Miksi naiset aina muuttavat miehen perässä?
Kaveripiirissäni on useita pariskuntia, jotka ovat joutuneet tekemään rajujakin kompromissejä asuinpaikasta. Näistä tuntemistani pariskunnista nainen on aina se, joka on muuttanut miehen perässä. Ei koskaan mies.
Yksi hyvä esimerkki tästä ilmiöstä on naispuolinen kaverini, joka muutti miehen perässä opiskelemaan pois kotikaupungistaan. Kesken molempien opiskelujen mies kuitenkin päätyi vaihtamaan omaa opiskelupaikkaansa toiseen kaupunkiin (eri kuin naisen opiskelu- tai kotipaikkakunta). Jälleen nainen muutti miehen perässä tähän toiseen kaupunkiin, kun hänen opiskelunsa olivat vielä kesken. Hän saattoi opintonsa loppuun asumalla viikot opiskelukaverien nurkissa ja meni viikonlopuksi miehen luokse. Vuokra maksettiin kuitenkin tasan puoliksi.
Väkisinkin tulee tuollaisesta mieleen, että eletään miehen elämää ja nainen joutuu tinkimään omasta elämästään.
Onko tämä yleinenkin ilmiö? Toivottavasti ei.
Kommentit (26)
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 00:08"]
Jos sillä miehellä tosiaan on oikeasti "huippuduuni", asian vielä jotenkin ymmärtää, mutta kun monet naiset lähtee miehen perässä vaikka mies tekisi työkseen jotakin matalapalkkaista duunarihommaa, jota on tarjolla missä tahansa. Että ei silloin oikein miehen työ kelpaa perusteeksi sille, että nimenomaan naisen on muutettava.
[/quote]
Jep, samaa mieltä. Useimmissa tietämissäni tapauksissa pariskunnan molemmat osapuolet ovat vielä opiskelijoita. Silti naiset muuttavat miehen perässä ja pahimmassa tapauksessa opinnot viivästyvät, kun pitää käydä koulua eri paikkakunnalla kuin millä asuu (julkisilla kulkeminen on pidemmän päälle rasittavaa). Seuraavaksi sitten muutetaankin miehen työn perässä, kun mies on saanut ensin opintonsa valmiiksi.
Kukin tavallaan, mutta minä en ikinä suostuisi tuollaiseen.
Mä en muuttanut miehen perässä kun sai opiskelupaikan toiselta paikkakunnalta. Etäiltiin kaksi vuotta ja sitten erottiin, kun etäily toi suhteeseen paljon ongelmia. Ikinä en ole mitään niin paljon katunut kuin sitä, että en muuttanut hänen perässään muualle. Oli pitkään mulle mun elämän rakkaus, kahdeksan vuotta oltiin yhdessä.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 00:30"]
Mä en muuttanut miehen perässä kun sai opiskelupaikan toiselta paikkakunnalta. Etäiltiin kaksi vuotta ja sitten erottiin, kun etäily toi suhteeseen paljon ongelmia. Ikinä en ole mitään niin paljon katunut kuin sitä, että en muuttanut hänen perässään muualle. Oli pitkään mulle mun elämän rakkaus, kahdeksan vuotta oltiin yhdessä.
[/quote]
Niin, mieshän ei voinut muuttaa......
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 00:33"]
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 00:30"]
[/quote]
Niin, mieshän ei voinut muuttaa......
[/quote]
No ei kyllä tässä tilanteessa itseasiasssa voinut. Haki siis opiskelupaikkaa kahdesta kaupungista, siitä jossa asuttiin ja siitä joka toiseksi lähin (mutta kuitenkin 3 tunnin junamatkan päässä). Eri kaupungeissa on eri sisäänpäästyrajat ja koekysmykset.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 23:29"]Meillä mieheni muutti minun perässäni.
[/quote] sama täälläkin
Jos sillä miehellä tosiaan on oikeasti "huippuduuni", asian vielä jotenkin ymmärtää, mutta kun monet naiset lähtee miehen perässä vaikka mies tekisi työkseen jotakin matalapalkkaista duunarihommaa, jota on tarjolla missä tahansa. Että ei silloin oikein miehen työ kelpaa perusteeksi sille, että nimenomaan naisen on muutettava.