Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset aina muuttavat miehen perässä?

Vierailija
29.12.2014 |

Kaveripiirissäni on useita pariskuntia, jotka ovat joutuneet tekemään rajujakin kompromissejä asuinpaikasta. Näistä tuntemistani pariskunnista nainen on aina se, joka on muuttanut miehen perässä. Ei koskaan mies.

Yksi hyvä esimerkki tästä ilmiöstä on naispuolinen kaverini, joka muutti miehen perässä opiskelemaan pois kotikaupungistaan. Kesken molempien opiskelujen mies kuitenkin päätyi vaihtamaan omaa opiskelupaikkaansa toiseen kaupunkiin (eri kuin naisen opiskelu- tai kotipaikkakunta). Jälleen nainen muutti miehen perässä tähän toiseen kaupunkiin, kun hänen opiskelunsa olivat vielä kesken. Hän saattoi opintonsa loppuun asumalla viikot opiskelukaverien nurkissa ja meni viikonlopuksi miehen luokse. Vuokra maksettiin kuitenkin tasan puoliksi.

Väkisinkin tulee tuollaisesta mieleen, että eletään miehen elämää ja nainen joutuu tinkimään omasta elämästään.

Onko tämä yleinenkin ilmiö? Toivottavasti ei.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ovat useammin läheisriippuvaisia kuin miehet. Siksi antavat myös kävellä ylitseen. Joustavat aina suhteissa huonoa itsetuntoaan. Miehet ajattelevat ensisijaisesti omaa mukavuuttaan.

Vierailija
2/26 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut vastaavaa, yhtä usein miehet tuntuu muuttavan kuin naisetkin. Ainoo et naiset herkemmin muuttaa pois kotipaikkakunnaltaan kun taas miehet jää sinne amistelemaan. (Naiset ehkä sitten paluumuuttaa kylla myöhemmin. )

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mieheni muutti minun perässäni.

Vierailija
4/26 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 23:29"]

Meillä mieheni muutti minun perässäni.

[/quote]

Sama meillä. Minä lähdin toiselle paikkakunnalle opiskelemaan, ja mies halusi muuttaa mukaan. Teki reissutyötä silloin, mutta etsi sitten uudelta paikkakunnalta töitä.

Vierailija
5/26 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko roikkua siinä miehessä? Minullakin on pari kaveria jotka ovat näin tehneet. Toisella on vielä koulu kesken (sanotaan nyt vaikka) Kuopiossa, mutta pakko asua Jyväskylässä poikaystävän kanssa ja reissata sitä väliä. Ei voi jättää poikaystävää yksin.

Vierailija
6/26 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siksi kun useimmille naisille se miesmiesmies on maailman tärkein asia, siis että sellainen on (lähes kaikki kelpaa) ja kun sellainen on, tehdään just niinkuin se haluaa. Mitä sitä työpaikalla, omilla ystävillä ja muulla sosiaalisella verkostolla (no, toisaalta, eipä nämä miesriippuvaiset naiset muutenkaan pidä mitään yhteyttä ystäviinsä kun ovat parisuhteessa, sitten kun mies kyllästyy ja jättää moisen takiaisen, alkaa ystävien puhelin soida - fiksut ystävät tosin eivät vastaa) kun on mies, joten eikun loparit, kämppä myyntiin ja tekemään miehestä maailman keskipistettä.

Vierailija
7/26 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska miehellä oli vakivirka ja triplapalkka.

Vierailija
8/26 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii-in, miksi..mun äiti otti loparit lupaavasta työstä, vakityöpaikasta, ja muutti isäni luokse tämän asuntoon. Hetken päästä tulikin sitten eka lapsi ja ura tyssäs siihen, isä sensijaan yleni työpaikallaan ja elätti kasvavan perheen. Nykyään kun tietää, mikä pitkän kotiäitiyden jälkeen äidin eläke on, vähän välillä riepoo, mut toisaalta ilman tuota muuttoa ei olisi myöskään meikäläistä olemassa.

Vierailija
9/26 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin nämä miehen perässä muuttajat omistaa mitään asuntoja tai käy edes töissä. Sama se silloin on missä on. Harva lähtee mihinkään vuokraluukkuun ja myy omistusasuntoaan ja luopuu hyvästä työpaikasta jonkun miehen takia. Ja jos joku niin tekee, pitää suurenakin ihmeenä kun tulee ero, niinkuin se olisi jotakin täysin ihmeellistä nykymaailmassa.

Vierailija
10/26 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni on kerran jättänyt työnsä ja muuttanut minun työni vuoksi. Minä tein samoin myöhemmin hänen työnsä vuoksi. Tasoissa siis ollaan.

Vierailija
11/26 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläkin eräs tuttu, joka opiskeli unelma-alaansa, mutta löydettyään miehen jätti sen kesken ja opiskeli toisen alan josta ei tahdo löytää töitä. Nyt heillä on muksu ja mies ei tunnu ottavan siitäkään vastuuta. Nainen tekee kaiken.

Vierailija
12/26 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 23:40"]

Harvemmin nämä miehen perässä muuttajat omistaa mitään asuntoja tai käy edes töissä. Sama se silloin on missä on. Harva lähtee mihinkään vuokraluukkuun ja myy omistusasuntoaan ja luopuu hyvästä työpaikasta jonkun miehen takia. Ja jos joku niin tekee, pitää suurenakin ihmeenä kun tulee ero, niinkuin se olisi jotakin täysin ihmeellistä nykymaailmassa.

[/quote]

Minusta ei ole ihan sama missä asun, vaikka minulla ei ole omistusasuntoa ja vain määräaikainen työ. Ystävät ja muut tukiverkostot sekä harrastukset ovat minulle todella tärkeitä. Mutta ehkä arvotan näitä asioita enemmän, koska olen yksinasuva? Ehkä ajattelisin toisin, jos olisin löytänyt mielestäni sen oikean miehen.

Ap

Vierailija
13/26 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies muutti kotoaan perässäni. Olen vanhempi, ja minulla oli jo oma elämä.

(Sinänsä ilmiö on yleinen, ja tietääkseni koskee myös muita kädellisiä kuin Homo Sapiens.)

Olen kiinnittänyt asiaan huomiota mm.itseni ja exäni kohdalla. Isämme olivat kotikunnastamme, ties monettako polvea, äitimme naapurilääneistä. Itse asiassa, isä ei muuttanut kotoaan kuin pitkin hampain ja hetkeksi, samoin äidin isä. Isän isä muutti paikkakunnan sisällä, mutta hakeutui syntymäsijoilleen.

Karkeasti yleistäen, oman havaintoni pohjalta: rauhan aikana miehet hallitsevat maata ja naiset vaihtavat paikkaa ( tai haluaisivat vaihtaa, onnistuminen on eri asia ). Kriisiaikoina naiset jäävät hoitamaan kotia, lapsia ja mummoja. Miehet lähtevät hakemaan uutta maata. Heimoa vaihtaneista naisista on löydetty jäänteitä jo kivikaudelta.

Tähän ovat vaikuttaneet tietenkin myös yhteiskunnan ansaintajärjestelyt, mm. matkatyö, perimysjärjestys jne.

Vierailija
14/26 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asuttiin kolme vuotta eri kaupungeissa, 120 km ja 80 km etäisyyksillä. Tapasimme kaupungissa A, jossa mies oli töissä ja minä käymässä ystävän luona. Sitten opiskelin loppuun paikassa B (120km) ja vuoden asuin yksin paikassa C (80km) kun sain hyvän vakipaikan sieltä, kunnes mies muutti luokseni ja täällä me asutaan edelleen, eli mies muutti minun perässäni ;)

Vierailija
15/26 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni muutti minun perässäni kotipaikkakunnaltaan ja samoin teki isäni äitini vuoksi aikoinaan.

No kai me ollaan sitten jotain poikkeuksia sitten vai kun ei olla miesten perässä muutettu, vaan päinvastoin...

Vierailija
16/26 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mulla oli omistusasunto, jonka laitoin vuokralle. Miehen kanssa yhdessä ostettiin heti yhteinen asunto. Opiskelija olin silloin tosin, nykyään vakiduunissa samalla paikkakunnalla missä mieskin.

Vierailija
17/26 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 23:46"]

[/quote]

Minusta ei ole ihan sama missä asun, vaikka minulla ei ole omistusasuntoa ja vain määräaikainen työ. Ystävät ja muut tukiverkostot sekä harrastukset ovat minulle todella tärkeitä. Mutta ehkä arvotan näitä asioita enemmän, koska olen yksinasuva? Ehkä ajattelisin toisin, jos olisin löytänyt mielestäni sen oikean miehen.

Ap

[/quote]

Hyvä kysymys on se, miksi mies ei voi arvottaa asioita niin että muuttaa, jättää työnsä ja entiset kuvionsa. Lähes aina naiset on ne, jotka tekee niin. Tästä sitten varmaankin seuraa se, että miehet olettavat naisten yleensäkin tekevän miesten mielen mukaan; esim. juhlapyhät ja loma vietetään siellä ja siten kuin mies haluaa. Tai tulee riitaa.

Samaa sarjaa ovat naiset, jotka eivät lähde kavereiden kanssa baariin, "koska pera ei tykkää". Tai lapsia saatuaan eivät voi lähteä minnekään, "koska peralla on menoa ja jonkun on oltava lasten kanssa". Kummallista kyllä, pera ei voi olla lastensa kanssa ja peran jääkiekkopeleille ja kaljailloille löytyy aina aikaa, mutta nainen ei voi edes etukäteen suunnitelulle kahvittelulle lähteä, vaan peruu juuri ennen "koska peralle tulikin menoa".

Liekö näille naisille sitten parisuhteen saaminen vaikeaa kun sen ja miehen ympärillä pyörii kaikki.

Vierailija
18/26 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun entinen muutti seuraavan tyttöystävänsä kanssa Etelä-Suomesta Keski-Suomeen.

Vierailija
19/26 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mies, naisen perään, ja veikkaan että miehellä oli kyllä isompi palkka. En tiedä miksi tekivät näin.

Vierailija
20/26 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies sai huippuduunin ja mä sain vaihdettua koulupaikkaa. Jos en olisi päässyt samalle alalle siellä minne muutimme, en olisi lähtenyt. Ei mua mikään estänyt lähtemästä mukaan. Tietty molempien suku on entisessä kaupungissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi