Suosittele hyvää pölynimuria!
En haluaisi sijoittaa imuriin mitään 400 euroa, mutta imurin ei tarvitse ihan halvinkaan olla. Joku 200 euroa vielä menettelee, ihanne olisi vaikkapa 150 euroa maksava tehokas imuri.
Kommentit (38)
Elämäni aikana on ollut testattua useita pölynimureita ja ei ole Miele-imuria voittanutta. Muuta hajonneet parin tai kolmen vuoden sisällä. Sitten tietysti on ihan ammattisiivoojille tarkoitettu imuri:
Kärcher T 10/1 BSC pölynimuri 1527-156 tai wetrok http://www.siivous.fi/yellowservice/tuote/4417/wetrok-monovac-6-plus-polynimuri-we404602
Näistä saa pulittaa enemmän mutta varmasti ovat hyviä ja kestäviä.
Ostettiin muutama viikko sitten tuo elecroluxin ultraonen. oon ainakin vielä ollut tyytyväinen. Imuteho on hyvä, teleskooppivarsi ja monitoimisuulake, jotka (ainakin vielä) toimii näppärästi. Virtajohtokin on meille hyvän mittainen. Lattiasuulake sen sijaan on hiukka kömpelö, jalalla painamalla ei välttämättä vaihdu kovin kätevästi mattopuolen ja lattiapuolen välillä, mutta se ei ole iso ongelma. Kevyt, liikkuu hyvin ja on käyntiääneltään hiljainen. Imee hyvin alhaisellakin teholla. Mutta aikahan sen näyttää, oliko se ostos niin hyvä. Maksoin siitä 170e.
Miele, tietysti. Paras ja kestää sen 20 vuotta keposaan. Halvempikin malli on hyvä.
Electroluxin ultra silence all floor on ollut erittäin hyvä. Pelästyin vähän sitä mohlosuulaketta, töissä kun olen tottunut käyttämään niitä näppäriä pieniä teollisuusimureita. Mutta onkin tosi hyvä, ja tuossa tulee mukana sirompikin suulake, tarkoitettu parketille mutta kaiketi toimii muutenkin.
En tiedä tarkemmin malleista, mutta olen käyttänyt töissä Mielen imuria eikä siitäkään ole pahaa sanottavaa! Tosi jämäkän oloinen. Omaan kotiini ostaessa matala melutaso ja hepa13 vain olivat ne ratkaisevimmat kriteerit.
t. Se joka suositteli Electrolux US Animalia
Älä vaan osta AEG:n T8 pussitonta imuria!
Mielummin vaikka harja ja rikkalapio..
Mielen imureita olisin suositellut minäkin. Meidän kissataloudessa Mielen Cat & Dog -imuri on ensimmäinen, joka ei ole sanonut sopimusta irti parissa vuodessa. Aivan mahtava. Kaupan päälle runsaasti Fingerpori-vitsejä.
Kyllä täälläkin Miele saa kannatusta, mutta hinnaltaan ei ehkä sieltä edullisimmasta päästä. Itsellä sellainen perusmalli, isälläni on hieman fiinimpi, jossa varressa katkaisin ja tehon säätimet. Molemmat toimineet jo useamman vuoden.
Mutta mielestäni kannattaa hieman imuriin sijoittaa, jos se myös kestää. "Hyvällä" tuurilla tulee kalliimmaksi ostaa joka toinen vuosi uusi halvempi imuri, kuin kerralla hinnakkaampi ja kestävä.
Miele huudetaan täältäkin! Parilla sadalla voi löytyä hyvä malli joka kestää ja on käytännöllinen (ei tartte Mielen pyörillä jäädä jumimaan ja kääntelemään imuria jatkuvasti vaan se tulee perässä ja mukana sulavasti :)
Electrolux Ultra One! Juuri ostettiin Prismasta kotiin hintaan 199. Edellinenkin on sama ja erinomaisen hyvä ja toimiva, mutta se lähtee mökille :)
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 22:39"]
Älä vaan osta AEG:n T8 pussitonta imuria! Mielummin vaikka harja ja rikkalapio..
[/quote]
Jep pussittomiin en enää koske, nimen omaan harja ja rikkalapiokin olisi tehokkaampi kuin edellinen "Cyclone".
Ooh! Pilveksen maalivahti Jarmo Pylly on tosi imuri.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 13:06"]
Suosittelen hyvää pölynimuria.
[/quote]
Minä myös! Ja on kuule HY-VÄ!
Voltan halpisimuri on kyllä oikeasti hyvä. Imee roskat tehokkaasti ja se on pieni. Ainoa miinus, että varsi ei ole teleskooppi.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 14:21"]
Edellinen lisää, että meillä on tällähetkellä tämä, johon tosiaan oon tyytyväinen. http://www.verkkokauppa.com/fi/product/40764/dvvbv/Electrolux-Ergospace-polynimuri
[/quote]
Tämä tuli nyt sitten hankittua. Tuskin voi ainakaan olla huonompi kuin aikaisempi...
ap
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 14:26"]Hmm, ei edellinen siis vaan nro 14 on nro 12. Näköjään muutkin vaikuttaa tyytyväisiltä Electroluxeihin? Vai onko jollain huonoja kokemuksia em. merkistä?
[/quote]
Mulla on Electroluxin ultrasilencer malli muutaman vuoden takaa ja olen aivan kypsä siihen. Tosi hankala liikuteltava, raskas. Hiljainen joo, jos imuteho on säädettynä kaikkein matalimmalle, eli ei sitten ime kunnolla. Varressa on jokin ihme ilmanottoaukko, joka aukeaa joka kerta kun imuroidessa käsivarsi vain hipaiseekin sitä. Eli kannattaa huolella kokeilla kaupassa millainen liikuteltava imuri on.