Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen varmaan loppu elämäni vihainen isälleni.

Vierailija
24.10.2021 |

Olen alaikäinen, tarkkaa ikää en kerro ettei minua tunnisteta. Vuoden sisällä olen ymmärtänyt, miten isäni on käyttänyt minua hyväkseen kun olin todella nuori (8-10 -vuotias). Kyllä mä silloinkin koin nämä asiat epämukavina, ja se tuntui jotenkin väärältä, mutta en tiennyt mitä se oli. Nyt vanhempana tiedän. Mun isä varmaan luulee etten muista. Nyt koen valtavaa vihaa sekä itseäni että isääni kohtaan. Miten voin ikinä antaa tällaista anteeksi?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

okei

Vierailija
2/22 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse antaa anteeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

itkettää

Vierailija
4/22 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun ei tarvitse antaa ikinä anteeksi! Pystytkö puhumaan äidillesi tai jollekin muulle aikuiselle? Sen jälkeen tarvittaessa terapiaan ja täysi välien katkaiseminen isääsi. Pääset tyypistä kokonaan eroon.

Vierailija
5/22 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käänny taivaallisen isän puoleen. Hän ymmärtää ja antaa voimaa antaa anteeksi.

Vierailija
6/22 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle on tehty väärin, olen pahoillani. Olen itse kokenut saman asian. Hienoa, että edes s anonyymisti avaudut.

Mä pidin asian 30v sisälläni, tuo kokemus on vaikuttanut aika paljon. Olen saanut todella paljon apua terapiasta. Jos opiskelet juttele terkkarille, älä häpeä vaikka sellainen tunne varmasti tulee.

Mä en ole kauheasti tekemisissä isäni ja veljeni kanssa (molempien uhriksi jouduin). Viha on sulle oikeutettu tunne, saat tuntea juuri niinkuin haluat! Lähetän täältä virtuaalihalin.

Vierailija
7/22 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun ei tarvitse antaa ikinä anteeksi! Pystytkö puhumaan äidillesi tai jollekin muulle aikuiselle? Sen jälkeen tarvittaessa terapiaan ja täysi välien katkaiseminen isääsi. Pääset tyypistä kokonaan eroon.

Mä en kuitenkaan haluaisi menettää mun isää... vaikka olenkin vihainen. Sitten mun päässä pyörii ajatukset, että mitä jos kuitenkin kyse oli jostain viattomasta, jonka olen tulkinnut väärin. Kaiken järjen mukaan näin ei kuitenkaan ole.

Vierailija
8/22 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
9/22 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa myös muistaa vaihtoehto, että kyseessä ovat "väärät muistot". Olet lukenut tommosista väärinkäytöksistä, ja vähitellen mielesi on luonut siitä väärän muiston. Ihmisen muisti ei ole kovinkaan luotettava erottelemaan todella tapahtuneita asioita, ja muita muistoja elokuvista, luetusta yms..

En usko, että kyse olisi tuollaisesta. Mä olen muistanut nämä asiat tähän asti, eli ne eivät ole missään vaiheessa olleet unohdettuna. Kuitenkin vasta viime aikoina ymmärtänyt mistä niissä on ollut kyse. Tavallaan asian ymmärtämiseen ja sisäistämiseen on mennyt aikaa, eikä muistamiseen. Ap

Vierailija
10/22 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet rikosilmoituksen, jos ei ole vielä ehtinyt vanhentua niin saat äijän vastuuseen teoistaan. Voi olla etsimässä parastakin aikaa uutta hyväksikäytettävää. Ei tuollaisia tarvitse antaa anteeksi eikä olla missään tekemisissä muutoinkaan.

Vierailija
11/22 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teet rikosilmoituksen, jos ei ole vielä ehtinyt vanhentua niin saat äijän vastuuseen teoistaan. Voi olla etsimässä parastakin aikaa uutta hyväksikäytettävää. Ei tuollaisia tarvitse antaa anteeksi eikä olla missään tekemisissä muutoinkaan.

Ehtiikö rikos vanhentua 4-6 vuodessa?

Vierailija
12/22 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käänny taivaallisen isän puoleen. Hän ymmärtää ja antaa voimaa antaa anteeksi.

