Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko kokenut kiusaamista tai syrjimistä yliopistossa tai amkissa?

Vierailija
13.07.2020 |

Kerro kokemuksestasi ja mainitse kaupunki!

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, Helsingin Yliopisto. Kiusaaja oli/on narsisti (tämän tajusin vasta jälkeenpäin)

Vierailija
2/61 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaasa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun kauppis

Vierailija
4/61 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hki, amk. Joukosta pois sulkemista (=puhumattomuutta, selän kääntämistä, suoraan sanottuna "me ei kaivata sua tänne"), päättömien juorujen levittämistä, tavaroiden varastamista, arvotavaroiden sabotointia (kirjastossa kaadettiin kahvikupillinen mun avoimen läppärin päälle).

Vierailija
5/61 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskellut kummassakin, enkä ole kokenut kiusaamista. Kyllä se p*ska jäi yläasteelle, kun kiusaajat menivät eri lukioihin kuin minä.

Vierailija
6/61 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainejärjestöt voivat erityisesti olla aika kuppikuntaista ja sisäänpäinlämpiäviä. Missään varsinaisissa opinnoissa en kohdannut ongelmia.

Vierailija
7/61 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielipiteiden ohittamista, ryhmistä sulkemista, päällepuhumista. Informaation panttaamista. Jyväskylä.

Vierailija
8/61 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun yliopisto, kyllä. Ryhmätöistä ulos jättämistä, tyhmittelyä, vakuuttelua etten pärjää alalla, selän takana naureskelua niin että taatusti kuulen että nauretaan.

Vierailija
9/61 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa taas kerran urkintaketjulta, kun ap ei kerro mitään itsestään...

Vierailija
10/61 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä olin yliopistossa, siellä pystyi opiskelemaan tutkinnon käytännössä puhumatta kanssaopiskelijoille lainkaan. Sen kuin kävi luennoilla, teki maasto-/labrakursseja tms. jos sellaisia kuului tutkintoon, suoritti tentit ja opinnäytetyöt.

En ihan ymmärrä missä välissä siellä ehdittäisiin kiusata? Ainejärjestötoiminnassa ehkä, mutta ei opinnoissa.

Vierailija
11/61 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaasassa sekä amk että yo.

Vierailija
12/61 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kokenut. Ei ketään aiheetta kiusata. Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa.

Vierailija
13/61 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Joensuun amk:ssa, sosiaalialan koulutuksessa. Kiusaajani oli narsisti pahimmasta päästä. Piinasi minua yötäpäivää soittelemalla ja lähettämällä tekstareita. Ryhmätöissä laittoi kaikki "virheet" minun syykseni ja valehteli opettajille minusta. Arvosteli ulkonäköäni. Valmistuttuani soitti vielä minulle, että hän pitää huolta siitä, etten tule saamaan työpaikkaa  lähiseuduilta. Hän taisi itse silloin olla jo psykiatrisessa hoidossa.

Vierailija
14/61 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metropoliassa. Jännitän esitystenpitoa mikänäkyy erilaisina ilmiöinä (punastun, hikoan, tärisen) esityksen aikana, niille tietyt opiskelijat nauravat. Olen myös huomannut että monesti nämä naurajat ovat niitä, jotka vetävät pieniä arvosanoja tenteistä.

Vierailija
15/61 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kokenut. Ei ketään aiheetta kiusata. Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa.

, sanoi koulukiusaaja.

Vierailija
16/61 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://arkisto.vihrealanka.fi/2004/8/tuet.html

Miehet ainakin kokee henkistä väkivaltaa ja suoranaista misandriaa vihreissä kun katsoo tätä kirjoitusta.

Vierailija
17/61 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkiksessä. Sain keväällä jopa postiluukusta kirjeen, joka oli täynnä sitä itseään. Minut on ulossuljettu vuosikurssin toiminnasta. Verkossa on ollut nimettömänä läheteltyjä solvausviestejä, jotka on selvästi kollegan lähettämiä (tietysti täysin anonyymilla foorumilla, joten lähettäjää ei voi jäljittää).

Tuleva syksy ja talvi ahdistaa jo valmiiksi. Opinnot on muutenkin alkaneet tuntumaan raskaalta.

Harmittaa, olen harkinnut opintojen keskeyttämistä. Opinnot on vielä alkuvaiheessa (preklinikka).

Vierailija
18/61 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Mutta voin hyvin kuvitella, että sitä esiintyy enemmän naisvaltaisilla ja muotialoilla tai jos olet muutoin jostain syystä selkeä vähemmistöäkin pienempi vähemmistö.

Vierailija
19/61 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persoonallisuushäiriö ja varsinkin lievämpänä piirteet pers. häiriöistä on niin yleisiä väestössä, että niitä on paljon myös korkeakouluissa.

Yliopistossa kaikki hakee paikkaansa ja ongelmakäytös voi pahentua uusissa elämäntilanteissa. Esim. minun lääkiksessä esiintyy aina silloin tällöin ”ajojahteja” jotka kohdistetaan jollakin tavoin silmätikuksi joutunutta yksilöä kohtaan.

Väistämättä sitä miettii, mikä persoonallisuushäiriö ja mitkä motiivit ajojahteja agitoivilla ihmisillä on. Osa nuorista aikuisista on vielä niin vietävissä, että menevät mukaan ja uskovat kaiken, mitä kuulevat.

Vierailija
20/61 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkiksessä. Sain keväällä jopa postiluukusta kirjeen, joka oli täynnä sitä itseään. Minut on ulossuljettu vuosikurssin toiminnasta. Verkossa on ollut nimettömänä läheteltyjä solvausviestejä, jotka on selvästi kollegan lähettämiä (tietysti täysin anonyymilla foorumilla, joten lähettäjää ei voi jäljittää).

Tuleva syksy ja talvi ahdistaa jo valmiiksi. Opinnot on muutenkin alkaneet tuntumaan raskaalta.

Harmittaa, olen harkinnut opintojen keskeyttämistä. Opinnot on vielä alkuvaiheessa (preklinikka).

No on kiusaajilla kurja elämä, jos käyttävät aikansa tunkemalla shittiä toisten postilaatikoista 🙄

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän