meren rannalla :) miehen työmatka vaan kilsan, nii ei mee bussilippuun rahaa! Kyllä me varmaan pärjätään ku ollaan säästeliäitä. ap

Vierailija
55/63 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 22:51"]

[/quote]

Okei, trololoo haisee vahvasti mutta ootko miettiny sellasta skenaariota kun näitä asuntohuijauksia on aika paljon että kämppää ette saa ja rahojanne ette enää näe?

http://www.iltalehti.fi/asuminen/2014070118454347_an.shtml

http://www.iltasanomat.fi/asuminen/art-1288720044950.html

Vierailija
56/63 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

arabianrannas 

ap

Vierailija
57/63 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 92 neliöinen asunto pohjoiset ei sinetissä, jonka vuokra on 1400€/kk. Teillä taitaa olla asunto ihan keskustassa super kalliilla alueella kun on tuo hinta. Kannattaa katsoa hyviä alueita ja muuttaa halvempaan asuntoon.

Vierailija
58/63 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 23:08"]arabianrannas 

ap
[/quote]

Vierailija
59/63 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arbiksessa on särön asuntoja, on vvon ja kaupungin eli monen hintasta sielläkin. Kannattaa oikeasti hiukan katsoa kenen kanssa tekee vuokra sopimuksia.

Vierailija
60/63 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 23:07"]

se meidän asunto on meren rannalla :) miehen työmatka vaan kilsan, nii ei mee bussilippuun rahaa! Kyllä me varmaan pärjätään ku ollaan säästeliäitä. ap

[/quote]

Arabia ei ole ihan kantakaupunkia, ehkä juuri siinä rajalla. Kyllä Arabiasta pääsee pyörällä siihen lähialueille, mutta nyt jos ei talvipyöräile niin kannattaa huomioida kustannuksiin bussilippu. Varsinkin jos saat ap töitä, niin on epätodennäköistä, että se olisi kävelyetäisyydellä, sen verran syrjässä Arabia on. Mutta muuten tosi kivaa seutua, on luontoa ja kivaa ulkoilumaastoa. Arabiassa on kaikenlaisia kaupunginosajuttuja, fb-yhteisöjä ja kirppiksiä. Siellä asuu paljon ihmisiä, jotka ovat muuttaneet jostain, varmasti ihmisiin tutustuukin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän