Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Räppiä inhoaa ihminen, joka tajuaa ettei ole kykenevä riimittelemään...

Vierailija
28.12.2014 |

yhtä nopealla tahdilla. Itse ihailen riimittelyä, se vaatii taitoa.

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 18:32"]

Vaik oon harvoin yksin, tuntuu yksinäiselt liian usein Ne ei nää pintaa syvemmälle vaikka oisin ilman kuteit Ne ei tunne mun paineita, ei tiedä psyykkeest mitään Ne ei nää sielua, mut väittävät mun myyneen sitä Niille tää on leikkii, en oo ihminen vaan pelkkä tuote pelkät kuoret, ja vaik se loukkaa, en mä kuole Oma valinta, ei kai pitäs valittaa, vaan keskittyy kuulee historian siipien havinaa, mut ajan kanssa turtuu, ja kaikkeen kyllästyy On vaikee saada kiksei mistään, tai ees yllättyy Kuulostaa pahalta, kun sen näin kärjistää Mut siltä se kans tuntuu kun ei meinaa pysyy järjissään [kerto]x2 Jos jaksat kulkee nää neljä minsaa artistin messissä niin ei tarvii lukee niit haastiksii lehdistä Onko nekään usein muuta kun sanahelinää ei niille toimittajille kaikkee uskalla selittää Oon vainoharhainen, monesti pettynyt siks en katso aina silmiin ja olen niin estynyt Vuori muodostuu ja vahvistuu, mies ahdistuu Pikkuhiljaa tää norsunluutorni valmistuu Ja mä istun sielä, yksin siellä päivystän (mä oon täällä) On Cheekilläkin sanomaa joissain vanhoissa kappaleissa. Kukaan ei tiedä, onko se totta vai ei, mutta sama homma on esim. 2Pacin biiseissä.

[/quote] missä ne riimit on? Enk mä jaksais ain teinixii mun mielest se käy mun korvii vaik joskus murretta puhunkii mut laulus en jaksais kuunnella tollasii

Vierailija
22/60 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 18:50"][quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 18:45"]"provotaan ja riimitellään itserakkaasti. Se vain kuuluu räppiin. Eikä sillä ole mitään tekemistä räppärin todellisen luonteen kanssa"

"puhutaan ammuskelusta ja jengitappeluista niin ne ovat yleensä jopa totta"

Tarkoitatko, että räppärit ovat kulmakuntiensa pehmoja, jotka eivät ole yhtään itserakkaita, vaan lauleskelevat vaan iloisesti muiden tekemistä rikoksista?
[/quote]

En. Mutta se että biisi on itserakas ei tarkoita automaattisesti sitä, että artisti on oikeasti sellainen.
[/quote]

Ja vaikka olisikin, niin miten se minuun vaikuttaa? Minä kuuntelen hänen tuotoksiaan, en elä hänen kanssaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mjaaa.... Cheek on ällöttävä ja oksettava. Vielä joku Jare vai mikälie. Melkein kun se Jeremias sieltä yläasteelta. Nyt on jossain jeesusopistossa :D Muahhahhaa.

Vierailija
24/60 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 18:51"][quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 18:32"]

Vaik oon harvoin yksin, tuntuu yksinäiselt liian usein Ne ei nää pintaa syvemmälle vaikka oisin ilman kuteit Ne ei tunne mun paineita, ei tiedä psyykkeest mitään Ne ei nää sielua, mut väittävät mun myyneen sitä Niille tää on leikkii, en oo ihminen vaan pelkkä tuote pelkät kuoret, ja vaik se loukkaa, en mä kuole Oma valinta, ei kai pitäs valittaa, vaan keskittyy kuulee historian siipien havinaa, mut ajan kanssa turtuu, ja kaikkeen kyllästyy On vaikee saada kiksei mistään, tai ees yllättyy Kuulostaa pahalta, kun sen näin kärjistää Mut siltä se kans tuntuu kun ei meinaa pysyy järjissään [kerto]x2 Jos jaksat kulkee nää neljä minsaa artistin messissä niin ei tarvii lukee niit haastiksii lehdistä Onko nekään usein muuta kun sanahelinää ei niille toimittajille kaikkee uskalla selittää Oon vainoharhainen, monesti pettynyt siks en katso aina silmiin ja olen niin estynyt Vuori muodostuu ja vahvistuu, mies ahdistuu Pikkuhiljaa tää norsunluutorni valmistuu Ja mä istun sielä, yksin siellä päivystän (mä oon täällä) On Cheekilläkin sanomaa joissain vanhoissa kappaleissa. Kukaan ei tiedä, onko se totta vai ei, mutta sama homma on esim. 2Pacin biiseissä.

[/quote] missä ne riimit on? Enk mä jaksais ain teinixii mun mielest se käy mun korvii vaik joskus murretta puhunkii mut laulus en jaksais kuunnella tollasii
[/quote]

Olet niin pihalla tästä hommasta...

Vierailija
25/60 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 18:51"][quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 18:32"]

[/quote]

Olet niin pihalla tästä hommasta...

Vierailija
26/60 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 18:23"][quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 18:23"][quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 18:20"]Kulttuurillisesti rap nyt vain sattuu edustamaan itsetuhoista jengikulttuuria. Joo, nämä suomalaiset wigger-räppääjät eivät ehkä hoe miten poliisi on paha rasisti, mutta samanlaista narsistista mölinää se silti on. "Mä ooon paaaraas, kukaan ei voi seisoo mun tiellää! mutta mulla seisoo kovaaa!" uuyeah!"
[/quote]

Se on LÄPPÄÄ, mutta sitähän sinunlaisesi ihminen ei voi käsittää. räpissä on melkeimpä sääntö eikä poikkeus että provotaan ja riimitellään itserakkaasti. Se vain kuuluu räppiin. Eikä sillä ole mitään tekemistä räppärin todellisen luonteen kanssa. Ap
[/quote]

Melkeinpä
[/quote]

Se oli sitten oma korjaukseni. Ap
Luulen, että peukuttelijat luulivat, etten osaa kirjoittaa ja että joku toinen korjasi sen.

Vierailija
27/60 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Räpissä ei tarvita mitään taitoa, toisin kuin kaikissa muissa musiikkityyleissä. Räpissä voit laittaa rytmikoneesta biitit ja kynäillä "vähän sinne päin"-tyyppiset lyriikat ja puhua biitin päälle. Muissa musiikkityyleissä pitää oikeasti osata laulaa ja/tai soittaa soittimia. Jokainen voisi periaatteessa alkaa räppäriksi, mutta jokainen ei voisi edes periaatteessa tulla huippumuusikoksi. 

Vierailija
28/60 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä sitten pitäisi myös inhota klassista koska ei pysty itse säveltämään vastaavia, ja inhota laulajia koska ei itse pysty laulamaan yhtä kauniisti?
Ja ne ketkä tykkää räpistä luulee sitten että kykenevät riimittelemään yhtä nopeasti?

Vierailija
29/60 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä räpistä, koska se on musiikkityylinä kammottava. Sama koskee montaa muutakin tyyliä. Taitavia tekstintekijöitä kyllä arvostan, kuten esimerkiksi Juice Leskistä. Kirjoitan kohtuullisesti itsekin, vaikka olenkin suuntautunut enemmän proosaan kuin runoihin.

Vierailija
30/60 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hhj

Vierailija
31/60 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 00:39"]Räpissä ei tarvita mitään taitoa, toisin kuin kaikissa muissa musiikkityyleissä. Räpissä voit laittaa rytmikoneesta biitit ja kynäillä "vähän sinne päin"-tyyppiset lyriikat ja puhua biitin päälle. Muissa musiikkityyleissä pitää oikeasti osata laulaa ja/tai soittaa soittimia. Jokainen voisi periaatteessa alkaa räppäriksi, mutta jokainen ei voisi edes periaatteessa tulla huippumuusikoksi. 
[/quote]no kokeileppa :D veikkaan ettet osais

Vierailija
32/60 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kuulostaa teini-ikäiseltä. Missä ne suomiräpin huippuriimit sitten on? Ja kenellä on hyvä flow? Ketä pitää kuunnella?

Vierailija
33/60 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
34/60 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 18:58"]Eikä sitten pitäisi myös inhota klassista koska ei pysty itse säveltämään vastaavia, ja inhota laulajia koska ei itse pysty laulamaan yhtä kauniisti?
Ja ne ketkä tykkää räpistä luulee sitten että kykenevät riimittelemään yhtä nopeasti?
[/quote]

Ei, minä en osaa riimitellä yhtä nopeasti. Tai no, joitain tiettyjä osuuksia kyllä mutta en kokonaista biisiä. Ja siksi ARVOSTAN räppäreitä, koska he osaavat. Ap

Vierailija
35/60 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 19:03"]Ap kuulostaa teini-ikäiseltä. Missä ne suomiräpin huippuriimit sitten on? Ja kenellä on hyvä flow? Ketä pitää kuunnella?
[/quote]

Luepa ihmeessä kommenttini liittyen suomiräppiin. Ap

Vierailija
36/60 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 18:14"]

[/quote]

Noniin, ylilaudan teinijampat vauhdissa taas. Sitten kun sinäkin kasvat isoksi, niin alat hahmottamaan (toivottavasti), että ei ne vanhemmat ihmiset välttämättä inhoa niitä asioita, jotka eivät heitä kiinnosta.

Sitten kun sinusta tulee isopoika ja ajatusmaailmasi on jo sen verran kehittynyt, että kykenet ymmärtämään riimejä, jotka sisältää muutakin, kuin teiniuhoa, niin suosittelen tutustumaan sellaisiin riimittelyn mestareihin, kuin Eino Leino, tai Juice Leskinen. Sen jälkeen sinäkin voit hahmottaa, minkälaista oikeasti on nerokas riimittely.

Vierailija
37/60 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
38/60 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 19:09"][quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 18:14"]

[/quote]

Noniin, ylilaudan teinijampat vauhdissa taas. Sitten kun sinäkin kasvat isoksi, niin alat hahmottamaan (toivottavasti), että ei ne vanhemmat ihmiset välttämättä inhoa niitä asioita, jotka eivät heitä kiinnosta.

Sitten kun sinusta tulee isopoika ja ajatusmaailmasi on jo sen verran kehittynyt, että kykenet ymmärtämään riimejä, jotka sisältää muutakin, kuin teiniuhoa, niin suosittelen tutustumaan sellaisiin riimittelyn mestareihin, kuin Eino Leino, tai Juice Leskinen. Sen jälkeen sinäkin voit hahmottaa, minkälaista oikeasti on nerokas riimittely.
[/quote]

Ja TAAS minut on leimattu pojaksi. Mitä helvettiä tämä on?! :D

Juicen riimittelyistä pidän kyllä, kiitos kysymästä. Ne ovat nerokkaita. Nyt on kyse kuitenkin RÄPISTÄ.

ja tiedoksesi sinulle, tämä NAINEN on koko elämänsä pitänyt räpistä. Pienestä pitäen. Se ei siis ole asia, josta "kasvan ulos." Enkä edes haluaisi. Ap

Vierailija
39/60 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
40/60 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noiden perustelujen jälkeen ei voi väittää vastaan. Inhoan räppiä enkä osaa riimitellä. Mietin vain, että miksi räppi toimii eri tavalla kuin hevi. Minä pidän hevistä, vaikka en osaa soittaa kitaralla edes ukko nooaa.