Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyssyt ja muut taistelu lelut

Vierailija
12.08.2008 |

Olen saanut kuulla monelta päivittelyjä, että meillä pojilla ihan liikaa pyssyjä ja miekkoja ja vastaavia.

Siis meillä on 3 poikaa ja kolme erillaista vesipyssyä, 3 erillaista pattereilla toimivaa asetta ja 3 erillaista nallipyssyä. Nalleja emme hanki ja niiden käyttö pyssyissä on kielletty. Lisäksi on 3 erillaista miekkaa, 1 jousipyssy ja käsiraudat. Pysyillä leikitään lähes aina poliisia tai länkkäriä.

Siis aika harvoin kuitenkaan leikkivät aseilla. Monesti on muita rooli/mielikuvitusleikkejä. Legoilla rakentelua, pelaamista, piirtelyä.

Pojat on 10 v, 7v ja 5v.

Mites teillä ? Lasten ikä ja sukupuoli ?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pienenä leikin itsekseni sotaa. Nykyään harrastan joskus mökillä tarkkuusammuntaa ilmakiväärillä. Ja olen sairaanhoitaja ja pasifisti.

Vierailija
2/13 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 1-vuotias poika sai synttärilahjaksi leikkipyssyn ja äitini veti siitä herneet nenään. Ei kuulemma saa kannustaa sotaleikkeihin. No, minä kerroin että pojat tuppaavat tekemään aseen vaikka oksasta, jossei muuta löydy ja että tuo pyssy oli lahja toiselta (tosin vanhemmalta) pojalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pyssyjä vielä kaivannut mutta varmaan tulee jossain vaiheessa tuo pyssyttely. Vielä olen sanonut, ettei mielellään niitä lahjaksi tuotaisi.

Vierailija
4/13 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari perittyä panssarivaunua ja sotalentsikkaa on, sekä muovisotilaita, mutta ei se niillä sotaa ikinä leiki. Yleensä kuvittelee panssarivaunut maansiirtokoneiksi ja sotilaat työmiehiksi. :) En usko, että poika edes tajuaa, mitä sota on! Kouluiässä viimeistään tullee pyssyleikitkin tutuiksi, mutta ei ole vielä niitä mitenkään harrastanut. Se vaikuttaa, etteivät myöskään muutamat kaverinsa ja serkkunsa niitä leiki. On kotihoidossa, sekin rajaa vaikutteita jonkin verran.

Vierailija
5/13 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin melkein 3 v. eikä tiedä pyssyistä vielä yhtään mitään. Kaipa ne sitten elokuvista ja sarjiksista saavat sen päähänsä, vähän vanhempana..

Vierailija
6/13 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ihan ammattikasvattajilta kuullut, että aseiden kieltäminen kokonaan on yhtä haitallista pojalle, kuin nukkeleikkien kieltäminen tytöiltä. Sen sijaan pojallekin voi kyllä kertoa, miksi pyssyt oikeassa elämässä voivat olla paha asia ja neuvoa, miten pyssyillä leikitään oikein (ei esimerkiksi osoitella niillä ihmisiä, jotka eivät halua olla leikissä mukana jne.). Meiltä löytyy neljä eläimen näköistä vesipyssyä ja kaapista pari lelumiekkaa. Jälkimmäiset on saatu lahjaksi ihmisiltä, jotka eivät älynneet, että pikkusisko laittaa niillä huonekaluja uuteen uskoon. Näillä on toistaiseksi pärjätty hyvin viisivuotiaan pojan kanssa.

Vierailija
7/13 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöt eivät ole koskaan halunneet pyssyjä. Olisin heille sellaiset hommannut, jos olisivat halunneet. On aivan turhaa kieltää lapsilta pyssyjä. Mielestäni on paljon järkevämpää ohjata lapsia leikkimään pyssyillä oikein. Esim. mihin saa ampua, ja että toista ihmistä ei saa koskaan osoittaa aseella..

Vierailija
8/13 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähes jokaisella tuntemallani poikalapsella tulevat jossain vaiheessa pyssyleikit. En usko, että on vakavaa lapselle pyssyillä leikkiminen. Ite oon opettanut pojalle, että kun pyssyleikkejä leikitään, osotellaan vain niitä lapsia, jotka haluavat olla leikissä mukana. Metsässä sitten tekevät oksista pyssyjä ja leikkivät niillä. Ollaan myös ostettu maalitauluja ja opetettu pojalle, kuinka niihin ammutaan, on esim. jousipyssy jne.

leikkii myös paljon muita leikkejä.

Vierailija
9/13 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 v:nä sai ilmakiväärin ja nyt 12-vutoaana käy isänsä kanssa metsällä. Sotaa leikki naapurin tytön tai 2 serkkupojan kanssa.

Vierailija
10/13 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

isommat pojat.12 11 ja 8 v harrastavat softausta mikä on heidän ikäisten harrastus.eli kuula-aseilla sotaa..kuitenkin rajat sovittu esim suojaukset ja muut. pienimmätkin kovia pyssyleikkejä leikkimään 7,5,4,3,v. käyvät isänsä kanssa metsällä joten ymmärtävät erot oikeiden aseiden ja leikkipyssyjen välillä.

Vierailija
11/13 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi vesiruiskutin on ja se on delfiini, joka toimii samoin kuin vesipyssy. Niitä saa Br-leluista.

Vierailija
12/13 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-vuotiaalle pyssy? Aivan järkyttävää. Olisih heti ottanut ajattelemattoman lahjan pois.

Oksapyssyllä saa poikani leikkiä jos, joskus tuntee siihen vetoa, mutta ikinä hänellä ei tule olemaan oikeita leikkipyssyjä. Jos lahjaksi saa, otan pois toteamalla, että meidän kodissamme ei ole aseita, ei oikeita eikä leikkisellaisia.

Vierailija
13/13 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskin voit estää lapsesi kun otaa karahkan ja sanoo pum.meilläkään ei esimerkkiä ole otettu elokuvista tai videoista.mutta aseilla leikkivät enkä näe siinä mitään pahaa.ihan kunnon poikia ovat.t 10

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi