Ärsyttää, kun vanhempani ja muut keski-ikäiset ja sitä vanhemmat sukulaiseni ovat aina kysymässä ihmisten sukupuolta
Esim. jos kerron vaikka tehneeni ryhmätyötä, jollain kurssilla tai olen käynyt jossain uudessa harrastuksessa yms. niin heti kysytään, että olivatko he tyttöjä vai poikia. Ja siis olen kuitenkin jo aikuinen. Sinä keski-ikäinen, joka harrastat samaa, voitko kiitos lopettaa. Omat vanhempani eivät tunnu huomauttamisestani huolimatta tajuavan, kuinka saatanan ärsyttävää se on.
Kommentit (21)
Samaa kysellään mun yövieraista
M44
Heillä tuntuu aina olevan lähtöoletuksena se, että varmaan olen nyt sitten ihastunut tai suhteessa tämän henkilön kanssa, jos huom. jos se on vastakkaista sukupuolta.
Onko muilla näin raskaita sukulaisia?
Vierailija kirjoitti:
Taidat hermostua helposti.
Noin kysellään sinkuilta. Elättelevät toiveita, että löytyisi vävy tai miniä.
Eikö se sukupuoli nykyään juurikin pidä sanoittaa?
On. Mainitsin ohimennen äidilleni jotain kaveristani, jonka isä on lääkäri. Heti kysyi, onko kaverini mies vai nainen. Arvannette miksi kysyi.
Miksi aikuinen yleensä kertoo sukulaisilleen jostain koulun ryhmätyöstä?
Vierailija kirjoitti:
Miksi aikuinen yleensä kertoo sukulaisilleen jostain koulun ryhmätyöstä?
No minulta usein kysellään opiskeluista, mitä kursseja, kuinka ne toteutetaan, onko pelkkiä tenttejä, ryhmätöitä jne.
Vierailija kirjoitti:
No Sherlock, ihan kun en sitä tietäisi. Ärsyttävää se on silti. Olen ihan tyytyväinen sinkkuna, mutta tätähän ei suostuta millään uskomaan.
Se on sitä ” small talkia”, että kysellään kaikenlaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat hermostua helposti.
Kieltämättä alkaa mennä jo hermot, kun tätä on kuultu vuosia eri henkilöiltä.
Ongelma on sinussa itsessäsi. On ihan normaalia kysellä, että minkäs ikäistä sakkia siellä oli, oliko paljon tyttöjä, poikia, miehiä, naisia, oliko kivaa...jne. Kannattaa ryhtyä erakoksi, jos ei kestä ihmisiä. Sama pätee kaikkiin wo..ke tyyppeihin.
Vierailija kirjoitti:
Se on sitä ” small talkia”, että kysellään kaikenlaista.
small talkiin kuuluu enemmänkin sellaiset neutraalit asiat
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on sinussa itsessäsi. On ihan normaalia kysellä, että minkäs ikäistä sakkia siellä oli, oliko paljon tyttöjä, poikia, miehiä, naisia, oliko kivaa...jne. Kannattaa ryhtyä erakoksi, jos ei kestä ihmisiä. Sama pätee kaikkiin wo..ke tyyppeihin.
No ikiä he eivät kysy tai mitään muutakaan paitsi tuota sukupuolta mainitsemistani ihmisistä.
Eikö sinulla ole oikeita ongelmia vai oletko muuten vain hankala ihminen?
Vierailija kirjoitti:
Eikö se sukupuoli nykyään juurikin pidä sanoittaa?
No mutta miksi kysyä vain sukupuolta? Ja miksi haluat kuulla jonkun random tyypin sukupuolen, mutta et muuta. Jos olen vaikka vanhemmilleni maininnut olleeni juhlissa, niin heti kysytään, että tututustuitko kehenkään. Jos sitten vastaan, että muutamaan ihmiseen tutustuin, niin seuraavaksi kysytään heti sukupuolta, mutta ei muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No Sherlock, ihan kun en sitä tietäisi. Ärsyttävää se on silti. Olen ihan tyytyväinen sinkkuna, mutta tätähän ei suostuta millään uskomaan.
Hyvä että olet tyytyväinen. Sinkkuna tulet varmaan pysymäänkin.
Nyyhkis.. :’(