Ekstrovertit naiset, kiinnostaako introvertit miehet?
Vai odotatteko, että mies on sosiaalisilta taidoiltaan vähintään omaa tasoanne, mieluummin ylikin?
Kommentit (27)
Voi morjens. Avaus osoittaa, ettei tätä ekstrovertti-introvertti-jakoa ole ymmärretty sitten ollenkaan. Yhtä hyvin introvertilla voi olla loistavat sosiaaliset taidot ja toisin päin. Ekstrovertti voimaantuu viettäessään aikaa seurassa, introvertti lataa akkujaan ensisijaisesti yksin olemalla. Sosiaaliset taidot eivät liity siihen yhtälöön: moni introvertti voi olla todella herkkävaistoinen ja hyvä ihmisten kanssa, ekstrovertti saattaa olla taas liian päällekäyvä ja dominoiva. T. Ekstroverttinainen, joka on nainut introverttimiehen
Kyllä mulle introvertit käy. Varsinki nyt kun oma mies on täys ekstrovertti. Mua on alkanu kyllästyttään se ku on niin täynä itteään :D
Liian vaikeita sanoja mulle. Olen mies ja tykkään naisista.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 23:24"]
Liian vaikeita sanoja mulle. Olen mies ja tykkään naisista.
[/quote]
Yllätyin. Mikä koulutustausta sulla on? Kyllähän ekstroversion ja introversion ymmärtäminen kuuluu yleissivistykseen.
Olen seurustellut, ja tykkäisin kyllä!!
Itse olen ekstrovertti ja mieheni taas introvertti. Eli todellakin on ainakin hän kiinnostanut!
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 23:21"]
Voi morjens. Avaus osoittaa, ettei tätä ekstrovertti-introvertti-jakoa ole ymmärretty sitten ollenkaan. Yhtä hyvin introvertilla voi olla loistavat sosiaaliset taidot ja toisin päin. Ekstrovertti voimaantuu viettäessään aikaa seurassa, introvertti lataa akkujaan ensisijaisesti yksin olemalla. Sosiaaliset taidot eivät liity siihen yhtälöön: moni introvertti voi olla todella herkkävaistoinen ja hyvä ihmisten kanssa, ekstrovertti saattaa olla taas liian päällekäyvä ja dominoiva. T. Ekstroverttinainen, joka on nainut introverttimiehen
[/quote]
Jaha. No muotoillaanpa kysymys uusiksi: Puheliaat naiset, kiinnostaako vähemmän puheliaat miehet?
Ekstroverteilla miehillä on joskus kiinnostusta introvertteihin naisiin, tuskin toisinpäin
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 23:37"]
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 23:21"]
[/quote]
Jaha. No muotoillaanpa kysymys uusiksi: Puheliaat naiset, kiinnostaako vähemmän puheliaat miehet?
[/quote]
Tuo on aivan eri asia. Tosi harvoja naisia kai kiinnostaa pälpättäjämiehet!
Olen nainen, enkä ole tähän päivään mennessä osannut päättää, olenko ekstrovertti vai introvertti. Olen selkeästi puheliaampi ja sosiaalisesti "rohkeampi", kuin suurin osa nörtähtävistä ystävistäni. Olen usein mielelläni huomion keskipisteenä, en koe helposti häpeän tunteita sosiaalisessa kanssakäymisessä ja kaipaan ihmisiä ympärilleni. Toisaalta olen hyvin harkitseva pohdiskelija ja viihdyn myös tarkkailijan roolissa varsinkin todella ekstroverttien seurassa. Osun siis todennäköisesti jonnekin introversio-ekstroversio-akselin keskivaiheille, mutta vaakakuppi taitaa kallistua hiukan introvertin puolelle.
Yleensä ihastun miehiin, jotka ovat minua itseäni jonkin verran ekstrovertimpia. Arvelen sen perustuvan siihen, että heistä pystyy muodostamaan jonkinlaisen kuvan melko lyhyen tuttavuuden perusteella, koska he "antavat itsestään" paljon. Lisäksi haluan puheliaan kumppanin, koska olen sellainen itsekin ja arvostan keskustelutaitoa yli kaiken. Ongelmaksi on kuitenkin muodostunut se, etteivät kaikki ihastuksen kohteeni ole antaneet minulle tilaa olla harkitseva itseni, vaan koen itseni helposti "jyrätyksi" - tai sitten pelästyn heidän sosiaalisuuttaan ja vetäydyn kuoreeni. :( Luulen silti, että melko ekstrovertti mies olisi minulle paras kumppani - olen ollut aiemmin pitkässä suhteessa introverttimiehen kanssa ja hän kyllästyi jatkuvaan puhetulvaani. :)
Suurin osa minuun ihastuvista miehistä on taas selkeitä introverttejä, jotka tyytyvät ihailemaan minua kauempaa, eivätkä oikein uskalla lähentyä kanssani. Veikkaan heidän kokevan minut samalla tavalla haasteellisena kuin minä koen monet ekstroverttimiehet. Uskon, että monilla näistä introverttimiehistä voisi olla paljonkin kiinnostavia ajatuksia, mutta ne eivät kantaudu minun korviini, joten kiinnostukseni ei ehdi herätä. Toisaalta heidän kiinnostuksensa minua kohtaan voi jäädä minulta huomaamatta, sillä he eivät yleensä ole olleet kovin aloitteellisia. Voisin varmasti kiinnostua introverttimiehestä, mikäli muuten natsaisi.
Olen itse introverttinainen ja pidän ekstroverteista miehistä. Ekstrovertit saavat minut ulos kuorestani ja enemmän ihmisten ilmoille. Usein sosiaalisissa tilanteissa annan itsestäni ulospäinsuuntautuneen vaikutelman, koska en halua vaikuttaa vakavalta ja vaikeasti tutustuttavalta (mitä kuitenkin oikeasti olen). Olen huomannut, että minusta kiinnostuu usein juuri introvertit miehet, jotka eivät sitten minua innosta suhteeseen, vaikka kivoja olisivatkin. En valitettavasti jaksa ollenkaan ujoutta miehiltä, nautin ihmisistä, jotka eivät pohdi yhtä tarkasti asioita kuin minä, ja joilla on paljon kavereita. Luulen että monetkin ihmiset etsivät sitä vastakkaista puoltaan, näin voi ainakin todeta tuntemistani pareista.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 23:23"]Kyllä mulle introvertit käy. Varsinki nyt kun oma mies on täys ekstrovertti. Mua on alkanu kyllästyttään se ku on niin täynä itteään :D
[/quote]
Sama :D muutenkin sellainen mies olisi kiva, joka viihtyisi vaan kotona, eikä sillä olisi tarvetta tunkea itseään someen. Ehkä vielä joskus löydän sellaisen!
Mieheni on introvertti ja minä ekstrovertti. Muutoin ei haittaa elämäämme, mutta minä haluaisin olla useammin menossa, tekemässä ja nähdä ihmisiä, mutta mies ei jaksa. Menen ja teen sitten yksin, olen siihen tottunutkin, mutta harmittaa kun haluaisin tehdä näitä asioita mieheni kanssa. Toki välillä teemmekin.
Kiinnostaa! Niitä on helpompi tossuttaa!
Olen sosiaalinen, mutta introvertti. Tarvitsen myös oman ajan. Olen tapaillut monia hiljaisia miehiä, joilla oli loppujen lopuksi huonot sosiaaliset taidot. Ei kiitos enää. Olen tavannut erittäin puheliaita miehiä ja nautin siitä, kun mies osaa jakaa omia ajatuksiaan. Pidän kuuntelemisesta. Silti en halunnut heitäkään, koska heillä oli myös huonot sosiaaliset taidot, eri tavalla vain. Noista kahdesta tyypistä ottaisin kuitenkin mielummin puheliaan.
Minulle on aivan sama, onko puhelias vai hiljainen tai ekstrovertti vai introvertti (vaikka pidän hieman enemmän introverteista), kunhan on sosiaalisia taitoja eli pystyy tapailemaan naista kuten normaalit ihmiset ja on normaali tunne-elämä.
Huomaan että en pidä ollenkaan epäsosiaalisista miehistä. Olen itse todellakin ekstrovertti ja viihdyn samantyyppisten seurassa. Mutta ei miehen tarvitse yhtä sosiaalinen olla kuin minun.