Minkä ikäinen ihminen sanoo rintsikoista "liivit"?
Alkoi naurattaa, kun näin tuon ilmauksen täällä.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Olen 55 ja sanon rintsikat. Liivit sanoo äitini ikäiset, siis minun kokemuspiirissäni.
Heidän ikäisensä muistavat vielä 'oikeat' liivit.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mutta äitini kutsuu terveyssiteitä vaipoiksi. En tiedä oko tämä kovinkaan yleistä, mutha minusta aika kiusallista. Äidillä ikää 61.
Ei ole yleistä. Jostain vitsistä varmaan lähtenyt. Olen samanikäinen kuin äitisi, enkä tunne ketään muita jotka sanoisivat vaipoiksi.
Rintaliiveistä: rintsikat on minun sukupolveni sana kyllä, liiveistä puhui äitini, synt 1930. Mitään NAURAMISTA en näe kyllä liivi-sanassakaan... Mutta hulluillahan on halvat huvit ja Ap:llä ilmaiset.
Sanon rintsikat tai liivit, olen pari kymppinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 55 ja sanon rintsikat. Liivit sanoo äitini ikäiset, siis minun kokemuspiirissäni.
RINTSIKKA ON RINTAMAMIESTALO, eli 1,5-kerroksinen ok-talo, ja talo on taas sellainen jossa asu perhe, pariskunta, tai yksinäinen, ei siis lauma tuntemattomia kerroksiin pakattuna, niinkuin kerrostalossa.
Ja sitten se vaatekappale jota haette on tissiliivit.
Tää on rautalankamalli asiasta
Rintamamiestalo ei todellakaan ole rintsikka.
Kyllä on. Rintamamiestalojen omistajat kutsuvat niitä rintsikoiksi tai purulaatikoiksi. Siksi en puhu rintaliiveistä sanalla rintsikka. Muutenkin kyseinen sana on jotenkin kiusallinen. On helpompi puhua (rinta)liiveistä.
T. Millenniaali eli Y-sukupolven edustaja (konservatiivinen sellainen)
Liiveistä puhuu he, joille jo sana rinta on epäsiveellistä.