Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ravintoterapia - onko hyötyä?

Vierailija
29.12.2014 |

Varasin itselleni jo ajan ravintoterapeutille. On ollut mielessä jo pitkään kun ei vaan pääse vanhoista, vanhemmilta opituista ruokatavoista eroon. Ahdistuneisuushäiriö on ajanut myös ahmimiseen, joka on kyllä vähän paremmalla mallilla nykyään.

Nyt ajattelin etten enää jaksa voida huonosti vaan sen takia etten osaa syödä ja ajattelin hakea apua. Olen parikymppinen nainen, ylipainoa ehkä reilut kymmenen kiloa, enemmänkin saisi tietysti lähteä. Mutta, ei se painon pudotus ole tärkeimpänä tässä vaan se että olisi parempi olo.

Onko kellään kokemusta ravintoterapeutilla käynnistä? Varasin itse Terveystalosta ajan.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekai ravintoterapeutti voi auttaa ajdistushäiriössä?  Mutta muuten ihan hyvä idea kunhan sitoudut käymään useammin. Pidäthän ruokapäiväkirjaa ennen kuin menet vastaanotolle? Vaikka viikon ajan.

Vierailija
2/5 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistuneisuushäiriötä hoidan ihan terapiassa ja lääkkeillä - sanoin tämän vaan siksi että sen takia olen ajautunut myös tuohon ahmimiseen. Ja teidän että paremmilla elintavoilla olisi vaikutusta myös henkiseen hyvinvointiin, tarvitsisin vaan jonkun auttamaan niiden löytämisessä.

Teen tuon ruokapäiväkirjan, kiitos vinkistä. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 21:01"]

Ahdistuneisuushäiriötä hoidan ihan terapiassa ja lääkkeillä - sanoin tämän vaan siksi että sen takia olen ajautunut myös tuohon ahmimiseen. Ja teidän että paremmilla elintavoilla olisi vaikutusta myös henkiseen hyvinvointiin, tarvitsisin vaan jonkun auttamaan niiden löytämisessä.

Teen tuon ruokapäiväkirjan, kiitos vinkistä. ap

[/quote]

Siinä tapauksessa kuulostaa hyvältä. :) Tsemppiä! Minä olen käynyt kerran juttelemassa ruokavaliosta, mutta se taisi olla ihan tavan terkkarilla. Eikä siitä ollut minulle mitään iloa kun hän vain luki netistä tulostamaansa lappua ja tuputti leipää, vaikka sanoin ettei vatsani kestä sitä eikä tarjonnut vaihtoehtoja. Mutta oikea ravitsemusterapeutti voi olla ihan eri asia.

T. 2

Vierailija
4/5 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti on hyvä ja ammattitaitoinen terapeutti.

Vierailija
5/5 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravinto- ja ravitsemusterapeutit antavat ruokaohjeita heille määrätyn ohjeen mukaan. Ei asiakkaan tarpeen mukaan.

Siinä mielessä kannattaisi ihan itse etsiä tietoa sellaisesta ravinnosta, mikä itselle sopii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi