Teettekö uudeksivuodeksi perunasalaattia?
Miten teette sen, kermaviiliä vai majoneesia? Bratwurstia vai nakkeja kyytipojaksi? Voiko perunasalaattia tarjota akateemiselle vai onko wt-ruokaa? Kauhea stressi tarjoilusta.
Kommentit (44)
Minusta tuo on arkiruokaa, en tekisi juhliin. Nakit ja makkarat kuuluu jonnekin erätulille tikun päässä grillattavaksi. Ja majoneesipohjainen perunasalaatti on niin rasvaista ja raskasta, että ei kiitos. Aika ajaa näiden kasariklassikoiden ohi.
Meillä on sushia ja samppanjaa. Perunasalaatti öljypohjaiseksi, ei majoneeseja eikä kermaviilejä.
Mitä olisi uudenvuoden juhlaruoka?
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 19:12"]
Mitä olisi uudenvuoden juhlaruoka?
[/quote]
no mistä itse tykkäätte? Mä tykkäisin jättiravunpyrstöistä, dipistä, erilaisista salaateista, carpacciosta jne. Makuja on monia, mistä sinä tykkäät.
Teen. Sopii hyvin lisukkeekai kalapöytään. Ei majoneesia, eikä kermaviiliä.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 19:08"]Minusta tuo on arkiruokaa, en tekisi juhliin. Nakit ja makkarat kuuluu jonnekin erätulille tikun päässä grillattavaksi. Ja majoneesipohjainen perunasalaatti on niin rasvaista ja raskasta, että ei kiitos. Aika ajaa näiden kasariklassikoiden ohi.
[/quote] mutta vuodesta toiseen myydään uutenavuonna loppuun kaupoista.
En ole tehnyt ikinä ja tuskinpa teenkään - syökö sitä edes joku?
Meillä on kaupan einesperunasalaattia ja keitetään "napsahtavia nakkeja" t. Wt
"Teen" eli tuunaan kaupan perunasalaatin...laitan lisää tuorekurkkua, suolakurkkua, yrttejä ja mustapippuria.
En tee, mutta silloin kun teen, ei siinä ole mitään piimää tai muuta valkoista. Ranskalainen salaattikastike sopii perunasalaattiin hienosti. Uutenavuotena meillä on tällä kertaa ainakin ryppiksiä (papas arrugadas) ja papuja tomaattikastikkeessa. Jälkkäriksi juustoja, juomaksi punaviiniä.
En tee, kun meillä oli sitä jo poikkeuksellisesti joulupöydässä. Yleensä kuuluu kyllä meidän uuden vuoden ruokapöytään. Teen siihen kermaviilikastikkeen.
Minä aion tehdä perunasalaattia. Teen itse majoneesin (majoneesihan on öljypohjainen!) ja siihen sitten perunat, omenat, suolakurkut, sipuli ja mausteet. Nam!
Pöydässä on tietenkin paljon muutakin, kevyttä ja tukevampaa ja näistä jokainen saa koota mieleisensä annoksen.
Toisilla on niin hirveät pätemisen tarpeet ja alemmuuskompleksit ettei edes perunasalaattia voi syödä uutena vuonna!
Kummasti se hyvä perunasalaatti vaan kelpaa oikeasti vähän paremmissa uuden vuoden juhlissa missä ei tarvitse turhaa esittää parempaa kuin onkaan.
Itse tehty perunasalaatti on kaukana kaupan mössöstä. Siitä voi tehdä hienon juhlaruuan muuttamalla ainesosia. Turha vähätellä hyvää ruokaa!
Hmm, voisin tehdäkin! Tosin laitoin juuri maustumaan kasariklassikoiden kuninkaan: voileipäkakun!
Meillä on yöpalana öljypohjainen, kirkas perunasalaatti ja lajitelma erilaisia nakkeja ja makkaroita. Miksi hyvin tehty, maukas ruoka olisi jotenkin white trash? Harvoin tällä asialla "pröystäilen", mutta suvut joista minä ja mieheni tullaan ja tulotaso jolla elellään, on varsin kaukana keskituloisesta, mutta ikinä ei ole näissä "piireissä" joutunut pohtimaan voinko tarjota jotain ruokaa vai onks noloa? Herranjestas, meillä oli pojan rippijuhlissa hodaritarjoilu ja kaikki tykkäs, julkkiksista johtajiin. Älkää ihan oikeasti vaivatko päätänne sillä, että mikä ruoka on nyt muotia ja mikä noloa, hyvin laadittu menu on hyvin laadittu menu oli sitten tarjolla hummeria tai hernekeittoa.
Joskus on, tänä vuonna ei kun teen jotain tex mex sapuskaa. Paras perunasalaatti tulee kesällä uusista perunoista ja yrteistä, nam!
Meillä on monesti ollut itse tehtyä perunasalaattia, jos on ollut skandinaavinen menu, paljon kaloja, rapuja... Nyt on meksikolainen menu (Huom! ei tarkoita todellakaan aina mitään valmistortilloja), joten perunasalaatti jää väliin. Itse en vierasta mitään muuta ruokaa kuin eineksiä, joita ei voisi ainesosaluettelon perusteella ruoaksi luokitellakaan. Olen ostanut myös valmiina oikein käypiä perunasalaatteja, vaikkeivat ne itse tehtyä peittoakaan.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 19:15"]
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 19:08"]Minusta tuo on arkiruokaa, en tekisi juhliin. Nakit ja makkarat kuuluu jonnekin erätulille tikun päässä grillattavaksi. Ja majoneesipohjainen perunasalaatti on niin rasvaista ja raskasta, että ei kiitos. Aika ajaa näiden kasariklassikoiden ohi. [/quote] mutta vuodesta toiseen myydään uutenavuonna loppuun kaupoista.
[/quote]
ihmiset on laiskoja ja ostaa eineksiä. Meillä ei arkenakaan syödä näitä, niin ei kai juhlissa eineksiä tarjota. Kukin tavallaan, ei meille kiitos.
No en tee, meillä on juhlaruokaa.