Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ootko joskus ollut käräjillä? Miksi?

Vierailija
29.12.2014 |

Käräjäoikeuskokemuksia siis haeskelen. Syytettynä vai asianomistajana? Miten kävi?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syytettynä varkaudesta. Menin vain paikalle ja siellä käytiin minun asia läpi. Sain sakot ja jouduin maksamaan pienen korvauksen. Ei ollut mikään pelottava kokemus.

Vierailija
2/22 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut montakin kertaa, tukihenkilönä rikoksen uhrille, eli siis asianomistajan puolella. Joskus syyte on johtanut tuomioon, joskus se on rauennut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syytettynä ainakin varkaudesta, törkeästä pahoinpitelystä ja parista murron yrityksestä. Sakkoja noista on yhteensä tullu 1050e ja korvauksia joku 1200e. Sit asianomistajana oon ollut raiskauksesta ja tulossa on törkeä pahoinpitely. Todistajana on myös 2 kertaa ollut.

Vierailija
4/22 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asianomistajana, raiskauksen yritys. Siitä mentiin sitten vielä hoviinkin. Minä voitin.

Vierailija
5/22 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta monituista kertaa. Tuomarin roolissa sekä oikeudenkäyntiavustajan roolissa.

Vierailija
6/22 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huotoriita voitin oikeudessa exä vei hoviin voitin senkin samanlaisena täysin pysyi päätös...

Vierailija
7/22 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 17:12"]Monta monituista kertaa. Tuomarin roolissa sekä oikeudenkäyntiavustajan roolissa.
[/quote]

Tuomarina vai lautamiehenä?

Vierailija
8/22 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuomarina

Vierailija
9/22 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisön joukossa.

Seurasimme, kuinka nuorisorikolliset eli varkaat puolustivat itseään.

Harvinaisen hupaisa näytelmä ja esimerkki siitä, millaisia roistoja Suomessa on. 

Vierailija
10/22 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeäliikenneturvallisuuden vaarantaminen syytettynä.
Kerran haastoin erään huijarin käräjille ja voitin samoin kun auto hajoitettiin ja kaikki kamat nussittiin siitä.

Vierailija
11/22 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 17:08"]Syytettynä ainakin varkaudesta, törkeästä pahoinpitelystä ja parista murron yrityksestä. Sakkoja noista on yhteensä tullu 1050e ja korvauksia joku 1200e. Sit asianomistajana oon ollut raiskauksesta ja tulossa on törkeä pahoinpitely. Todistajana on myös 2 kertaa ollut.
[/quote]

Valitettavasti minulle muodostuu tietynlainen mielikuva sinusta jo näillä tiedoilla.. Tuo, että käräjöintikerrat kasaantuvat noin.... Liikut väärissä piireissä!

Vierailija
12/22 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asianomistajana, mutta en ollut läsnä oikeusistunnoissa. 1 asia, mutta käsiteltiin käräjäoikeudessa ja hovissa. Syytetty tuomittiin.

Vierailija
13/22 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 17:08"]Syytettynä ainakin varkaudesta, törkeästä pahoinpitelystä ja parista murron yrityksestä. Sakkoja noista on yhteensä tullu 1050e ja korvauksia joku 1200e. Sit asianomistajana oon ollut raiskauksesta ja tulossa on törkeä pahoinpitely. Todistajana on myös 2 kertaa ollut.
[/quote]
Hyvä, että tollanen pahoinpitelijä varas narttu on raiskattu.

Vierailija
14/22 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 on henkirikoksen uhrin omainen.

Vierailija
15/22 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut todistajan myymälävarkausoikeudenkäynnissä.

Vierailija
16/22 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin mun teinitytön puolesta. Tyttö oli asianomistajana seksuaalirikoksen takia. Syytetty tuomittiin vankilaan ja maksamaan korvauksia, mutta tapaus on menossa hoviin.

Vierailija
17/22 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsojana olen ollut. Oisko ollu lakitiedon tuntiin liittyvä käynti lukioaikoina, jos oikein muistan. Kerran ois ollu mahdollisuus olla asianomistajana, mutta luovuin syytteistä, pieni automurto oli kyseessä. Ketuttihan se kun pojat pääsi kuin koirat veräjästä, mutta korvauksia en ois koskaan heiltä saanut, joten annoin olla. 

Vierailija
18/22 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoltajuusriita, hävisin. Asianomistajana pahoinpitelyssä, en vaatinut rangaistusta mutta tekijä tuomittiin sakkoihin. Syytettynä kunnianloukkausesta, yksi istunto jonka jälkeen vastapuolen piti täydentää syytettä. Tapaus ratkaistiin sillä, että kirjoitin asianomistajalle (ex-mies) kirjallisen anteeksipyynnön :D Kerran todistajana varkaus-jutussa.

Vierailija
19/22 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Palkkasin asianajajaksi heikki lampelan. Voitettiin. Liittyi tyttäreeni, emme oltu syytettyinä vaan asianomaisina

Vierailija
20/22 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut todistajana. Kävelin tuttuni kanssa torilla ja yhtäkkiä tuntematon mies hyökkäsi pahoinpitelemään hänet. Onni onnettomuudessa oli toki se, että tapaus tallentui kameraan. 

Muistan haalanneeni hakatun tuttuni taksiin ja sillä päivystykseen. Lääkäri soitti muistaakseni poliisit koska oli pahoinpitelyn vakavuudesta sitä mieltä että poliisin pitäisi tutkia tapaus.

No, joku elämäntapahulttio löytyi hyvinkin nopeasti ja saikin kivasti kakkua oikeudessa koska hänellä oli pohjia alla. Vieläkään en kyllä tajua miksi joku hyökkää tuntemattoman pienikasvuisen naisn kimppuun ja pieksee niin että veri lentää pitkin toria. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä