Miten lakitoimiston sihteeri pukeutuu?
Olen menossa sihteeriksi lakitoimistoon (pieneen). Miten minun kuuluu pukeutua?
Kommentit (23)
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 14:11"]
Olen menossa sihteeriksi lakitoimistoon (pieneen). Miten minun kuuluu pukeutua?
[/quote]
perussiisti, tyylikäs
https://www.google.com/search?q=law+secretary&num=100&hl=en&source=lnms&tbm=isch&sa=X&
Bikinit ja korkokantakengät. Joku huivi kaulassa on myös hyvä lisä.
On pian asianajotoimisto. Mutta pieni on. Eli ei farkkuja, mitä muita sääntöjä?
ap
Pitääkö olla jakkupuku vai käykö näin talvisaikaan esim. siisti villatakki?
ap
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 14:12"]
Pieni lakitoimisto, jos ei ole edes asianajotoimisto, tuskin hirveitä vaatimuksia pukeutumiselle asettaa. Meillä yritysjuridiikkaan erikoistuneessa asianajotoimistossa ainoa sääntö on, että EI FARKKUJA.
[/quote]
Ainoa sääntö on ettei farkkuja? :-D
Laadukkaat jakkupuvut on niin kalliita, että sihteereiltä ei voi edellyttää niihin pukeutumista. Siistit neuleet käy. Kukaan ei tietysti kielläkään jakkupukuja, kunhan muistat, että asianajaja haluaa aina säilyttää hajuraon alaiseensa. Parempi on näyttää vähän juntilta kuin juristilta, jos ei kerran juristi ole.
Mahdollisimman nopeasti, että ehtii ruokatunnilla syödäkin.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 14:22"]
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 14:12"]
Pieni lakitoimisto, jos ei ole edes asianajotoimisto, tuskin hirveitä vaatimuksia pukeutumiselle asettaa. Meillä yritysjuridiikkaan erikoistuneessa asianajotoimistossa ainoa sääntö on, että EI FARKKUJA.
[/quote]
Ainoa sääntö on ettei farkkuja? :-D
[/quote]
Tietysti sääntöjä annetaan lisää, jos olisi jotain nahkahousu ja heviliiviongelmaa. Onnistunut rekrytointi on tähän saakka taannut sen, että tuo edellä mainittu on toistaiseksi riittänyt säännöksi.
Jakkupuku ei välttämättä ole huono vaihtoehto, tai hame ja bleiseri tai siisti kauluspaita/neule ja suorat housut. Ainakin alkuun, kunhan ensin jonkin aikaa kuulostelet työpaikan ilmapiiriä kuinka rentoa tai virallista meno siellä on.
Voi luoja. Jos vaikka ap kysyisit ihan sieltä työnantajaltasi, että mikä heillä on pukukoodi?
Tässä tapauksessa esimies on mieheni, eli tuskin haluaa hajurakoa pitää :D
ap
Toinen oikealta, ihan tavallinen lakitoimiston sihteeri.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 14:42"]
Tässä tapauksessa esimies on mieheni, eli tuskin haluaa hajurakoa pitää :D
ap
[/quote]
Et sitten kykene hänen kanssaan tuon vertaa kommunikoimaan?
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 14:45"]
Toinen oikealta, ihan tavallinen lakitoimiston sihteeri.
[/quote]
Joo ei todellakaan ole tapana rintavakoa oikeassa työelämässä esitellä tällä alalla.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 14:45"]
Toinen oikealta, ihan tavallinen lakitoimiston sihteeri.
[/quote]
Varmaan edellyttää että asiakaskunta on tätä tasoa
http://content.artofmanliness.com/uploads/2009/10/mad-men-2.jpg
Jotkut sellaiset joissa voi olla hyvin polvillaan :D
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 14:47"]
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 14:45"]
Toinen oikealta, ihan tavallinen lakitoimiston sihteeri.
[/quote]
Joo ei todellakaan ole tapana rintavakoa oikeassa työelämässä esitellä tällä alalla.
[/quote]
Tuolla näyttävällä punapäällä on oikeassa elämässä suomalainen aviomies...
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 15:08"]
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 14:47"]
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 14:45"]
Toinen oikealta, ihan tavallinen lakitoimiston sihteeri.
[/quote]
Joo ei todellakaan ole tapana rintavakoa oikeassa työelämässä esitellä tällä alalla.
[/quote]
Tuolla näyttävällä punapäällä on oikeassa elämässä suomalainen aviomies...
[/quote]
Tämä liittyy mihin?
Pieni lakitoimisto, jos ei ole edes asianajotoimisto, tuskin hirveitä vaatimuksia pukeutumiselle asettaa. Meillä yritysjuridiikkaan erikoistuneessa asianajotoimistossa ainoa sääntö on, että EI FARKKUJA.