Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Realia asuntovuokraus

Vierailija
29.12.2014 |

Toimiiko Realia yleisesti näin? Joulukuun alussa nettiin tuli ilmoitus kiinnostavasta vuokra-asunnosta. Laitoin välittäjälle sähköpostia, ei vastausta. Laitoin seuraavalla viikolla uuden viestin: vastaus tuli, että esittelevät asuntoja hakemusten perusteella. Tein hakemuksen saman tien, ei vastausta. Kyselin hakemukseni perään taas seuraavalla viikolla, välittäjä vastasi että oli saanut hakemukseni, mutta ei tiedä onko asukas vielä muuttanut asunnosta, lupasi tavoitella asukasta. Taas hiljaisuus useamman päivän ajan. Uusi kysely, vastasi että seuraavalla viikolla voisi olla mahdollista päästä katsomaan asuntoa. Seuraavalla viikolla automaattinen reply kyselyyni, että on joululomalla. Tänään asuntoilmoitus oli poistunut vuokraovesta. Että näin! Hieman kyllä ihmetyttää tällainen asiakaspalvelu. Minulla vakituinen työ ja luottotiedot kunnossa eli siitä ei pitäisi olla kiinni.

Onko muilla vastaavia kokemuksia? Itselläni ei kyllä tähän asti ole tällaista tullut vastaan. Aina on asuntoa päässyt katsomaan, jos se on ollut vapaana. 

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on valitettavasti!

Ei näin Realian tulisi hoitaa bisneksiään!

Joko heillä on järjestelmässään bugi tai sitten ovat liian valikoivia vuokralaisten suhteen.

Vierailija
2/25 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vastaavia kokemuksia Tahkolalta. Näyttöä mahdoton saada, pari kertaa jopa luvattiin järjestää päivään x mennessä mutta ikinä ei mitään kuulunut ja lopulta ilmoitukset poistui. Tai sitten on sanottu että ilmoitellaan kun näyttö on, no ei sieltä ikinä mitään viestiä tule. Onneksi löysin asunnon lopulta torista.. Realia toiminut sen sijaan aina hyvin, tosin tässä kaupungissa heillä harmittavan vähän asuntoja vuokrattavana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on valitettavasti!

Ei näin Realian tulisi hoitaa bisneksiään!

Joko heillä on järjestelmässään bugi tai sitten ovat liian valikoivia vuokralaisten suhteen.

Niin tai sitten vaan asunnot vuokrataan hakemusjärjestyksessä. Joku on saattanut jonottaa asuntoa pidempääkin.

Vierailija
4/25 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Realia vuokraa lähinnä kuntien asuntoja? 

Vierailija
5/25 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran vuokrannut ja juuri noin se meni. Tai tosin, välittäjä ei vastannut viestiin lainkaan. Ei sähköpostitse, ei puhelimeen, ei palautesivun kautta.

Otin yhteyttä välittäjän esimieheen, ja välittäjä soitti puolen tunnin sisällä.

Vierailija
6/25 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko kyseinen välittäjä H.R.?

Vierailija
7/25 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että S.S Hyvinkäältä

Vierailija
8/25 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin on outoja kokemuksia: vuokraa korotettiin heti vaikka asuinalue ei ollut mitenkään erityinen, päinvastoin alue oli slummiutumassa. Toisessa Realian talossa oli jäteongelma ainakin pari päivää, roskikset laitettiin jostain syystä lukkoon ja pois käytöstä eivätkä ketkään asukkaat saaneet viedä roskia muuta kun jonnekin (ties minne)

Vierailija
9/25 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama meno, hakemus laitettu ja meili ohjeen mukaan perään...ei mitään vastausta, koitin soittaa ja ei vastata. Luulisi jo yleisten käytösnormien mukaan asiakaspalvelusta että vastataan viestiin vaikka ei asuntoa ei olisikaan tarjota jotta voi unohtaa kyseisen asunnon ja siirtää kiinnostuksen johonkin toiseen

Vierailija
10/25 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksia realiasta on. Ei ole mikään fiksuin firma, jos mahdollista niin suosittelen käyttämään jotain muuta välittäjää

Vierailija
11/25 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Realialla on tällaiset vaihtoehdot:

"Yhteystietoni saa luovuttaa asunnosta kiinnostuneelle hakijalle sopiaksemme asuntoon tutustumisajan minulle sopivana ajankohtana. "

"Realian edustaja voi esitellä asuntoa yleisavaimella parhaaksi katsomanaan ajankohtana. Ilmoitamme esittelyajat sinulle etukäteen"

Eli joskus se asukas tekee Realian työn. Jos ei käy mikään aika asukkaalle, niin mutäs tekevät 😁

Vierailija
12/25 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö Realia vuokraa lähinnä kuntien asuntoja? 

Ei, kyllä siellä on muidenkin. Minulla oli vakuutusyhtiöiden omistama asunto ja Realia hoitaa sen vuokrausta ainakin tällä hetkellä.

Vierailija
13/25 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla kävi onni. Kiertäkää REALIA MANAGEMENT kaukaa!! Vievät teidän vuokratakuut. Ja jos oikein huono onni käy niin saatte vielä täysin aiheetta remontoida asunnon lähtönne jälkeen. Lasku tulee perässä. Kokemusta on.

Vierailija
14/25 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Realialla on tällaiset vaihtoehdot:

"Yhteystietoni saa luovuttaa asunnosta kiinnostuneelle hakijalle sopiaksemme asuntoon tutustumisajan minulle sopivana ajankohtana. "

"Realian edustaja voi esitellä asuntoa yleisavaimella parhaaksi katsomanaan ajankohtana. Ilmoitamme esittelyajat sinulle etukäteen"

Eli joskus se asukas tekee Realian työn. Jos ei käy mikään aika asukkaalle, niin mutäs tekevät 😁

Noin toimii mm. Sato eli nykyinen asukas joutuu esittelemään asuntoa, jos tuohon suostuu. Vapaata asuntoa taas voi näyttää vaikka huoltomies. Lumo pistää uuden asukkaan tekemään maalausremontin ja jälki on sen mukaista. Maalit saa sentään ilmaiseksi. 

Isot yhtiöt kiskovat semmoisia voittoja asuntojen vuokrauksella, että luulisi olevan varaa palkata henkilö esittelemään vapautuvia asuntoja ja remonttimies maalaamaan seinät. 

Vierailija
15/25 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko nostaa keskustelua koska mulla on täsmälleen samanlainen kokemus realista! Aivan käsittämätöntä asiakaspalvelua.

Vierailija
16/25 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse luovutin jo siinä kohtaa, kun yhteydenottopyyntööni ei tullut vastausta. Ilmeisesti firmalla menee joko liian hyvin tai sitten niitä ei vain kiinnosta asiakaspalvelu?

Vierailija
17/25 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi mitenkään suositella. Raha kelpaa ja vuodeksi pakotetaan sitoutumaan, mutta häiriötilanteisiin ei puututa millään lailla. Annetaan asunnon vaarantaa terveys eikä siltikään suostuta purkamaan sopimusta. Raha edellä menevät todellakin.

Vierailija
18/25 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaisia kokemuksia myös täällä. Yriteltiin tavoitella Realian ilmoituksen välittäjää, ei mitään vastausta useaan yhteydenottoon. Otin sitten yhteyden toiseen Realin tyyppiin, kyselin mikseiköhän ensimmäinen tyyppi vastaa  ja alkoi vihdoin tapahtua. Todellakin joku bugi heidän järjestelmässä tai sitten välittäjät tekee hommansa hiukan sinnepäin. 

Vierailija
19/25 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan vastapainoksi, mulla on tuore hyvä kokemus Realiasta Tampereella. Muutin siis heidän isännöimään taloon jokin aika sitten. Kaikki sujui alusta loppuun loistavasti, välittäjä oli mukava ja firma vieläpä pintaremontoi paikkaamalla reiät ja maalaamalla asunnon seinät edellisen asukkaan jäljiltä minulle, ihan oma-aloitteisesti. Itse olen siisti eläjä, mutta en olisi välttämättä edes kaivannut mitään pintaremppaa, asunto oli näytöllä hyvä ja siisti. Oli siis todella miellyttävä yllätys.

Toki ei ole kokemusta poismuutosta siis, mutta ainakin tähänastinen kokemus on pelkästään positiivinen. Kaikki hoituu.

Vierailija
20/25 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella surkeaa bisnestä tekevät ja erittäin hankalia ihmisiä sielä töissä. Valitettavasti tämä on varsin yleistä suurissa yrityksissä missä ei pelata omilla rahoilla eikä näin ollen tunneta tarvetta palvella asiakasta. Jos kyseessä olisi yritys missä on omat varat käytössä olisi touhu pikkasen aktiivisempaa mutta tämmöinen välitystoiminta missä välittäjät saavat palkkansa vaikka asunnot ammottaisivat tyhjyyttään ei ole kauhean kauas kantoisaa. Asuinpaikkakunnallani on 22 Realian asuntoa tyhjänä mutta se ei tunnu olevan ongelma kun ei ole heidän omia asuntojaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi