sairaanhoitajan työ
suunnittelen hakevani opiskelemaan sairaanhoitajaksi. nyt haluaisin kuulla palstan sairaanhoitajien kokemuksia.
millaisessa työpaikassa olet? oliko helppoa vai vaikeaa saada työpaikka valmistumisen jälkeen? pidätkö työstäsi?
Kommentit (4)
Valmistuin 18 vuotta sitten ja silloin sain pienen lottovoiton, kun pääsin töihin suoraan valmistumisen jälkeen. Olen ollut keskussairaaloiden ja yliopistollisten sairaaloiden päivystyspoleilla, tehostetun valvonnan yksiköissä, tehoilla ja ambulanssissa. Lyhyitä keikkoja tk:ssa ja se tai vuodeosastot eivät ole millään muotoa minun juttuni. Tahdon lyhyet potilaskontaktit, nopean työtahdin ja vähän perusrutiineja ja perushoitoa. En jatkaisi sh:n työtä, jos pitäisi työskennellä vuodeosastoilla tai TK:ssa.
Ja tän aloituksen pointti oli... mikä?
Valmistuin sairaanhoitajaksi 12v sitten. Silloin ei ollut vielä työvoimapulaa alalla ja sain töitä lähinnä vanhustenhuollosta, palvelutaloista, vuodeosastoilta jne ei-kivoista paikoista, vaikka olin syventänyt lasten sairaanhoitoon. Inhosin joka ikistä hetkeä työssäni. Sai olla jatkuvasti sosiaalinen, sai ottaa kuraa niskaa ja omaiset sai käyttäytyä miten halusivat, jatkuva kiire ja ruokatauoltakin piti juosta vastaamaan kelloihin.
Vaihdoin alaa ja opiskelin luonnonteistä FM tutkinnon. Nyt töissä tutkijana. Ei vuorotyötä tai omaisia. Mahtavaa!