Kenelläkään kokemusta pitkittyneestä silmätulehduskierteestä?
itselläni se diagnisoitiin ensimmäisen kerran 2.12 eli mekein 1kk sitten ja siitä asti ollut jokin lääkitys päällä, antibioottitippoja/geelejä silmiin. Viimeisin kuuri, tai se vaikutusaika, päättyi pari päivää sitten ja eikös ollut taas tänäaamuna silmät punertavat ja hieman rähmää toise silmän sisäsyrjällä. Ja taas lääkäriin joka ei suostunut lähetettä eteenpäin eli silmälääkärille laittamaan vaan totesi että otetaan nyt sitten virusviljelyt kummastakin silmästä joskos niistä jotakin syytä tähän löytyisi, esim adenovirus. Bakteerivilj on jo tehty ed käynnillä ja se siis puhdas.
Alan olla aika epätoivoinen tämän kanssa, pientä kipua ja ikävää painon tunnetta ollut tänään silmien ympärillä ja parhaillaankin tuntuu oudolta, kostettavia tippoja lääkäri suosittele nyt laittamaan useammin josko olisi kuivasilmäisyyttä mutta enpä usko, tosin 3 lääkekuuria jo takana eikä nekään pelkästään hyväksi silmille tietty ole.
Poskiontelot katsottiin viimeksi, tänään ei. Ja mitään lääkettä en nyt saanut käyttööni vaan komennon tulla taas takaisin jos oireet pahenee ja sitten uusi lääkekuuri jos tuo viljely jotakin virusperäistä osoittaa.
Ahdistaa ja huolestuttaa ja tympii :'(
Kommentit (14)
Klamydia? Miksi et mene silmälääkärille privaattiin? Käytätkö piilareita?
Olethan vaihtanut kaikki silmämeikkisi uusiin, ettei pöpö pesi niissä?
Ja mites reuma, sekin kiusaa silmiä.
Miten se voisi olla sukupuolitauti kun ollut saman miehen kanssa teinitä asti, ja uskollisia ollaan.
En käytä piilareita ja esim ripsiväri on vaihdettu uuteen.
ap
Kirjotitko tästä jo aiemmin? Oli ketju äskettäin.
Itselläni oli sama kierre ja lopulta syynä oli vain silmien kuivuminen: liika läppärin ja lumian tuijottelu kai syynä. Oftagelia pari-kolme kertaa tipauttamalla homma hoituu, vaikka pientä punoitusta silloin tällöin ilmeneekin.
mulla ollu nyt 6vuotta ja ei kroonistunut siis eli ei parane ikinä..aiheutti lopulta kaihin..puol sokee atm eikä oikeen mitään voi tehnä ,kun yrittää pitää kortisonilla oireettomana..sytostaattejakin söin hetken mutta ne oli liikaa kropalle.
Apteekista boorivettä silmien hautomiseen. Tyynyliina vaihtoon ihan joka yö. Ei käsipyyhkeitä tai vaihdat ne päivittäin. Itse kärsin silmätulehduksen jälkeen lievästä rähmimisestä ja punoituksesta monta viikkoa, näillä keinoin ilmeisesti loppui. Olin myös pari yötä pois kotoa, ehkä sekin auttoi jotenkin kun pääsi pois vanhojen pöpöjen luota hetkeksi.
Adenoviruksen aiheuttamana yli vuoden.
Mulla oli joitakin vuosia sitten, ja tulehduksia oli muutaman kuukauden ajan. Kun tipat loppuivat, alkoi uusi tulehdus. En mä muista, otettiinko mun silmistä mitään näytettä, mutta lääkäri määräsi suun kautta otettavan antibiootin ja tulehdukset loppuivat siihen.
Ja mene ihmeessä silmälääkärin vastaanotolle.
T.9
Mulla oli paha silmätulehduskierre kun käytin piilareita. Urheiluharrastuksen vuoksi niitä oli pakko pitää, ja varmaan aina onnistuin sössimään silmiin jotain pöpöä. Kierre kesti kuukausia ja silmät oli tosi kipeet, ne rähmi keltaista sitkeää limaa mikä oli kalvona aina välillä silmämunan päällä ja sitten rään lailla irtosi lopulta... Silmät myös vuotivat ja punoittivat paljon. Olo oli todella paska! Varmaan siinä oli jotakin allergista mukana, sillä jos en väärin muista, kierre alkoi kevään siitepölykauden jälkeen.
Yleislääkäri kirjoitti antibioottitippaa kuurin toisensa jälkeen, mutta lopulta sain lähetteen silmäpolille ja siellä silmälääkäri määräsi sellaiset tropit, että tulehduskierre katkesi. Muistaakseni siinä yhteydessä aloin käyttää kertakäyttöpiilareita (olisko ollut jotkut kuukausilinssit siihen saakka).
Silmäleikkauksen myötä pääsin rilleistä ja piilareista eroon - ja myös silmätulehduksista :)
Kiitos kommenteista, huolettaa tämä kipu mikä tuntuu silmän alla siinä luussa ja roskamaisuuden tunne mitä tänään ollut varsinkin oikeassa silmässä. Tätä ennen vasempi ollut pahempi. Huoh.
Instrussa olisi myös silmälääärin palveluja, eikös sekin kävisi yksityisen lääkäriaseman sijasta?! Mutta yeitän kai sitten kärvistellä ja odotella pe joskos sitten saisi nuo tän päivän virusviljelyn tulokset...
ap
Varaa ap aika yksityiselle silmälääkärille. Itsellä oli pitkä silmätulehduskierre kolme vuotta sitten. Sain monia eri antibioottitippoja esim (oftan akva) ja myös kortisonitippoja (oftan c-c). Eivät auttaneet. Bakteeriviljely otettiin, ei mitään löydetty.
Lopulta epäilivät allergiaperäiseksi. Sain lecrolyn-tippoja ja silmän kostutustippoja (oftagel) ja vielä jonkun antibioottitipan päälle! Eli kolme eri silmätippakuuria yhtäaikaa! Kaikki meikit meni vaihtoon ja piilareita en saanu käyttää hetkeen. Kesti noin kolmisen viikkoa tolla "hevoskuurilla" toipua.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 20:54"]
Miten se voisi olla sukupuolitauti kun ollut saman miehen kanssa teinitä asti, ja uskollisia ollaan.
En käytä piilareita ja esim ripsiväri on vaihdettu uuteen.
ap
[/quote]
joo, kaikkihan heti pettämisen myöntää. nyt varmaan jäi ukko kiinni pettämisestä.