Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Facebook-tilin poistaneita?

Vierailija
29.12.2014 |

Oletteko kaivanneet takaisin tai mitä ystävänne sanoivat?

Itse lähdin vuosi sitten, viisi vuotta olin. Päivääkään en ole katunut lähtöäni.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole poistunut, koska hyviä puolia on enemmän kuin huonoja, ja niitä molempia on täällä moni luetellutkin. Huonoista puolista esimerkkinä juuri vaikka nuo siivouspäivitykset. Miksi kukaan tekee niitä? Suurin osa ihmisistä kuitenkin siivoaa, tekemättä siitä mitään numeroa. Haluaisin oikeasti tietää miksi jotain tuollaista pitää sinne päivittää? Ihmiset tekevät myös outoja olettamuksia fb:n perusteella. Minulle on oikeasti tultu vähän säälitellen sanomaan miten harmi on kun meidän lapsilla ei ole mitään harrastuksia. Anteeksi mitä? Tämä huikaiseva johtopäätös oli tehty siitä, etten koskaan päivitä kuvia tms. lasten harkoista. Nykyään päivitänkin sitten entistä vähemmän, siinäpä on muilla pähkäilemistä että eikö tuon elämässä tapahdu mitään...

Vierailija
22/24 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippasin muutama vuosi sitten ja en ole katunut. En koe tarvetta lahetella viesteja ja kuvia elamastani enka myoskaan tarvitse moista puolitutuilta. Tiedan kylla missa ne tarkeat ihmiset ovat ilman facea. Olen kaikinpuolin some vastainen. En laheta whatsappilla kuvaa jostain superillallisesta joukolle ihmisia, kerron siita ystavailleni kun tapaan heidat. Joo, olen vanhanaikanen mutta tykkaan olla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin kolme vuotta sitten ja vasta noin vuosi sitten ihmiset alkoi huomata lähtöni.
Tulin takaisin pari kuukautta sitten, mutta se oli virhe.

Vierailija
24/24 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole poistanut FB-profiiliani enkä ole harkinnutkaan, vaikka koko palvelu on viime aikoina alkanut tympiä. Ihmiset päivittävät sinne niin paljon kaikkea tyhjänpäiväistä. Älypuhelinten ja kamerakännyköiden yleistymisen myötä monille on tullut pakonomainen tarve raportoida jatkuvasti kaikki arkipäiväisimmätkin tekemisensä. Kyllästyttää lukea viikosta toiseen siitä, kuinka joku on siivonnut, pyykännyt, ulkoillut lastensa kanssa jne. Myös jatkuva oman egon pönkittäminen rasittaa. 

Hyödyllisintä Facebookissa ovat ehkä erilaiset ryhmät, joiden kautta saa tietoa esim. vuokra-asunnoista, oman alan työpaikoista, erilaisista tapahtumista jne. Keskustelumahdollisuus omalla tai kaverin seinällä on kiva, jos ihmiset vain käyttäisivät sitä joskus johonkin älylliseen. Facebookin kautta pystyy myös kätevästi seuraamaan erilaisia verkkolehtiä. Eli syitä pysyä Facessa on mielestäni enemmän kuin poistua sieltä. Olen kuitenkin muuttanut omaa Facebookin käyttöäni siten, että olen lakannut seuraamasta ihmisiä, joiden päivityksillä ei ole itselleni mitään informaatioarvoa. En myöskään jaksa enää käydä tykkäämässä jonkun kuvista viisi kertaa päivässä, nämä huomiota kerjäävät egobuustaajat saavat jäädä. Pyrin muutenkin rajoittamaan palvelussa käyttämääni aikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi