Kauanko Helsingissä pärjää
oon muuttamassa helsinkiin parin kuukauden päästä oulusta ja mietityttää vähän rahallinen pärjääminen. Muutetaan uuteen 52 neliöiseen kerrostalokämppään ja vuokra on 1280€ sisältäen veden. Mies sai töitä ja vois saada 1200 euroa kuussa palkkaa. Itellä ei oo vielä töitä, mut haluaisin vaatekauppaan töihin. Kai me saadaan jtn tukee millä maksaa vuokran ja laskut ja semmoset. autoo meillä ei oo ku julkisilla pääsee. pärjätäänkö me hyvin näillä? ja sit kuitenkin ku mäkin saan töitä joskus!?
Kommentit (63)
Satolla ei ole tuon kokoisia ja hintaisia asuntoja Arabiassa. http://sato.fi/fi/loyda-koti
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 23:02"]
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 22:57"]
mun kaveri asuu leppävaarassa kivassa kolmiossa, ihan juna-aseman vieressä ja maksaa jotain 300euroa vähemmän vuokraa kun te.
[/quote]
Jos käy töissä Helsingissä, kahden aikuisen seutulippuun menee jo 190 euroa. Lisäksi pari matkaa keskustan baareista kotiin, niin alkaa olla saman hintaista asua Helsingin keskustassa, vaikkakin pienemmässä asunnossa. Mutta eri ihmisillä on eri tilanteet ja erilaiset arvostuksen kohteet, itse arvostan keskusta-asumista, vaikka onkin ahtaampaa ja kalliimpaa.
[/quote]
joo no se kaveri on siinä ihan vieressä töissä, menee pyörällä tai kävellen. mutta pointtina oli että ap:n kämppä on hintava, ei se että pitäisi muuttaa espoon puolelle. halvemmalla saa helsingin sisältä kämppiä. sisäinen lippu täytyy työpaikan sijainnista riippuen ehkä kuitenkin hankkia. mahdollisesti jopa seutu jos töitä löytyykin vaikka espoosta. ei kaikki vaatekaupat yms. ole helsingin keskustassa, toki siellä on paljon mutta ap:n varmasti kannattaa hakea paikkoja laajemmaltakin alueelta. ap:llahan ei ole vielä sitä työpaikkaa.
itsekin mielummin maksaisin vähän enemmän sijainnista, kivasta kämpästä jne. sitten kun olen töissä joten ymmärrän hyvin ap:n toiveita. tämän hetken opiskelijabudjetti on kuitenkin sanellut sen millaiseen kämppään on varaa (onneksi olen saanut opiskelijakämpän). suosittelen aplle myös kämpän valintaan suhteellisuuden tajua. kivaahan se olisi asua ihanassa kämpässä jossain ullanlinnassa tai töölössä, jos siihen vaan ei ole varaa niin kannattaa kämppää katsella muualtakin.
Meillä lasten kanssa Helsingin perukoilla vapaarahoitteinen kolmio 69m2, vuokra 1250e/kk. Pakko se on jossain asua, koulu 200m ja oma työpaikka 3km, ratkaisi paljon Hgin ja Vantaan välillä ero vuokrassa, alle 150e/kk ja seutulippu olisi ollut sen vajaa 100 e minulle ja lapsilta 48e per mukula joka kuukausi.