Varmaan helpompi ja tehokkaampi tapa on kääntyä Terapian puoleen, joka on saatavilla julkisen terveydenhuollon kautta. Siellä on ammattilaiset vastassa auttamassa. Anteeksi tosin ei tarvitse antaa, jos ei siltä tunnu.

Vierailija
13/22 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nopeammin käsittelet asian, sitä nopeammin saat sen pois hallitsemasta elämääsi. Monta asiaa mitä nuorena tapahtuu tulee vaikuttamaan siihen millainen aikuinen sinusta tulee, jos niitä ei käsittele oikein.

Nuo on sellaisia asioita, että ei kannata itse jäädä yksikseen pohtimaan, siinä vaan kasvaa sisäinen viha ja itseluottamus murtunee. 

Aloita tosiaan keskustelemalla terveydenhoitajan kanssa. Jos se ahdistaa, koska on koulussa, niin aina voit soittaa suoraan terveyskeskuksen numeroon tai vaikkapa käydä siellä.

Terapia on oikea tapa käsitellä näitä asioita.

Vierailija
14/22 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä nopeammin käsittelet asian, sitä nopeammin saat sen pois hallitsemasta elämääsi. Monta asiaa mitä nuorena tapahtuu tulee vaikuttamaan siihen millainen aikuinen sinusta tulee, jos niitä ei käsittele oikein.

Nuo on sellaisia asioita, että ei kannata itse jäädä yksikseen pohtimaan, siinä vaan kasvaa sisäinen viha ja itseluottamus murtunee. 

Aloita tosiaan keskustelemalla terveydenhoitajan kanssa. Jos se ahdistaa, koska on koulussa, niin aina voit soittaa suoraan terveyskeskuksen numeroon tai vaikkapa käydä siellä.

En vaan usko että koskaan uskaltaisin kenellekään näistä asioista puhua. Menettäisin siinä kaikki mun läheiset ihmiset, ainakin perheen. Tiedän ettei mun äiti uskoisi mun isästä sellaista. Ovat olleet naimisissa yli 20 vuotta. Muutenkin koko suku pitää mua tällä hetkellä vaan typeränä murrosikäisenä, joka kiukuttelee kaikesta. Ap

Vierailija
15/22 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menetin oman sukuni. Sain jotain paljon parempaa.. Tervehenkisiä ihmisiä ja aitoa välittämistä. Mäkin hymyilin hiljaa kunnes täytin 18. Marsin poliisilaitokselle kertoen kaikesta. Poliisilla oli antaa hyvät suositukset asiantuntevista kriisipaikoista.

Vierailija
16/22 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vaan usko että koskaan uskaltaisin kenellekään näistä asioista puhua. Menettäisin siinä kaikki mun läheiset ihmiset, ainakin perheen. Tiedän ettei mun äiti uskoisi mun isästä sellaista. Ovat olleet naimisissa yli 20 vuotta. Muutenkin koko suku pitää mua tällä hetkellä vaan typeränä murrosikäisenä, joka kiukuttelee kaikesta. Ap

Ei sinun tarvitse siitä perheellesi puhua vielä. Sen takia asiaa on parempi käydä läpi ihan toisen tuntemattoman terapeutin kanssa, jotta osaat itse käsitellä niitä asioita. 

Vierailija
17/22 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ketään kiinnosta

Vierailija
18/22 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehtiikö rikos vanhentua 4-6 vuodessa?

Riippuu siitä mitä tarkalleen ottaen on tapahtunut. Ei tarvitse avata sen tarkemmin jos et halua, mutta tässä karkeaa tietoa: https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-rikoksen-vanheneminen

Avaamalla rikosilmoituksen saat tuohonkin asiaan varman vastauksen.

Vierailija
19/22 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole sitten :D

Vierailija
20/22 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en kuitenkaan haluaisi menettää mun isää... vaikka olenkin vihainen. Sitten mun päässä pyörii ajatukset, että mitä jos kuitenkin kyse oli jostain viattomasta, jonka olen tulkinnut väärin. Kaiken järjen mukaan näin ei kuitenkaan ole.

Korjaan, sulla ei ole ikinä ollut isää.