Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainut ~89 vm joka ei muista, että sikainfluenssa olisi mitenkään vaikuttanut omaan elämään sillon aikanaan?

Vierailija
23.10.2021 |

Ryyppäsin, baareilin ja elin sillon ihan normaalisti enkä edes piikkiä tajunnut hakea...

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin lukiosta välivuotta yhdessä kansanopistossa. En ottanut rokotetta, en kokenut tarpeelliseksi enkä edes sairastanut mitään 09-10 talvella. Eihän influenssat yleensä edes ole vaarallisia perusterveille eikä taudin kulku ole arvaamaton, toisin kuin koronassa. Koronarokotteen otin minäkin. Päätöstä vahvisti sekin, että suvussa terve nuori mies sairastui koronan brittivarianttiin ja joutui teholle.  

Vierailija
22/33 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 10v tuota vanhempi, mutta muistan sikainfluenssan kyllä hyvin. Sairastin sen, olin yli viikon kovassa kuumeessa ja muutamaa viikkoa myöhemmin mun lapsi kuoli kohtuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuttanut mun elämään, rokotteen ottamista en edes harkinnut, koska koko tauti ei vaikuttanut niin vakavalta että olisi tarvinnut. Sen muistan että rokotteesta tappeleville naureskeltiin.

Vierailija
24/33 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksassa on kuollut 95 000 ihmistä koronaan.

Ihan vain ohiksena tiedoksi.

Vierailija
25/33 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo 89 itsekin. En muista, että siitä olisi liiemmin kohkattu silloin. Kanssa pyörin normaalisti baareissa. Intissä olin ja siihen sairastuinkin. Elämäni pahimmat 2 viikkoa horkassa.

Vierailija
26/33 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon syntynyt -93, rokotteen otin mutta muuten ei vaikuttanut mitenkään. Kaikki meidän pienessä koulussa otti sen rokotteen kyseenalaistamatta, vasta sitten sitä alettiin kyseenalaistamaan kun tuli ilmi narkolepsia-asia.

Vierailija
27/33 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon syntynyt -96 ja muistan vaan jotain lehtiotsikoita ja sen että koulussa annettiin rokotuksia (itse en ottanut). En muista että kukaan olisi käyttäny maskia tai kumihanskoja tai että joka paikassa olisi ollut käsidesiä tarjolla ja painotettu hyvää käsihygieniaa. Ei siis vaikuttanut elämääni mitenkään.

Vierailija
28/33 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itä-Saksassa on ainakin se meininki, että rokotteista ei piitata.

Vierailija
29/33 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saksassa kuolee vuosittain noin miljoona ihmistä. Tuo 95 000 jaettuna kahtia on siis noin 5 % osuus kuolemista. Ja lähes kaikki kuolleet ovat hyvin iäkkäitä.

Vierailija
30/33 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jaa, no eipä paljon kohauta pelkät luvut

Vierailija
31/33 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2009 menin 5-vuotiaan kanssa neuvolatarkastukseen, kaksi muuta lasta mukana. Neuvolan terkkari paljoa kyselemättä rokotti jokaisen, minutkin,  sikainfluenssaa vastaan. Olin vaan tyytyväinen, kun päästiin rokotukseen ilman jonottamista.

Vierailija
32/33 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu eihän tuo mitenkään juuri kenenkään elämää tuntunut juuri rajoittavan. En ottanut piikkiä ja sairastin 2010 kevättalvella jonkun kuumetaudin, tiedä oliko sikaflunssaa vai mitä.

Vierailija
33/33 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsidesit ilmestyivät ja jäivät moniin ravintoloihin tuolloin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi