100 km automatka, mitä antaisit/pyytäisit bensarahaa?
Kommentit (165)
Vierailija kirjoitti:
Tarjoaisin kahvit tai ruuan. Kustannukset bensoista aika pienet, mutta kympin voisin antaa. Pyytäisi en mitään.
Öö, bensa on nykyään kallista. Kyllä kuski sen kukkarossaan huomaa että ajelee 100 km ylimääräistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarjoaisin kahvit tai ruuan. Kustannukset bensoista aika pienet, mutta kympin voisin antaa. Pyytäisi en mitään.
Öö, bensa on nykyään kallista. Kyllä kuski sen kukkarossaan huomaa että ajelee 100 km ylimääräistä.
Ylimääräisenä?
Etkö ymmärrä lukemaasi, olet tollo.
Puoliksi kulut, sanoo ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylimääräisenä?
Etkö ymmärrä lukemaasi, olet tollo.
Puoliksi kulut, sanoo ap.
Niin että jos nyt ajelee 100 km johonkin suuntaan vaikka oiskin toinen kyydissä, niin en sanoisi kuluja "pieniksi". Kyllä aika moni joutuu bensarahansa nykypäivänä tarkkaankin laskemaan kuule. Ei siinä välttämättä kahvikuppi mieltä lämmitä jos itse olet se joka yksin tankkaa bensatankin.
10e ihan sopiva ja munkki kahvit huoltiksella.
Voisitko vain kysyä mikä on sopiva hinta. Minulle kelpaisi kahvi ja sämpylä, jos matkan tekisin muutenkin.
Öööööö...tuohon 100km matkaan kannattaa huomioida polttoaine kulut, vakuutusmaksut, päästävero, rengas ja huoltokulut...
Ei taida ihan muutama euro riittää..
Varsinkin jos vielä ajaa tuon ma-pe=500km/viikko.
40-50 euroa, riippuen millaisia seteleitä lompsassa sattuu olemaam
Bensan hinta nyt= 1,8€, auton keskikulutus about 7€/100km = 12,6 €. Olettaen, että molemmille pakollinen matka, niin maksaisin 10€.
Kympin antaisin ja olisin tyytyväinen itse samaan korvaukseen.
Vierailija kirjoitti:
Bensan hinta nyt= 1,8€, auton keskikulutus about 7€/100km = 12,6 €. Olettaen, että molemmille pakollinen matka, niin maksaisin 10€.
Ikäänkuin autosta ei olisi mitään muita kuluja kuin polttoaine. Oletko nainen, persaukinen vai molempia? Mihin luulet esim. yritysten kilometrikorvausten perustuvan?
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi tietää, että miksi jotkut kokee 10€ on 100 km matkalta liian vähän? Se kattaa kuitenkin reilusti suurimman osan bensan hinnasta ko.matkalla. En itse ole kyllä ikinä kuskina toivonut tuon enempää.
Verottajan hyväksymä kilometrikorvaus on 44 senttiä/km. Jos kulut jaetaan niin 100 km matkasta käypä korvaus on 22 euroa. Koska olisi noloa maksaa kolikoilla, niin 30 euroa tai enemmän on käypä summa.
Maksaisin sen mitä kuski pyytää. En tiedä mitään autojen bensan kulutuksesta tai bensan hinnoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi tietää, että miksi jotkut kokee 10€ on 100 km matkalta liian vähän? Se kattaa kuitenkin reilusti suurimman osan bensan hinnasta ko.matkalla. En itse ole kyllä ikinä kuskina toivonut tuon enempää.
Koska:
- kuski valmiina, todennäköisesti vie ja tuo kotiovelle.
- autossa on kuluvia osia ja vakuutukset
Meinaitko, että se vain polttoaineella kulkee?
Parikymppiä antaisin, säästyisin itse monelta vaivalta: asemalle meno, kulkuneuvojen vaihto, perillä sama venkslaus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna kun arvaan, teet ruokaostoksesi Lidlissä?
Uskomattoman pihiä ja persaukista kansaa taas liikkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikäänkuin autosta ei olisi mitään muita kuluja kuin polttoaine. Oletko nainen, persaukinen vai molempia? Mihin luulet esim. yritysten kilometrikorvausten perustuvan?
Olen nainen, enkä ole perseaukinen ja olen toiminut usein kuskina itsekin. Sinä taas taidat olla perseaukinen. Auto on mulla joka tapauksessa ja tuo 10€ kattaa reilusti suurimman osan bensoista, eli mun ei kuskina tarvisi maksaa kuin 2,6 € bensakuluja ko. matkalta. Sillä ylimääräisellä kympillä, joka mulle on jäänyt kyytiläisen ansiosta voin sitten maksaa niitä muita kuluja.
Ihmiset ovat hirveitä. Muistan, kun autottomana luin näitä niin jotain 50-100 € katsottiin sopivaksi korvaukseksi. Useimmat jopa useita satasia. Itse en pyydä mitään nyt autollisena ja pyrin auttamaan heitä, joilla autoa ei ole. Yleensä he ovat heitä, joilla sitä rahaa ei tällä hetkellä oikeasti ole ylimääräistä.